Hack-Man Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Morn... lurte egentlig ikke på noe specielt... lol..... Endret 17. mars 2004 av Hack-Man Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Jeg skjønner ikke spørsmålet: "Hvorfor er "engelsk" forskjellig fra "norsk"..?" Resten skjønnte jeg ennå mindre av. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hello... en venn av meg driver å programmerer med "visual basic" jeg bruker C og compilerer med DEV-C++ som funker for C og C++ mit spørsmål er som følgende: hva er forskjellen på VISUAL BASIC og C, jeg mener compilatorene er jo forskjellige og i Visual Basic er det jo lagt masse hjelpe greier osv.. men hvorfor er selve KODEN forskjellig? bruker ikke visual basic C, det bruker et annet språk? takk HackMan Det er jo så enkelt som at det er to forskjellige språk Alle programmer er jo naturligvis i maskinkode, men det er flere måter å lage den maskinkoden på... Noen språk er enklere og man har ikke alltid like god kontroll som man ville hatt hvis man hadde brukt et litt mere krevende språk... 100% kontroll har men vel ikke før man skriver det i maskinkode men det er jo nesten umulig å forstå... Skjønte ikke helt hva du var ute etter men... Mulig jeg har missforstått.... Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Hello... en venn av meg driver å programmerer med "visual basic" jeg bruker C og compilerer med DEV-C++ som funker for C og C++ mit spørsmål er som følgende: hva er forskjellen på VISUAL BASIC og C, jeg mener compilatorene er jo forskjellige og i Visual Basic er det jo lagt masse hjelpe greier osv.. men hvorfor er selve KODEN forskjellig? bruker ikke visual basic C, det bruker et annet språk? takk HackMan Og du kaller deg hacker? ... Koden er forskjellig, syntaksmessig, fordi kompilatorene parser koden på forskjellig måte. Som søppel og zirener så pent sa, det er to helt forskjellige språk. De har forskjellige måter å uttrykke seg på, forskjellige metoder, teknikker, forskjellig design osv. Visual Basic (programmet) er skrevet i C++. Så vidt jeg vet blir koden kompilert til maskinkode, slik som C++. (Tiden da C++ ble kompilert til C er "long gone". Den har forøvrig aldri eksistert, for da het det "C with Classes") "...og i Visual Basic er det jo lagt masse hjelpe greier osv.." -- Mener du lagd eller lagt? Hvis du mener lagt - hva mener du med det? Hvis du mener lagd, mener du dokumentasjon eller "fancy features", slik som mangel på pointers? Som et lite notabene: Det heter "kompilere" og "kompilator". Norsk mål ska me i Noreg hava, og ikkje lenger med americanaren kava! Som et lite meta-notabene: Jeg er strengt imot sidemål. Lenke til kommentar
Hack-Man Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hehe ja her ble det fort tilbakemeldinger ja, haha... jaja.. det jeg egentlig mente: Jeg trodde at Visual basic og en vanlig C compilator begge brukte språket C... lurte egentlig bare på om C og visual basic C var det samme.... noe det ikke var... + viste ikke helt hva folk her kunne.. måtte prøve å "utdype" spørmsålet mitt litt... noe som gikk i dass... takk Lenke til kommentar
Hack-Man Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 + driter vell lang inne i *********** om jeg staver det ordentlig! Lenke til kommentar
Hack-Man Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 med "hjelpe greier" mener jeg, at når du skriver så kommer det opp hjelp til alle funkjsonene, og alternativer osv... halve "visual basic" består jo bare av "hjelpe stuff" osv... hvis du glemmer koder og sånt.. + at hvis du skriver noe feil så blir det rødt, sånn at du slipper å lete gjennom hele koden, etter at du har compilert og fått error, "eller "KOMPILERT" eller hva **** noen sa... Lenke til kommentar
Hack-Man Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 + halo Ola Nordmann!...... eller skal jeg si myubi? Lenke til kommentar
moesen Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 + halo Ola Nordmann!...... eller skal jeg si myubi? Når jeg får feil i DEV-c++ kommer jeg rett til den linjen det er feil på.... Foresten!! 4 innlegg etter hverandre? Du vet vel at du kan redigere innlegg? Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) med "hjelpe greier" mener jeg, at når du skriver så kommer det opp hjelp til alle funkjsonene, og alternativer osv... Dette har absolutt ingenting med selve språket å gjøre, men alt med valg av editor/IDE å gjøre. http://www.google.com/search?q=code+completion Foreslår at du holder deg til konkrete spørsmål innenfor emnet C++ .. heh Endret 17. mars 2004 av søppel Lenke til kommentar
Hack-Man Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 ahh.. greit... har fått mitt svar... visual basic og C er 2 forskjellige språk...visual basic inneholder drøssevis av hjelpe stuff... og nå styntes jeg vi er ferdig med dette... og Dev-C++ er best! Lenke til kommentar
søppel Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 .. bah .. Dev-C++ IDE'et har noen bøggs som alt annet. Blandt annet vises ikke (feil)meldinger fra kompileren riktig. Nå har det riktignok kommet ut en ny versjon siden sist jeg testet. Kan hende de har rettet opp i det. ..ingen(ting) er best, eller perfekt. Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 hei! er ganske ny med C, bruker windows, og Dev compilatoren. lurte på om det er noen funksjon får å "sjule" et program, altså at det fortsatt kjører, men "usynlig"..?? takk for alle svar! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 (endret) Selvfølgelig. Men siden jeg antar du skal bruke det til noe skummelt, sier jeg ikke mer enn at du får ta en titt på MSDN EDIT: Disclaimer: Jeg vet ikke om du finner noe der, men jeg antar du gjør det. Hvis du vil ha en prosess som kjører i bakgrunnen, men som fortsatt er synlig i Task Manager (jeg anser ikke dét som så skummelt), kan du alltids bruke SDL (www.libsdl.org): #include <SDL.h> #include <stdio.h> int main() { if (SDL_Init(0) != 0) return 1; printf("Dette blir lagret i stdout.txt, og ingen ser noen ting.\n"); /* Se, vi tar pause i fem sekunder, og allikevel er jeg usynlig */ SDL_Delay(5000); return 0; } Endret 20. mars 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Takker! akkuratt dette jeg var ute etter!! hehe Over_Load Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 hmmm når jeg kompilerer det får jeg opp et error: SDL.h: No such file or directory ??? Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 Har du lastet ned SDL? www.libsdl.org Lenke til kommentar
Over_load Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 ja, det har jeg gjort, men det var jo bare en readme fil og en dll fil? åssen eller hva skal jeg gjøre så? og hvordan skal jeg få den filen inn i programmet mitt? takk! Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 20. mars 2004 Del Skrevet 20. mars 2004 (endret) Du må laste ned SDL-devel-... også. Der er alt du trenger. Endret 20. mars 2004 av Myubi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå