Habla Møberg Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Har kjøpt oss en 2000-modell Pajero Sport, som trenger nye dekk, både sommer og vinter.SUV er en nokså ukjent verden for meg hva dekk angår, så trenger tips fra noen med konkret kjøreerfaring på tilsvarende biler. * 1,9 tonn, trekker bak eller på alle fire, automat, 180HK bensiner.* Originaldim er 245/70-16, dvs at jeg kan bruke f.eks 265 bredde på sommerdekk, helt fra 60 til 70 profil, mens vinterdekkene ser jeg for meg at 245/70 er helt greit. Felgbredden tror jeg er 7", så det burde være greit. * Skal i utgangspunktet kjøres som en #2-bil, til og fra jobb/bhg, men og kunne hente opp båten fra sjøen, campingvognkjøring om sommeren, etc. Altså ikke skautur. Ser for meg at sommerdekkene gjerne er rene veidekk, mens vinterdekkene kanskje er litt mer grovmønstret enn ordinære personbil vinterdekk, så kan de brukes når båten skal trekkes opp og tilsvarende. Tenker jeg rett? * Totaløkonomi (levetid) er og et moment. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå