Gå til innhold

Nye abonnement hos Hello


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Jeg legger merke til at Hello har nye abonnement (mulig de har hatt det en stund uten at jeg har lagt merke til det).

 

Man får bla. 1 gb data med fri tale og mms for kr. 100,-.

 

Iflg. kalkulatoren på Tek så finnes ingen rimeligere med dataforbruk på 1, 3 eller 5 gb. De har Telenordekning og gratis bankid.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ICE har også 1 GB med fri tale, MMS og SMS til 99 kroner

https://www.ice.no/

 

De har netcom-dekning, som etter min erfaring er minst like bra som Telenor, sålenge du ikke bor i Nord-Norge.

Sjekk dekningskartet, og sammenlikn dekning med kamerater som har andre operatører.

Bytte av teleoperatør kan føre til både positive og negative overraskelser. Jeg er ganske fornøyd med hastighet, stabilitet og dekning hos Netcom. Ikke perfekt, men bedre enn Telenor de fleste steder.

 

For et par år siden var det lite 3G og 4G hos netcom, så brukere av mobilt internett måtte ha Telenor.

Nå opplever jeg at situasjonen er snudd.

Nå er det datakvote som skiller dem. Dekninga er ganske lik, men det finnes lokale forskjeller.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jammen har de det :)

Så bra flere følger etter å begynner å gi skikkelig priser.

 

Når det det gjelder dekning så vet jeg mange kun sjekker signalstrekene på telefonen og ikke faktisk samtalekvalitet.

HD voice støttes vel fortsatt kun innenfor samme nett, som Netcom til Netcom eller Telenor til Telenor.

 

Når det gjelder hastighet så synes jeg ikke dette er så veldig viktig på mobilt utstyr da det ofte er hardware som setter begrensningene. Selv har jeg slått av 4G for da bruker den mindre strøm og hastigheten på 3G synes jeg helt grei til mitt bruk.

Lenke til kommentar

 Dekninga er ganske lik, men det finnes lokale forskjeller.

Utenfor Nord-Norge: Merker at mange fortsatt klager over NetCom (Telia Sonera), mere enn Telenor, men de puster dem i nakken, ja. I svært grissgrendte strøk er jeg ikke tvil om at Telenor fortsatt er markant best,

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Hellos prisliste må være noe av det rareste jeg har sett. Når du går inn på prislista for spesialnummer må du inn i en meny og hake av hvis du vil se minuttprisene. Som default får du bare se oppstartprisene.

 

Bortsett fra det så har de en del merkelige priser. 25 kroner per megabyte i USA er vel ca 25 ganger det Talkmore tar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå vært kunde hos Hello i over et år og kan komme kun med positive tilbakemeldinger. De har alltid svart på henvendelsene mine og vært behjelpelige. Jeg har også lagt merke til at det meste ble svart på svensk, kanskje det er sånn de klarer å tilby en av de laveste prisene på markedet?

 

Jeg har tidligere vært kunde hos Telenor, Mycall, Talkmore, Chess, Xito også sikkert flere som jeg ikke kommer på nå. Men det er Chess og Telenor jeg har holdt meg lengs til. Men Telenor ble etterhvert for dyre og Netcom-dekningen var ubrukelig for min del selv om jeg holdt meg mest på Østlandet. Jeg har også hatt dårlig erfaring med Talkmore (kundeservicerelatert), men det er en lang historie som jeg har utdypt her på forumet tidligere. Således var valget enkel. Hello er de billigste for forbruksprofilen min og har den beste dekningen etter min mening. I tillegg så har de HD-voice, bankid, app for android og IOS o.l.

 

Jeg tror en må velge mobilabonnementet basert på forbruksprofilen sin for å få mest for pengene. Ringer du ofte til Sverige eller Danmark, så er det kanskje bedre å holde seg til Onecall eller Talkmore? Såvidt meg bekjent så hadde de en grunnpakke for kr 199,- som inkluderte gratis tale i nettop disse landene. En annen aspekt er hvor avhengig man er av kundeservicen. Hello har for eksempel stengt i helgene. Og hvis jeg husker riktig så må man betale for abonnementet i forveien eller i løpet av forbruksmåneden.

Endret av Immateriell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...