haarod Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har du vurdert å bruke en annen IDE? Jeg bruker code::blocks og trives godt med det. http://www.codeblocks.org/ Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Har prøvd ja, men eg syntes den var vanskelig å bruke, kan prøve igjen thou Lenke til kommentar
haarod Skrevet 17. mai 2011 Del Skrevet 17. mai 2011 Jeg kan være enig med at det var litt tungvint å komme i gang, men når det fungerer så fungerer det bra Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 19. mai 2011 Del Skrevet 19. mai 2011 Denne skulle egentlig lage en "biome" men det gjør den ikke, istedefor å si hvor biomen kommer til å vere så setter den inn helt tilfedlige bokstaver. #include "stdafx.h" #include <iostream> #include <stdio.h> #include <stdlib.h> #include <time.h> #include <ctime> #include <fstream> #include <string> #include <vector> #include <cstdlib> using namespace std; using std::cout; using std::fstream; using std::string; using std::vector; bool loadWords(char *,vector<string> &); int main(){ int createBiome, biomeChoiceTemp, biomeChoiceArea; string words[] = {"in mountains","close to shore","at plains","on hard surfaces"}; srand ( time(NULL) ); cout << "this program is a early version of automatic Biome Design, use with caution!\n"; cout << "\nType exactely what the program wants you to do\n"; cout << "\nType 1 to create a new planet: "; cin >> createBiome; while (createBiome == 1){ biomeChoiceTemp = rand() % 100-50; words[rand()%4]; cout << "\nThe Temperature of this Biome is: " << biomeChoiceTemp << "\n"; cout << "This Biome occurs " << words; createBiome = 2; if (createBiome == 2){ cout << "\nType 1 again to generate a new planet: "; cin >> createBiome; } } system("pause"); return 0; } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 words[rand()%4]; Denne linjen gjør ingenting. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 20. mai 2011 Del Skrevet 20. mai 2011 Eg fikset det, takk uansett GeirGrusom Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hva er forskjellen på int og double ? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 int brukes til å lagre heltall (int står for integer.) double brukes til å lagre flyttall / desimaltall. Den kan lagre tall med høyere presisjon (flere desimaler) enn f.eks. typen float, men tar også større plass. Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Er det noen forskjell dersom du bruker string? String kan jo holde bokstaver og tall ser det ut som Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Tall som lagres i String er egentlig bokstaver som bare ser ut som tall. Du kan ikke gjøre matematiske operasjoner på strenger selv om de inneholder tall, med mindre du konverterer/parser/caster de til feks int. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Nettopp begynt å lære meg c++. Hva er galt her? #include <iostream> #include <cmath> #include <string> int main () { using namespace std; string hjerne = "hjerne"; string svar1; int svar2; int 4 = 4; cout << "Velkommen\n" << "Hva heter det du tenker med?\n"; cout << "Er det hode,hjerne eller skallen?" << "ditt svar: "; cin >> svar; if (svar1 == hjerne) cout << "Riktig\n"; else cout << "Feil!\n"; cout << "Hva er 2+2? " <<"ditt svar: "; cin << svar2; if (svar2 == 4) cout << "Riktig igjen!"; else cout << "Feil igjen!"; system("pause"); return 0; } Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 int 4 = 4; Gir ingen mening. Du kan ikke la en variabel ha kun et tall som navn. Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Endret det, men får likevel uendlig med feil meldinger som could not deduce template argument for 'std::basic_ostream<_Elem,_Traits> &' from 'std::istream' 1> c:\program files (x86)\microsoft visual studio 10.0\vc\include\string(489) : see declaration of 'std::operator <<' Koden nå #include <iostream> #include <cmath> #include <string> int main () { using namespace std; string hjerne = "hjerne"; string svar1; int svar2; int b = 4; cout << "Velkommen\n" << "Hva heter det du tenker med?\n"; cout << "Er det hode,hjerne eller skallen?" << "ditt svar: "; cin >> svar1; {if (svar1 == hjerne) cout << "Riktig\n"; else cout << "Feil!\n"; cout << "Hva er 2+2? " <<"ditt svar: "; } cin << svar2; if (svar2 == b) cout << "Riktig igjen!"; else cout << "Feil igjen!"; system("pause"); return 0; } Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 cin << svar2; Skal være cin >> svar2; Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Fungerer det nå? Jeg stusset litt over et par ting: #include <iostream> #include <cmath> #include <string> int main () { using namespace std; string hjerne = "hjerne"; string svar1; int svar2; int b = 4; cout << "Velkommen\n" << "Hva heter det du tenker med?\n"; cout << "Er det hode,hjerne eller skallen?" << "ditt svar: "; cin >> svar1; if (svar1 == hjerne){ cout << "Riktig\n"; }else{ cout << "Feil!\n"; } cout << "Hva er 2+2? " <<"ditt svar: "; cin << svar2; if (svar2 == b) cout << "Riktig igjen!"; else cout << "Feil igjen!"; system("pause"); return 0; } Som du ser har jeg endret litt på klammebruken din som så litt rar ut. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Fungerer det nå? Jeg stusset litt over et par ting: #include <iostream> #include <cmath> #include <string> using namespace std; int main() { string hjerne = "hjerne"; string svar1; int svar2; int b = 4; cout << "Velkommen\n" << "Hva heter det du tenker med?\n"; cout << "Er det hode,hjerne eller skallen?" << "ditt svar: "; cin >> svar1; if (svar1 == hjerne) cout << "Riktig\n"; else cout << "Feil!\n"; cout << "Hva er 2+2? " << "ditt svar: "; cin << svar2; if (svar2 == b) cout << "Riktig igjen!"; else cout << "Feil igjen!"; system("pause"); return 0; } Som du ser har jeg endret litt på klammebruken din som så litt rar ut. FTFY 3 Lenke til kommentar
Elektro-Lars Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) #include <iostream> #include <cmath> #include <string> using namespace std; int main() { string hjerne = "hjerne"; string svar1; int svar2; int b = 4; cout << "Velkommen\n" << "Hva heter det du tenker med?\n"; cout << "Er det hode,hjerne eller skallen?" << "ditt svar: "; cin >> svar1; if (svar1 == hjerne) cout << "Riktig\n"; else cout << "Feil!\n"; cout << "Hva er 2+2? " << "ditt svar: "; cin << svar2; if (svar2 == b && svar1 == hjerne) cout << "Riktig igjen!\n"; else if(svar2 == b && svar1 != hjerne) cout << "Riktig!\n"; else if(svar2 != b && svar1 != hjerne) cout << "Feil igjen!\n"; else cout << "Feil!\n"; system("pause"); return 0; } Fikset bare litt på språket ditt Edit: la til å sjekke om brukeren hadde svart riktig på første svaret. Endret 10. juni 2011 av HeloLars Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 Bruker vel heller ingenting fra cmath her, så den behøver du ikke! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. juli 2011 Del Skrevet 9. juli 2011 Prøver å strukturere med MVC, men lurer på hvordan jeg skal dele opp visse ting. Jeg har en enhet som er koblet til USBporten /dev/ttyUSB0, som jeg skal snakke til. ( Foreløpig med system() ) Da har jeg en klasse i View, Node.h som har data hentet fra DB om hvilke port den er koblet til. Men når jeg skal snakke med enheten, bør jeg ha en klasse i Controller, som har funksjonene ( som bruker system() ), sant? Hva bør jeg kalle den klassen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå