Over_load Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) OkEy.. jeg har lasta ned SDL devil, men jeg vet fortsatt ikke hva jeg sal gjøre!? Endret 20. mars 2004 av Over_load Lenke til kommentar
søppel Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Kompiler (inkluder headerfiler fra biblioteket) og link (med dll-filene fra biblioteket) på vanlig vis, som beskrevet i dokumentasjonen/manualen til din kompiler. F.eks. med GCC-kompileren under Linux (eller MinGW under Win32): g++ -l bibliotek program.cpp -o program (-l for lise med liten forbokstav) Der 'bibliotek' er dll-filen du vil linke med. Hvis den ligger i et non-standard directory, bruker du bare -L -parameteren: g++ -L /katalog/der/bibliotek/ligger -l bibliotek program.cpp -o program Under Win32 og MinGW-kompileren (som er en port av GCC) blir det på samme måten. (/ -tegnet i sammenheng med kataloger og sånnt fungerer altså på samme måte under Win32, så du trenger ikke stresse med valg mellom \ og / liksom .. hold deg til /) Når det gjelder header-filer som ligger utenfor standard-plassene, kan du bruke -I -parametern for å angi path til header-filene, på samme måten som -L -parameteren. Endret 20. mars 2004 av søppel Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) hello... driver å lager en kalkulator i C. har et spørsmål: hva bruker man får å la brukeren få et valg mellom feks +, /, *, og - ?? Endret 21. mars 2004 av Over_load Lenke til kommentar
søppel Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 (endret) Flere måter; man kan parse det som skrives inn: #include <iostream> using namespace std; int main() { double n1, n2; char op; cout << "Type in a simple mathematical expression (Example: 2 + 2): "; cin >> n1; cin >> op; cin >> n2; switch(op) { case '+': cout << "Result: " << n1 + n2 << endl; break; case '-': cout << "Result: " << n1 - n2 << endl; break; case '*': cout << "Result: " << n1 * n2 << endl; break; case '/': cout << "Result: " << n1 / n2 << endl; break; default: cout << "Unknown operator" << endl; } return(0); } // main() ..eller man lar brukeren velge (i ..uhm.. et eget skritt ..) : #include <iostream> using namespace std; int main() { double n1, n2; cout << "Type in two numbers separated by whitespace: "; cin >> n1; cin >> n2; cout << "What would you like to do with your numbers? (+, -, * or /): "; char op; cin >> op; switch(op) { case '+': cout << "Result: " << n1 + n2 << endl; break; case '-': cout << "Result: " << n1 - n2 << endl; break; case '*': cout << "Result: " << n1 * n2 << endl; break; case '/': cout << "Result: " << n1 / n2 << endl; break; default: cout << "Unknown operator" << endl; } return(0); } // main() Endret 21. mars 2004 av søppel Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 21. mars 2004 Del Skrevet 21. mars 2004 Selv om han (søppel) svarte i C++ gjelder det samme i C, med unntak av input og output. I The C++ Programming Language er det et ganske fint eksempel med en litt mer avansert kalkulator. Eksempelet er i veldig C-ish C++. Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 når jeg kjører dette lille programmet, så "segmentation fault"er den. skal skrive ut filen "baklengs," første linje sist og siste linje først. //: C02:Fillvector1.cpp // Copy an entire file into a vector of string #include <string> #include <iostream> #include <fstream> #include <vector> using namespace std; int main() { vector<string> v; ifstream in("Fillvector1.cpp"); string line; while(getline(in, line)) v.push_back(line); // Add the line to the end // Add line numbers; for(int i = v.size(); i >= 0; i--) cout << i << ": " << v[i] << endl; } ///:~ Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Prøv å sette i til v.size() - 1 Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 det funka, takk skal du ha men hvorfor? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 24. mars 2004 Del Skrevet 24. mars 2004 Fordi containere (slik som vector) i C/C++ er "zero-indexed", altså, de begynner å telle på null. Med andre ord, i en container med størrelse n, er det elementer fra 0 til n-1. Når du da prøver å se på element n, så ser du på "den bortenfor", som altså ikke finnes. Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 hello... lurte på: Går det ann å disable, eller deaktivere: ctrl+alt+del eller "return to windows" eller alt+f4 i et program? (helst alle samtidig ) HVORDAN? TUSEN TAKK FOR SVAR! Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 hello...lurte på: Går det ann å disable, eller deaktivere: ctrl+alt+del eller "return to windows" eller alt+f4 i et program? (helst alle samtidig ) Hvem er det du skal plage livet av med det? Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Bare venner og søsken, pleeeeeeeeeeeeeeaseeee si det Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Vet dessverre ikke hvordan du gjør det i C++, husker jeg lagde noe lignende i DarkBASIC... Et søk på MSDN kan vel hjelpe deg på vei. Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 Vet dessverre ikke hvordan du gjør det i C++, husker jeg lagde noe lignende i DarkBASIC...Et søk på MSDN kan vel hjelpe deg på vei. Ok, takk... (holder på i C).. skal søke litt... Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 8. april 2004 Del Skrevet 8. april 2004 How to disable Ctrl+Alt+Del key? Ans: Disabling Ctrl+Alt+Del keys is an easy job. Just call SystemParametersInfo( ) function as follows: SystemParametersInfo ( SPI_SETSCREENSAVERRUNNING, TRUE, NULL, 0 ); To enable the keys again call SystemParametersInfo( ) as given below: SystemParametersInfo ( SPI_SETSCREENSAVERRUNNING, TRUE, NULL, 0 ); Det var alt jeg fant.... Men dette kan du vel ikke gjøre i Win32 Console.... Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Noen som vet åssen man kan gjøre så: at når du "legger ned" (minimere) programmet, så går det automatisk opp igjen? eller at det ikke går an å trykke høyre-klikk, og "lukk" ? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 9. april 2004 Del Skrevet 9. april 2004 Dette høres svært tvilsomt ut, syns jeg. Hvorfor vil du tvinge noen til å bare skru av maskina? (Det kunne vært verre, du kunne tross alt ha spurt om å gjøre programmer helt usynlige..) Lenke til kommentar
adg Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Heisann! Hvordan kan jeg 'kjøre' programmet jeg har skrevet? Har skrevet det i notepad, og kjører WinXP (dette vil si å kompilere ikkesant?). Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 dte finnes noen gratis kompilere der ute. jeg bruker dev C++ det er bra.men du må da skrive koden i dev C++. for deg vil det si å kopier inn koden din. gjør et søk på google. Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Du laster ned en (gratis) kompilator, f.eks.: Dev-C++ (bloodshed.net) MinGW (mingw.org) Borland free command line tools (borland.com) DJGPP (delorie.com/djgpp) Når du har installert leser du instruksjonene (som følger med kompilatoren) om hvordan du kompilerer. Så kompilerer du (det betyr å oversette kildekoden til maskinkode), fikser feil, kompilerer på nytt, fikser feil, kompilerer på nytt, kjører, fikser feil, kompilerer, kjører, debugger, ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå