Gå til innhold

Tåler headset kulde?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Elektronikk kan stoppe å funke hvis det er for kaldt, men det er ca 15 år siden jeg opplevde det sist, det var med en av de første mobilene med fargeskjerm. Var sikkert noe annen elektronikk også, da var vel tommelregelen at jo mer avansert jo større sjanse for frys.

 

Headset er simple greier, det er høyt usannsynlig at de ikke tåler kulde. Eneste som kan være noe dritt er om det blir kondens inni dem, men det har aldri skjedd meg. Den tingene jeg har hatt som har klikka har alltid fungert når de kom inn i varmen igjen og fungert frem til de har dødd pga andre ting (les; teflonfingre).

Lenke til kommentar

Elektronikk kan stoppe å funke hvis det er for kaldt, men det er ca 15 år siden jeg opplevde det sist, det var med en av de første mobilene med fargeskjerm. Var sikkert noe annen elektronikk også, da var vel tommelregelen at jo mer avansert jo større sjanse for frys.

 

Headset er simple greier, det er høyt usannsynlig at de ikke tåler kulde. Eneste som kan være noe dritt er om det blir kondens inni dem, men det har aldri skjedd meg. Den tingene jeg har hatt som har klikka har alltid fungert når de kom inn i varmen igjen og fungert frem til de har dødd pga andre ting (les; teflonfingre).

Ok, så jeg kan ikke ødelegge et headsett med å ha det ute i minusgrader? Skal selvsagt ikke bruke det ute i regn ol.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Så... hvis plasten knekker og øreklokkene løsner så er det ikke så farlig?

Var ikke slik ment x)

Har aldri hørt tilfeller der det har skjedd. Dermed var det mest lyd elementene jeg var engstelig for.

 

Ved vanlig bruk skjer det ikke, men er det veldig kaldt ute og du skulle være uheldig å miste de i bakken f.eks. så kan plastikken fort ryke. Normal forbrukerelektronikk tåler "normale" kuldegrader rimelig godt. Spørsmålet er mer om avspiller kilden tåler eventuell kulde.

Lenke til kommentar

 

 

Så... hvis plasten knekker og øreklokkene løsner så er det ikke så farlig?

Var ikke slik ment x)

Har aldri hørt tilfeller der det har skjedd. Dermed var det mest lyd elementene jeg var engstelig for.

 

Ved vanlig bruk skjer det ikke, men er det veldig kaldt ute og du skulle være uheldig å miste de i bakken f.eks. så kan plastikken fort ryke. Normal forbrukerelektronikk tåler "normale" kuldegrader rimelig godt. Spørsmålet er mer om avspiller kilden tåler eventuell kulde.

 

Min telefon vil ligge i innerlommen på en ganske tykk boblejakke, så den er jeg ikke i tvil om at den vil holde varmen nok. Så et headset skal i realiteten tåle kuldegrader(uten at det kommer i kontakt med snø/regn)?

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå vil jo headset få en del varme fra hodet til brukeren....

 

Men det med kondens kan vel i teorien påvirke elementene og andre ting. Hvis headsetet nedkjøles for så å bli tatt inn i varmt rom med høy luftfuktighet, vil det kunne dannes kondens på dem - altså fuktighet i luften som går over til vann når luften kjøles ned mot det kalde headsetet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...