Gå til innhold

Innvandring i Norge: Diskuter synet ditt!

Anbefalte innlegg

Jeg hører stadig flere innvandringkritiske fortelle at innvandrere tjener godt på NAV, og ønsker derfor ikke å arbeide.

Tja, men de hopper greit over faktum at innvandringsktitiske har fått istand ett forbud mot at mange innvandrere kan arbeide når de kommer, og DERFOR blir tvunget i armene på NAV.

Resten av innlegget fikk jeg ikke med meg poenget ditt, desverre.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hører stadig flere innvandringkritiske fortelle at innvandrere tjener godt på NAV, og ønsker derfor ikke å arbeide.

Tja, men de hopper greit over faktum at innvandringsktitiske har fått istand ett forbud mot at mange innvandrere kan arbeide når de kommer, og DERFOR blir tvunget i armene på NAV.

Resten av innlegget fikk jeg ikke med meg poenget ditt, desverre.

Litt dårlig formulert ser jeg. Sett fra innvandringkritiske personer så er innvandrermødrene hjemme og passer på barna. I tillegg til at de får betaling fra NAV, og innvandringskritiske personer påstår at mødrene ikke har lyst å arbeide, da pengene fra NAV holder for å forsørge familien. Det at innvandrere mødre er hjemme med barna og ikke arbeider - er dette preget deres opprinnelige kultur eller religion?

Lenke til kommentar

Nå er jeg stort sett NAV-kritisk (full nedleggelse beste løsning), og ikke innvandrerkritisk (fri innvandring burde være en menneskerett), så jeg er vel ikke beste til å svare på dette spørsmålet.

Det sagt så er det vel liten tvil om at endel familievalg som tas er kulturelt betinget.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Jeg er ikke bekymret for innvandringen. Det som skremmer meg mer er nasjonal nazisme. Muslimer er harmløse mennesker og de ønsker fred i Europa. Som statsministeren sa i hennes tale for nyttår. Alle blir tjent med at nye innvandrer blir integrert og får jobb.

Min bekymring

- Nazi vender tilbake

- Jødene blir utslettet på nytt. Fordi jøder skapte kommunisme og Nazi hater kommunisme.

- Uskyldige folkegrupper blir skadet. Kinesere, vietnamesere, filipinere, thailendere, indere, hinduer, buddhister, sør-amerikanere, colombere, brasilianere osv.

Patriotismen og nasjonalismen vokser fram i Europa. Spesielt i Hellas er Nazismen veldig sterk.

Jeg vet at konflikten hovedsakelig handler om muslimer, men andre uskyldige folkegrupper vil bli rammet.

Det er en folkegruppe som har skylden for kaoset, men andre uskyldige mennesker vil bli skadet.

Jeg hater ikke muslimer. Muslimer er veldig fredlige mennesker og jeg er veldig glad i dem. De selger god kebab og borek.

Ønsker alle godt nytt år. Fred være med dere alle sammen. Vennligst la oss ha fred i 2016 også. Vennligst ikke skade uskyldige mennesker fra andre folkegrupper som ikke er hovedproblemet i konflikten. Vennligst ikke snakke nedsettende om muslimer. Muslimer er fredelige mennesker og vi må gi dem sjanse. Vi må vise dem kjærlighet, toleranse, respekt og behandle dem som familie.

https://www.youtube.com/watch?v=EiPR0zdPU0I

Lenke til kommentar

Slik systemet er så er det mange som ikke har råd til å jobbe, de får mer i stønader enn de kan få i lønn.

Finland, Den eneste rasjonelle forklaringen jeg ser er at det bygger opp til krig (igjen), noen ønsker å sette vesten opp mot den tredje verden.

Europa prøver å parere dette med å integrere migrantene og komme styrket gjennom prøvelsen med økt befolkning.

Det optimale tror jeg ville være å sende migrantene til de som står bak, eventuelt bygge opp landene folk migrerer fra slik at de ikke trengte å komme hit.

Å ta imot mennesker i slik skala på denne måten er aldri blitt gjort før, ikke på en god måte, i beste fall er det et eksperiment som alltid går galt men som vi håper skal gå bra bare denne gangen.

Eksperimentet blir begått samtidig i alle vestlige land, dette utelukker muligheten for å lære av feil og gjøre forbedringer og tilpasninger underveis. Her er det alt eller ingenting, for oss alle.

Hvem som står bak? Noen som tjener på krig og konflikt, muligens noen fra et land som ikke tar imot migranter.

Flyktningkrisen er forårsaket av manipulasjon over internett og sosiale medier, det er grunnen til at dette skjer akkurat nå og ikke tidligere selv om det alltid har vært krig i Midt-Østen og Afrika.

Jeg kan ikke gjette på hvem som står bak, men jeg vil tippe Kina ikke vil gjøre noe for å stanse migrantkrisen siden de har alt å tjene på at vesten blir mindre vestlig.

Fremtidsutsikten nå forutsatt uendret massemigrering er dystre for vesten. Derfor vil det iverksettes tiltak for å hindre at 2015 gjentar seg, vi blir "mindre medmenneskelige" i 2016 - men i saniteten i militæret lærer du at et lik ikke kan redde noen andre mennesker. Derfor kommer egen sikkerhet. Det er bedre å redde de du kan, enn å selv dø og ikke kunne redde noen.

I bunn og grunn så skjer det som skjer uavhengig av hva du gjør, det er ikke nødvendig å bekymre seg. Tenk egen families sikkerhet og nyt livet, utover det så skjer det som må skje :)

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Jeg er ikke bekymret for innvandringen. Det som skremmer meg mer er nasjonal nazisme. Muslimer er harmløse mennesker og de ønsker fred i Europa. Som statsministeren sa i hennes tale for nyttår. Alle blir tjent med at nye innvandrer blir integrert og får jobb.

Min bekymring

- Nazi vender tilbake

- Jødene blir utslettet på nytt. Fordi jøder skapte kommunisme og Nazi hater kommunisme.

- Uskyldige folkegrupper blir skadet. Kinesere, vietnamesere, filipinere, thailendere, indere, hinduer, buddhister, sør-amerikanere, colombere, brasilianere osv.

Patriotismen og nasjonalismen vokser fram i Europa. Spesielt i Hellas er Nazismen veldig sterk.

Jeg vet at konflikten hovedsakelig handler om muslimer, men andre uskyldige folkegrupper vil bli rammet.

Det er en folkegruppe som har skylden for kaoset, men andre uskyldige mennesker vil bli skadet.

Jeg hater ikke muslimer. Muslimer er veldig fredlige mennesker og jeg er veldig glad i dem. De selger god kebab og borek.

Er dette ironi, om jeg tolker det riktig?

Lenke til kommentar

Jeg ønsker at Norge skal være mer vennlige til innvandring, men ikke helt. Folk gjør fæle ting rettet mot muslimer som et helt folk. Selv om en gruppe muslimer er terrorister betyr ikke dette at alle muslimene er det. Norge er blitt et land fullt av fremmedfrykt. Norge burde ta imot flyktninger, men med innstramninger. Ikke ekstreme innstramninger som regjeringen har avgjort de siste månedene. La de som kommer hit for å jobbe og stifte familie komme inn, men de som kommer for å ta våre penger og være kriminelt aktiv reise ut igjen.

Norge må ta imot flyktninger og få slutt på fremmedfrykten.

Lenke til kommentar

Muslimer er vakre mennesker, men det er en stor synd. Dersom nazister i Norge skader andre folkegrupper som ikke har noe med islam å gjøre. For de er ikke en del av denne konflikten. Disse folkegruppene er uskyldige da de ikke har gjort noe mot muslimer eller invadert islamske nasjoner. Denne konflikten er mellom vesten og Islam. Derfor blir det en stor synd at man skal straffe andre mennesker som ikke gjort noe. Dessuten så elsker jeg alle muslimer. De er fredelige mennesker og arbeiderpartiet har alltid 100% rett hver eneste gang. Stalin sosialisme og Hitler sosialisme er store forbilder for arbeiderpartiet.

Jeg elsker muslimer. Jeg skal garantere deg. At jeg skal forsvare alle muslimer fra angrep i Norge. Jeg skal forsvare både shia og sunni muslimer. Fordi dette er min plikt. Som kristen person er jeg forpliktet til å forsvare de svake folkegruppene i Norge. Jeg skal samle inn penger til moske bygging. Fred være med deg min bror og søster. Ingen muslimer skal bli skadet i Norge. Jeg sverger ved Jesus at jeg skal forsvare alle muslimer i Norge. Jeg skal beskytte alle muslimer for dette er min plikt som norsk statsborger. Fred være med profet Muhammad og alle muslimer. Ingen muslimer skal bli skadet i Norge. Jeg lover å beskytte alle muslimer fra vold, æreskrenkelse og ytringsfrihet. Jeg skal beskytte alle muslimer fra ISIS, Taliban, Al Qaeda, MILF og alle andre terrorgrupper. Jeg skal veilede muslimer til integrering og jeg skal gi donasjoner til muslimske samfunn. Jeg er min plikt å forsvare alle muslimer i Norge. Jeg elsker muslimer og derfor er det viktig at vi behandler dem med respekt, toleranse og kjærliget. Lenge leve Saudi Arabia. Fred være med dere alle sammen. Fred være med Muslimer og lenge leve Arbeiderpartiet og guden Thomas Piketty.

Lenke til kommentar

Muslimer er vakre mennesker, men det er en stor synd. Dersom nazister i Norge skader andre folkegrupper som ikke har noe med islam å gjøre. For de er ikke en del av denne konflikten. Disse folkegruppene er uskyldige da de ikke har gjort noe mot muslimer eller invadert islamske nasjoner. Denne konflikten er mellom vesten og Islam. Derfor blir det en stor synd at man skal straffe andre mennesker som ikke gjort noe. Dessuten så elsker jeg alle muslimer. De er fredelige mennesker og arbeiderpartiet har alltid 100% rett hver eneste gang. Stalin sosialisme og Hitler sosialisme er store forbilder for arbeiderpartiet.

Sarkasme på det høyeste nivået  :rofl:

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg elsker muslimer. Jeg skal garantere deg. At jeg skal forsvare alle muslimer fra angrep i Norge. Jeg skal forsvare både shia og sunni muslimer. Fordi dette er min plikt. Som kristen person er jeg forpliktet til å forsvare de svake folkegruppene i Norge. Jeg skal samle inn penger til moske bygging. Fred være med deg min bror og søster. Ingen muslimer skal bli skadet i Norge. Jeg sverger ved Jesus at jeg skal forsvare alle muslimer i Norge. Jeg skal beskytte alle muslimer for dette er min plikt som norsk statsborger. Fred være med profet Muhammad og alle muslimer. Ingen muslimer skal bli skadet i Norge. Jeg lover å beskytte alle muslimer fra vold, æreskrenkelse og ytringsfrihet. Jeg skal beskytte alle muslimer fra ISIS, Taliban, Al Qaeda, MILF og alle andre terrorgrupper. Jeg skal veilede muslimer til integrering og jeg skal gi donasjoner til muslimske samfunn. Jeg er min plikt å forsvare alle muslimer i Norge. Jeg elsker muslimer og derfor er det viktig at vi behandler dem med respekt, toleranse og kjærliget. Lenge leve Saudi Arabia. Fred være med dere alle sammen. Fred være med Muslimer og lenge leve Arbeiderpartiet og guden Thomas Piketty.

Ut ifra det du skriver, vil jeg tro du er fjell, rioter, -geita og nå Finland.  Du har "skiftet" mening når det gjelder muslimene ser jeg. Vi forstår godt at du overdriver kraftig.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er jeg stort sett NAV-kritisk (full nedleggelse beste løsning), og ikke innvandrerkritisk (fri innvandring burde være en menneskerett), så jeg er vel ikke beste til å svare på dette spørsmålet.

Det sagt så er det vel liten tvil om at endel familievalg som tas er kulturelt betinget.

Nedleggelse av NAV vil være en katastrofe for tusener av nordmenn. Du er blant de dårligste til å svare på spørsmål.
Lenke til kommentar

Ut ifra det du skriver, vil jeg tro du er fjell, rioter, -geita og nå Finland.  Du har "skiftet" mening når det gjelder muslimene ser jeg. Vi forstår godt at du overdriver kraftig.

Fred være med deg og må gud velsigne deg min venn. Alle kulturer er velkommen i Norge. Her dømmer vi ingen.

Jeg ønsker bønnerop velkommen hver eneste fredag. Det blir veldig hyggelig må så mange flotte mennesker.

Jeg elsker alle for vi er alle sammen guds barn. Fred være med profeten Muhammad. Jeg lover deg på min ære.

At jeg skal beskytte alle muslimer fra humor, komedie og ytringsfrihet.

FRP er da drittsekker for de krenket muslimenes ære. Vennligst se på denne videoen.

http://www.nrk.no/finnmark/frp-topp-spilte-muslimsk-konemishandler-pa-partimote-1.12493416

Tyrkisk kultur er fantastisk og så mange flotte kvinner dere har. Kjekke hankjønn også. Det var veldig slemt av FRP å krenke muslimenes ære og kultur. Drittsekker er de. Her er den originale videoen. Ha en god dag min venn.

https://www.youtube.com/watch?v=s0HuEvYNJNk

Lenke til kommentar

Nedleggelse av NAV vil være en katastrofe for tusener av nordmenn.
Hvorfor burde det bekymre folk mer enn den værre katastrofen det er for masse flyktninger å ikke få tilgang til riket tildels pga NAV?

Du er blant de dårligste til å svare på spørsmål.

Utvilsomt faller mine svar ikke i smak hos endel NAV-ansatte og NAV-klienter. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hvorfor burde det bekymre folk mer enn den værre katastrofen det er for masse flyktninger å ikke få tilgang til riket tildels pga NAV?

Det er ikke noen katastrofe for noe menneske å ikke få tilgang til Norge. Særlig ikke på grunn av NAV.

Utvilsomt faller mine svar ikke i smak hos endel NAV-ansatte og NAV-klienter.

Hvem sikter du til?
Lenke til kommentar

Det er ikke noen katastrofe for noe menneske å ikke få tilgang til Norge. Særlig ikke på grunn av NAV.

Vel, om det å dø ikke er en katastrofe kan vel diskuteres, og endel folk dør som følge av at de ikke slipper inn noe sted.

Det å verne om NAV er vel ett av de flittigst brukte argumentene for å forhindre folk fra slippe inn i kongeriket. Før var det lettere, da var det kun religiøse argumenter som forhindret folk, spesifikt jøder, adgang til kongeriket.

Lenke til kommentar

Vel, om det å dø ikke er en katastrofe kan vel diskuteres, og endel folk dør som følge av at de ikke slipper inn noe sted.

Det å verne om NAV er vel ett av de flittigst brukte argumentene for å forhindre folk fra slippe inn i kongeriket. Før var det lettere, da var det kun religiøse argumenter som forhindret folk, spesifikt jøder, adgang til kongeriket.

For store og små diskusjoner rundt om folket rundt NAV, og kongeriket. "Å bruke ordet "flyktninger" er politisk ukorrekt" . Det er kjent setning, som jeg har lest hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...