Lycantrophe Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Ah, tray entires. http://qt-project.org/doc/qt-4.8/desktop-systray.html 1 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Ah, tray entires. http://qt-project.org/doc/qt-4.8/desktop-systray.html Jeg må medgi at jeg også har strevd litt med QT og systray. En applikasjon jeg har lagt i QT fungerer ypperlig med systrayen i windows, men når jeg kompilerer og kjører det på Mac nekter den å dukke opp. Så jeg tror ikke QT's systray er en løsning her .... jeg ser neppe at jeg har gjort noe feil heller ... Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 26. juni 2014 Del Skrevet 26. juni 2014 Ah, tray entires. http://qt-project.org/doc/qt-4.8/desktop-systray.html Konge, takker! Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 (endret) Jeg prøver å lage en variabel som viser hvor mappen til programmet ligger. Det fungerer greit inne i QT, men ikke i selve programmet uten QT. Da viser QDir::currentPath() ingenting. Noen alternativer til denne løsningen? Edit: Jeg fant nettopp en løsning med: QApplication::applicationDirPath(); Endret 29. juni 2014 av webliz Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 ... hvorfor skal du vite det? I det store og det hele er det vel få mekanismer for å plukke opp dette uten noe ikke helt portabelt (lese shell env vars) eller håpe på at det er passet som **argv. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 ... hvorfor skal du vite det? I det store og det hele er det vel få mekanismer for å plukke opp dette uten noe ikke helt portabelt (lese shell env vars) eller håpe på at det er passet som **argv. Tenkte å bruke det til bilder og data-filer inne i mappestrukturen til programmet jeg lager, slik at adressene blir dynamisk i forhold til hvor programmet er plassert på maskinen. Mulig det finnes en annen måte å jobbe på, men prøver meg litt frem. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Gi programmet ditt path som argument. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 29. juni 2014 Del Skrevet 29. juni 2014 Gi programmet ditt path som argument. Er nok ikke dumt det. Thx. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Har brukt endel tid på QT i det siste når det gjelder GUI, men har lyst å prøve meg litt på OpenGL. Hvilket program er best til dette på mac, hvis man ser bort i fra Xcode? Endret 10. juli 2014 av webliz Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Eh. Favoritt-editor + favoritt-kompilator? Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 10. juli 2014 Del Skrevet 10. juli 2014 Eh. Favoritt-editor + favoritt-kompilator? Stemmer. Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 Hei!Jeg skal lage et lite program som skal holde styr på temperaturen hver dag i en måned og hvor mye regn per dag. Så da tenkte jeg å bruke array for det, også er jeg litt rusten..Kan jeg bare gjøre noe i denne duren:int dagerimdn[32][1][1] tenker da maks 31 dager i mnd, (31+1) også 1 temperatur og 1. tall med regn per dag. Noen ideèr eller hjelp? Er som sagt rusten, så med teskje hadde ikke gjort noe Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 (endret) Hei! Jeg skal lage et lite program som skal holde styr på temperaturen hver dag i en måned og hvor mye regn per dag. Så da tenkte jeg å bruke array for det, også er jeg litt rusten.. Kan jeg bare gjøre noe i denne duren: int dagerimdn[32][1][1] tenker da maks 31 dager i mnd, (31+1) også 1 temperatur og 1. tall med regn per dag. Noen ideèr eller hjelp? Er som sagt rusten, så med teskje hadde ikke gjort noe Lag en struct isåfall: #include <iostream> using namespace std; struct lesning { private: int temperatur, regn; public: const int Temperatur() const { return temperatur; } const int Regn() const { return regn; } lesning(const int temperatur, const int regn) : temperatur(temperatur), regn(regn) { } lesning() : temperatur(0), regn(0) { } std::ostream& Print(std::ostream& out) const { out << temperatur << "°C, " << regn << "mm"; return out; } }; std::ostream& operator<<(std::ostream& stream, const lesning& les) { return les.Print(stream); } int main() { lesning innlesninger[31]; for (auto i = 0; i < sizeof(innlesninger) / sizeof(lesning); i++) { innlesninger[i] = lesning(1, 2); cout << "lesning " << i << ": " << innlesninger[i] << endl; } return 0; } Endret 1. august 2014 av GeirGrusom 1 Lenke til kommentar
pølselompe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 (endret) er dette mulig static boolean a = true; static boolean b = true; while(a== false) { .. .. } while(a == true) { .. .. while(b == true) { .. .. b = false; } while(b == false) { .. .. a = false; // gå ut her mens b fortsatt er false? } while(a == false) { .. .. } Altså hoppe ut av loopen der, while(b == false) {, for og hoppe inn i loopen, while(a== false) {Uten og forandre på b. Endret 11. november 2014 av pølselompe Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Ja, men det er en evig loop. Lenke til kommentar
pølselompe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Ja, men det er en evig loop. Kom til å trykke poste litt for tidlig Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du bør se på break og goto. Lenke til kommentar
pølselompe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Du bør se på break og goto. Fått streng beskjed av lærern om og aldri bruke goto. Får vell prøve og løse oppgaven jeg holder på med, på en annen måte, enn jeg gjør nå Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 11. november 2014 Del Skrevet 11. november 2014 Læreren din er en idiot. 2 Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Nøget seint ute her, men jeg skjønner ganske godt hvem læreren din er når han omtaler goto på denne måten . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå