Nedernorsk Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Har siden august ein Toshiba P50t med 4k skjerm. Etter 2 måneders bruk kom det ein ripe med døde piksler midt på skjermen. Derfor har eg send den retur til Lefdal. Etter 4 veker fikk eg den tilbake. Skjermen var utbyttet med ein ny. Flott!... trudde eg. Nå sjå eg i går at det er backlight bleeding på ulike plasser på randen av skjermen. Eg tok nederstående bilde. Spesielt i venstre underside er det veldig plagsom. Tok bilde med ISO på 400 På bilde ser du mest høyre og venstre siden på toppen av skjermen som er lysere. Men for meg er dette minst problematisk. Mest plagsomt er venstre nedsiden cirka 1 cm frå nederste randen. På høyre siden er det også litt bleeding. Litt vanskelig å sjå på bilde men bilde overdriver ikkje! Kva trur dere. Må eg akseptere dette? Eg har egentlig ikkje så mye lyst til å sende den tilbake igjen slik at eg må vente igjen ein måned til før eg får den tilbake. Og kva kan vere årsaken? Er nye skjermen ikkje bra nok montert for stramme kanskje? Når eg trykker på ulike plasse på skjermen ser eg meir backlight bleeding dessuten. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 På generelt grunnlag så er kunnskapen på slike verksteder ofte veldig lav. Det er laget instruksjonsmanualer for hver komponent i laptopen din slik at personer uten opplæring kan følge en bruksanvisning og skifte deler omtrent som om de skulle bygget lego.Instruksjonene inkluderer "slå av strømmen og ta utav batteri", det er laget for apekatter. Jeg hadde definitivt klaget på slett reparasjonsjobb. Det er ikke sikkert verkstedet klarer å reparere feilen, isåfall må de få hjelp av noen andre eller kjøpe en ny PC.Du kan gjerne koble inn Forbrukerrådet dersom klage til verksted ikke fører frem, min erfaring er at Forbrukerrådet er klar over den svært lave kompetansen som preger disse verkstedene. Lenke til kommentar
Nedernorsk Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 På generelt grunnlag så er kunnskapen på slike verksteder ofte veldig lav. Det er laget instruksjonsmanualer for hver komponent i laptopen din slik at personer uten opplæring kan følge en bruksanvisning og skifte deler omtrent som om de skulle bygget lego. Instruksjonene inkluderer "slå av strømmen og ta utav batteri", det er laget for apekatter. Jeg hadde definitivt klaget på slett reparasjonsjobb. Det er ikke sikkert verkstedet klarer å reparere feilen, isåfall må de få hjelp av noen andre eller kjøpe en ny PC. Du kan gjerne koble inn Forbrukerrådet dersom klage til verksted ikke fører frem, min erfaring er at Forbrukerrådet er klar over den svært lave kompetansen som preger disse verkstedene. Takk for svaret. Eg trur eg skal klage og be om ein ny pc eller om dette er ikkje mulig tilbakebetaling av kjøpsprisen. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Vær forberedt på at verkstedet kommer til å sette seg på bakbeina og nekte for alt, du får ingenting og må sannsynligvis kjempe for hver minste lille ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå