Jaffe Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Det du foreslår er heilt logisk, men dessverre er det ikkje slik det funkar. Begge eksempla dine vil kompilere til den same koden, og berre p vil bli ein peikar. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) Jeg tror det er slik at hvis man skriver: int *p, a, c; ,så oppretter man en peker, nemlig *p og to int, nemlig a og c. Med dette: int* p, a c; oppretter vi tre integer-pointers, nemlig p, a og c. Det jeg ressonerer meg frem til da, er at man ved å sette * rett etter int, kan deklarere alle variablene som pointere. Forskjellen mellom å skrive int* a og int *a er ... ingenting. Det er helt opp til deg hva du foretrekker. Uansett blir resulatet som du sier først, at du får en int-peker og to int-variabler... Endret 18. juni 2008 av Mr.Garibaldi Lenke til kommentar
Arne Skrevet 19. juni 2008 Del Skrevet 19. juni 2008 (endret) Er du helt sikker på at man ikke får tre pointers med int* a,b,c;? Jeg trodde jeg hadde lest dette, men da tar jeg sikkert feil, da. EDIT: Okey, okey, jeg gir meg! Endret 19. juni 2008 av Arne Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 når jeg bruker cin så må jeg alltid trykker ENTER... finnes det noe tilsvarende som bare går videre uten at man må trykke enter? Bare trykker G f. eks. så kjører vi videre? Og hva blir evt. verdien for enter da? Takk! Nybegynner!! Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Det går fint, men bare med funksjoner som er spesifisert for OSet du bruker. Hvilke OS bruker du? Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg fant ut! getch()! Inkluderte #include <conio.h>! Men nå kom jeg borti to andre problemer! Jeg vil gjerne pause systemet i f. eks. 0.2 sekunder! Hvordan gjør jeg det? f. eks. i en loop! før loopen kjører videre så skal den vente 0.2 sekunder. Andre problemet er å skrive ut noe! Og når loopen kjører på nytt så skal alt fjernes! Og skrives på nytt, på en annen måte! Nesten sånn at teksten er der midlertidig. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Takk! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 hmmm... getch() og hele conio.h er vel mer eller mindre tatt vekk fra C, og ikke noe en skal bruke lenger? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 For "pausing" av programmet kan du bruke Sleep Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja, og når vi først er kommet til Windows API-et burde du bruke GetKeyState (eller GetKeyBoardState) for å lese ett trykk fra tastaturet, fremfor getch. Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Nå er ikke innlesning av data noe problem... så jeg bruker getch til så lenge! Så ordner jeg det når jeg er ferdig... Men den cout greia... og det å fjerne det jeg skrev... forså å skrive på nytt... ingen som har noe forslag på den? while skriv ut sleep fjern det vi skrev ut takk! Lenke til kommentar
OldMan Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Du kan prøve noe slikt: #include "stdio.h" #include "conio.h" #include "ctype.h" #include "windows.h" void ClearScreen( void ); HANDLE hConsoleOut; CONSOLE_SCREEN_BUFFER_INFO csbiInfo; int _tmain(int argc, _TCHAR* argv[]) { // Get display screen information & clear the screen. hConsoleOut = GetStdHandle( STD_OUTPUT_HANDLE ); GetConsoleScreenBufferInfo( hConsoleOut, &csbiInfo ); ClearScreen(); int nc, i(1); while (1) { while (0 == _kbhit()) { Sleep(1000); ClearScreen(); printf("Hei på deg (%d)\r\n",i++); } nc = _getch(); if (nc == 'q') break; } return 0; } void ClearScreen( void ) { DWORD dummy; COORD Home = { 0, 0 }; FillConsoleOutputCharacter( hConsoleOut, ' ', csbiInfo.dwSize.X * csbiInfo.dwSize.Y, Home, &dummy ); SetConsoleCursorPosition(hConsoleOut,Home); } Lenke til kommentar
usbkalkis Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det finnes... ikke noe enklere og evt. mer forstårlig til en nybegynner. Jeg vil jo gjerne forstå det jeg skriver selv. Hvis du ikke vil ta deg bryet å kommentere alt ........ Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Hvis du trenger kommentering av alt så burde du gå noen steg tilbake. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Går det an å lage et array bassert på et ukjent antall indexer? Går det eventuelt an å lage et map med 3 elementer i hver index? Lager en kalkulator, der jeg skal ta vare på x antall adderinger, der jeg skal ta vare på begge leddene i regnestykket pluss resultatet. Lenke til kommentar
JAPCU Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Arne: 1. Ønsker du en lagringsplass for et på forhånd ukjent antall verdier bruk <vector>. Vanlige [] arrayer/tabeller har fast bestemt størrelse. STL Vector tutorial. Cprogramming.com 2. Jeg har aldri vært borti maps, men kanskje du kan bruke en string og skille leddene med ett tegn. F.eks komma? For å så parse strengen for å hente leddene i regnestykket ut igjen? Hvorfor bare 3 elementer i en index når du skal ta vare på x antall? 5,2,7 ---> 5+2=7 Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 2. august 2008 Del Skrevet 2. august 2008 Eller hva med en klasse med tre felt, og så en vektor med objekter av denne klassen? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Tar ikke vectors veldig mye kapasitet? Jeg liker godt vectors, men har ofte fått høre at de er treige. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 3. august 2008 Del Skrevet 3. august 2008 Altså, det eneste vectoren gir deg er en fin interface for å allokere den på ny når mer plass trengs. Det handler ikke om hastighet, det handler om brukervennlighet. Du må nesten lage to "versjoner" og ta tiden på de selv, det er helt avhengig av hvordan du aksesserer arrayen, hvor ofte og hvilken funksjonalitet du er ute etter. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 4. august 2008 Del Skrevet 4. august 2008 Hmm, jeg synst vectors er noe av det mest brukervennlige jeg har vært borti, så da går det sikert fint, så lenge funksjonaliteten er i orden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå