Cthulhu Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Garmin har krysset et aktivitetsarmbånd med en treningsklokke og slengt på en pulsmåler – og resultatet har blitt veldig bra.TEST: Garmin Vivosmart HR Lenke til kommentar
TheAmmoniacal Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Verdt å nevne Microsoft Band here, da denne dingsen ser ut som en ren kopi. Band er faktisk er veldig gjennomført produkt, som også har GPS. 1 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Verdt å nevne Microsoft Band here, da denne dingsen ser ut som en ren kopi. Band er faktisk er veldig gjennomført produkt, som også har GPS. Forskjell på å å lade 52 ganger i året mot 365 ganger. Lenke til kommentar
Dal Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Interessant. Er det mulig å hente inn pulsmålingene til program som f.eks Endomondo? Er det noen av de armbåndene som klarer det? Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 25. desember 2015 Del Skrevet 25. desember 2015 (endret) Det finnes masse tjenester som synkroniserer data fra én tjeneste til flere andre. Så når du automatisk synker fra armbåndet til garmin connect, så spres det videre til for eksempel endomondo eller runkeeper eller strava osv. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er å få data fra ulike kilder til å utgjøre én og samme aktivitet, uten å måtte hjelpe til litt selv. Jeg har litt lyst på en vivosmart hr, men har det egentlig ganske greit med vivofit 2. Bruker pulsbelte ved behov, og er veldig glad for å slippe å lade. Ever! Endret 25. desember 2015 av bo1e Lenke til kommentar
Dal Skrevet 28. desember 2015 Del Skrevet 28. desember 2015 (endret) Det finnes masse tjenester som synkroniserer data fra én tjeneste til flere andre. Så når du automatisk synker fra armbåndet til garmin connect, så spres det videre til for eksempel endomondo eller runkeeper eller strava osv. Jeg er ikke 100% sikker på hvordan det er å få data fra ulike kilder til å utgjøre én og samme aktivitet, uten å måtte hjelpe til litt selv. Etter å ha lest litt mer, ser jeg at armbåndet ser ut til å støtte ANT+, og det skal telefonen min gjøre også (Note 4). Da skal armbåndet bli registrert som et hvilkelt som helst pulsbelte, og dermed bli gjenkjent av Endomondo. Bra! Jeg har litt lyst på en vivosmart hr, men har det egentlig ganske greit med vivofit 2. Bruker pulsbelte ved behov, og er veldig glad for å slippe å lade. Ever! Jeg har alltid synes at pulsbelter er ubehagelig å ha på, så jeg ønsker pulsmåing på håndleddet velkommen. En annen ting: Hva menes egentlig med kraftige håndledd? Har Garmin lagt ut en måte for å måle hvilken versjon av armbåndet man trenger? Endret 28. desember 2015 av Dal Lenke til kommentar
bo1e Skrevet 30. desember 2015 Del Skrevet 30. desember 2015 Vivofit 2 støtter også ant+ mener jeg. Jeg bruker det ikke selv, så jeg har ikke testet akkurat det. Men jeg har lest at det ikke er mulig å koble pulsbelte til vivosmart hr, som enkelte syns var synd. Av og til ønsker man gjerne høyere presisjon på målingen, og da er det greit å kunne koble til pulsbelte. Polar A360 skal visst fungere med pulsbelte i tillegg til optisk måler i selve armbåndet. Til min vivofit2 fulgte det med to størrelser på reimen, som man kan velge mellom. Jeg bruker den minste, på nest ytterste hull, med mine pingle-håndledd. Men vivofit2 har en annen patent på reimen enn vivosmart hr. Jeg vil tro at XL-varianten for vivosmart hr er for de som ligger godt over det vanlige i håndledd og underarm-størrelse. Hvis man er i tvil så er får man vel finne en fysisk butikk, og prøve. Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Bruker denne selv, og er godt fornøyd. Hadde håpet at den kunne erstatte pulsbeltet til trening, men for mitt bruk er det for unøyaktig/tregt. Snittet blir innenfor +/- 5-10 slag ift beltet, men underveis kan visningen på armbåndet ligge på 90 mens pulsklokken viser 160. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Noen som har testet denne som også har erfaring med Pebble? Har den første modellen av Pebble i dag og savner pulsmåling. (mer som gimmick da jeg ikke er avhengig av den i forhold til trening) Saken er at jeg helst ikke vil miste muligheten for tydelige notifications og musikkstyring. Om denne kan vise de på en tilnærmet like bra måte så er den kanskje noe å gå for? Lenke til kommentar
Linnilurius Skrevet 27. januar 2016 Del Skrevet 27. januar 2016 Heisann! Jeg er veldig fornøyd med garmin vivosmart HR. :-) Men jeg lurer på hvordan jeg kan bruke den på spinninga? Da trykker jeg på den "løpeknappen" på klokka, og den registrerer puls, kcal og tid, men jeg ville gjerne hatt km også! Eller går det an å legge inn manuelt? Finner ikke ut av det og hjelp mottas med takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Heisann! Jeg er veldig fornøyd med garmin vivosmart HR. :-) Men jeg lurer på hvordan jeg kan bruke den på spinninga? Da trykker jeg på den "løpeknappen" på klokka, og den registrerer puls, kcal og tid, men jeg ville gjerne hatt km også! Eller går det an å legge inn manuelt? Finner ikke ut av det og hjelp mottas med takk! Den har ikke GPS, så avstand blir, som sagt i artikkelen, bare et estimat. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 5. juli 2017 Del Skrevet 5. juli 2017 Noen spesiell forskjell til den nyere HR+ som er i salg nå? Og hva tenker dere vs Fitbit Charge 2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg