Gå til innhold

Asus RT-AC66U Feilsøking


Masimo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Slitter lidt med min internet forbinnelse.

 

Men la os først og fremmest slå fast at jeg er ikke specielt flink til data. Men jeg skjønner såpass at noe må være galt.

 

Jeg bor i øjeblikket til leie og routeren er nået utleier har satt op, denne er til deling på meg og en nabo. 

Dette er selvfølgelig ikke særlig gunstigt, men håber uanset at det kan forbedres, da utleier ikke vil bruke tid på det, da han mener at "der er jo internet".

 

Problemet er når jeg fx skal laste noe ned, da efter et par sek / min .. så står den som afbrudt, jeg kan gjenoptage nedlastingen, men skjønner da at data´en må miste forbinnelsen ind i mellom. 

 

Har også for nyligt gjeninstalleret wow, for at få tilbake til nostalgiske følelser jeg har for dette spillet. Men alt efter 1-5 min spille tid blir jeg disconnected, har her prøvet alt feil søking med firewall - antivirus, ingen hjælp der heller. 

 

Jeg har prøvet at ta et par altibox speedtests, og hver 3 forsøk går den på time out ellers går den igjennom med : 

 

 


Siste resultat:
Nedlastningshastighet: 1743 kbps (217.9 KB/sec transfer rate)
Opplastningshastighet: 1610 kbps (201.3 KB/sec transfer rate)
Nettverksforsinkelse: 42 ms
Nettverksstøy: 37 ms
24. dec. 2015 kl. 12.22.05 CET

 

... Dette er selvfølgelig ikke nået hidsigt internet, men det burde jo holde til lidt casual wow. 

 

Håber på et par tips, evt en løsning.

 

MVH

Masimo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra hastighetstesten å dømme, så antar jeg at utleier har fiber?

Hva slags hastighet har han i så fall?

 

At du blir kastet ut av spill ol. kan være et resultat av mye pakketap. Pakketap kan komme av ustabil WiFi, lav dekning på WiFi eller generelt problemer med selve fiberlinjen.

 

For å se om du opplever pakketap kan du først og fremst åpne ledetekst på PCen din (Du kan åpne den ved å trykke Windows-knappen + R, deretter skrive CMD og trykke enter). Du skal ha fått opp et svart vindu med hvit tekst.

 

Skriv "ping vg.no -t" (Uten anførselstegn).

 

Følgende skal (Helst) dukke opp:

 

Pinging vg.no [195.88.55.16] with 32 bytes of data:
Reply from 195.88.55.16: bytes=32 time=6ms TTL=237
Reply from 195.88.55.16: bytes=32 time=5ms TTL=238
Reply from 195.88.55.16: bytes=32 time=5ms TTL=238
 
Hvis du får flere linjer hvor det står 
"Request timed out."
så tyder det på at du opplever pakketap, og dette kan være årsaken til at hastigheten er lav og stabilitet er dårlig.
 
Sjekk dekning på PC/telefon. Er den god, ville jeg bedt utleier om å ringe leverandør og høre om de ikke har noe feil med linjen inn dit!
Lenke til kommentar

Hei MILKman

 

 

Så vidt jeg vet er det Canal Digital kabel internet som er leverandøren her men må nesten være en af de mindre pakkerne.

 

Men prøvde det du skrev. 

 

Og ja, jeg får Request timed out, ved ca hver 20-30 ping lidt forskjelligt. Har ellers bra dekning, specielt pga at routeren står hos meg ;)

 

Men da får jeg nesten prøve å hører med ham igen om han gider og ta det videre  :hm:

 

MVH

Masimo

Lenke til kommentar

Tillegs spørgsmål har en nyere router liggende.

 

Ville det hjelpe og prøve at koble den til den nuværende routeren?

Og forbinde til den? Eller vil dette ikke hjelpe uanset?

(Kan ikke fjerne den nuværende, da naboen vil miste internettet sitt)

Lenke til kommentar

Tillegs spørgsmål har en nyere router liggende.

 

Ville det hjelpe og prøve at koble den til den nuværende routeren?

Og forbinde til den? Eller vil dette ikke hjelpe uanset?

(Kan ikke fjerne den nuværende, da naboen vil miste internettet sitt)

 

Det kan hjelpe dersom det er det trådløse nettverket fra eksisterende router som er problemet, og er absolutt verdt et forsøkt.

Du tenker da via kabel, ja?

 

Husk at de routerene bør/må ha forskjellig IP-adresse (Den tredje oktet må være forskjellig).

Jeg er litt rævva til å legge ord på det, men eksempel:

Hvis eiers router har IP-adresse 192.168.1.1, så bør du forsikre deg om at det tredje tallet på din router IKKE er 1, men (For eksempel) 192.168.2.1.

Lenke til kommentar

Har du prøvd å koble opp med kabel til ruteren? Hvordan står ruteren i forhold til modemet (er det langt kabelstrekk f.eks.). Eventuelt, enkleste løsningen, er å reboote (finne powerknappen) og skru den av, vente 20-30 sek. før du skrur den på.

 

Alternativt også se om det er siste firmware på ruteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...