Gå til innhold

Problemer med skjerm


NewPC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Beklager for seint svar men det var  :xmas: .

Da jeg tar en screenshot av skjermen min og ser på bildet på en fungerende skjerm hvil bildet se ut helt vanlig, altså det er ikke noe galt med grafikkortet??

Bruker en slik kabel da problemet oppstår:

https://www.google.no/search?q=dvi+single+link&espv=2&biw=1270&bih=934&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiVpO_Gsf7JAhWiSXIKHVmxACIQ_AUIBigB#imgrc=-XJwOFy54Ks0WM%3A

 

Da jeg bruker hdmi kabel vil jeg få rosa striper over skjermen ved oppstart, dette kan fikses ved å dra ut strøm eller hdmi kabelen fra skjermen/(eller faktisk fra grafikkortet) og sette den inn igjen. Da jeg tar en screenshot av skjermen min og ser på bildet på en fungerende skjerm hvil bildet se ut helt vanlig her også??

 

 

Flere ting å notere seg

1. Da jeg starter skjermen fra en bærbar, funker den helt fint

2. Da jeg starter grafikkortet fra en annen skjerm fungerer denne også helt fint

3. Ja jeg har sjekket kablene og byttet dem, de funker

 

:eek:

Second bilde er oppstart med hdmikabel og rosa striper.

 

 

Skal jeg bare sende skjermen tilbake???

 

 
Jeg vet at bildene er forferdelige, men det var vel det jeg fikk til nå i hast...

 

Takker for all hjelp!

post-311976-0-78849700-1451300113_thumb.png

post-311976-0-26793600-1451301023_thumb.png

Endret av NewPC
Lenke til kommentar

Litt sent svar, men første tanken min var defekt med skjermkabel. Hatt lignende tilfelle selv med gamle og slitte HDMI-kabler.

Du sier når du tar screenshot av det, men at problemet ikke vises når du ser screenshot'et på en annen skjerm. Dette betyr at det ikke er noe defekt eller problem med skjermkortet.

Så defekt skjermkabel høres ut som det mest logiske, men jeg har også en annen teori. Det er at muligens panelet i skjermen kan være skadet eller defekt. Har du prøvd å koble til TV-tuner, annen PC eller spillkonsoll til skjermen? Hvis du da får tilsvarende problem så er det høyest sannsynlig at det er feil med skjermen. Men for sikkerhets skyld prøv å bruk en annen skjermkabel når du kobler noe nytt til skjermen ;)

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...