Gå til innhold

Bone's Offisielle C++ hjelpetråd


Anbefalte innlegg

Er ikke så mye spesielt der.


// Inkluderer headerfilen iostream.
#include <iostream>

// Definerer en klasse med navn Group.
class Group {
};

// Definerer main.
int main(void) {
        // Deklarer en funksjon med navn Group som returnerer et objekt av type Group&. 
	Group & Group();
}

Ingen grunn til at dette ikke skal kompilerer. Prøver du derimot å kalle Group() vil du få en linkerfeil fordi du ikke har implementert funksonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

I min enkle verden skulle ikke C++ så mye å jobbe med av gangen her...

Hvor kommer C++ inn? Koden din er ikke C++.

 

 

 

Hahahaha :)

Jo, sist jeg sjekket, så programmerte jeg i C++. Hvilket språk mente du at det likna på?

 

Jeg vet ennå ikke hvorfor funksjonen min ga stack overflow etter 6 rekursjoner, men jeg har fått den til å virke nå, også får 7 og 8 rekursjoner (alt over 8 er uinteressant da den i så tilfelle ville skrive ut mer en 360 000 linjer med tekst. :p)

Lenke til kommentar

Hahahaha :)

Jo, sist jeg sjekket, så programmerte jeg i C++. Hvilket språk mente du at det likna på?

Ligna på pseudokode for C++ eller Java.

 

C++ bruker ikke end, men { og }. Og så bruker man ikke å skrive void foran et funksjonskall.

 

Og så har du klippet bort selve delen av koden der problemet sikkert ligger, og erstattet det med en kommentar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

EDIT: Solved. Tidsmålingene ble gode da jeg sluttet å måle tidsbruk for hver gang og heller målte tidsbruk når man gjør oppgaven et hundretalls ganger.

 

Hm, noen som kan noen gode måter for å måle tid nøyaktig i C++ 11?

 

Jeg har prøvd å bruke:

 

    auto begin = std::chrono::high_resolution_clock::now();

    //Gjøre oppgave som skal utføres

    auto end = std::chrono::high_resolution_clock::now();

    std::cout << std::chrono::duration_cast<std::chrono::nanoseconds>(end - begin).count() << "ns" << std::endl;

 

Men det skrives ikke ut noe fornuftig i mer enn kanskje 40% av tilfellene jeg kjører koden. Hvis jeg prøver å kjøre koden flere ganger, skrives det ut "0 ns" opptil 8/10 ganger og maks 4/10 ganger skrives det ut et faktisk sannsynlig antall nanosekunder (f.eks. 4*10^7 ns).

Nå forstår ikke jeg meg skikkelig på disse chronos-greiene, men så langt jeg kan se gjør jeg eksakt det samme hver gang.

Endret av Ljóseind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...