Gå til innhold

Bone's Offisielle C++ hjelpetråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes mappen din ser litt rar ut:

C:\Documents and Settings\Administrator\Mine dokumenter\Visual Studio 2008\Projects\Project1\test\debug\test.exe

Programmet pleier å bli lagt under [solution]\[Project]\Debug\

Hvorfor heter det ikke test\test\debug\test.exe?

Vel jo det er akkurat det jeg syntes også. For slik det ser ut som er at alt går under prosjektet Project1 og at det er umulig å nullstille det på kompilatoren. Jeg brukt en eldre versjon av kompilatoren på en ofentlig pc lenge og da jeg lastet ned en litt nyere versjon på min private pc så virker det som om gullfiskhukommelsen min har slått til, for jeg klarer ikke å huske hviken type prosjekt som jeg valgte før heller. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Nå har jeg banka hue nok i veggen!

 

Men min java-bakgrunn skjønner jeg ikke hvorfor ikke dette vil kompilere:

$ g++ main.cpp
/tmp/ccmO7fVQ.o: In function `main':
main.cpp:(.text+0x15): undefined reference to `Class::Class(int)'
collect2: ld returned 1 exit status

 

main.cpp

  1 #include "class.h"
 2 
 3 int main()
 4 {
 5	 Class tmp(2);
 6 };

 

class.h

  1 class Class
 2 {
 3	 public:
 4		 Class(int num);
 5 };

 

class.cpp

  1 #include "class.h"
 2 
 3 using namespace std;
 4 
 5 Class::Class(int num)
 6 {
 7	 int a = 1;
 8 }

 

Var egentlig en større kode, men jeg har fjernet alt som ikke er relevant for å isolere problemet.

 

 

Edit: Rettet typo i main.cpp

Endret av MJaVa
Lenke til kommentar

Det hender at jeg sitter og debugger en feil i en halvtime, og så er det en eller annen utrolig tullete feil jeg har gjort.

Jeg postet en tråd på forumet om et .NET program der teksten som ble tegnet så helt rar ut... jeg satt møkklenge og funderte på hva feilen var. Selvsagt var det noe flaut dumt som var i veien. Jeg hadde satt tekstrenderingen inne i en løkke, når den selsvagt skulle stå på utsiden, så teksten ble rendret 8 ganger over hverandre som gjorde at teksten så helt rar ut (pga anti-alias)

Men det tok kjempelang tid før jeg så feilen.

Lenke til kommentar

Det korte svaret er nei.

 

Det er ikke mulig å skrive en funksjon som gjør noe helt random, det tilfeldige må, merkelig nok, stamme fra noe, og for at det skal virke random må dette noe endre seg hele tiden. Logisk nok er da leking med tid/klokkesykler det som gir det mest tilfeldige effekten, og en bruker da tid som input for random funksjoner. Så vidt jeg vet bruker alle språk dette, men kan selvsagt være ett eller to språk der ute som bruker noe annet, hva dette da i så fall er vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...