Gå til innhold

Goop- Hvilken er best?

KarateK1d

Anbefalte innlegg

Har i det siste sjekket litt rundt for å finne den beste goopen, ettersom man kan tjene inn en del grader på den.

Hvilken er den beste?

Har frem til nå trodd d var AS5, men har kikket litt rundt og funnet 2 som visst nok skal være bedre, men er litt skeptisk ettersom påstanden bare bygger på 2 tester, og de ble testet mot AS3, ikke 5.

Den første er Shin-Etsu Thermal Paste, her er en test

Den andre er Nanotherm PCM Plus, test av denne.

Noen som har noen flere tester med disse? eller ellers har noen erfaringer med disse to?

bør jeg vurdere å bytte?

Edit: Noen norske webshopper som selger disse to?

OT: Er ikke sikker om dette var rett emne og poste under, så det er bare å flytte den hvis den hører hjemme under ett annet :)

Endret av KarateK|d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nanotherm PCM Plus har jeg ikke erfaring med, men ut fra hva jeg har lest på nett er den kjølepastaen ikke særlig heldig for kjøleren din - en kjemisk reaksjon gjør et eller annet med overflaten, og de fleste som har forsøkt den fraråder folk å bruke den.

Når det gjelder Shin Etsu, viser vår test at det er marginale forskjeller mellom AS-5 og Shin Etsu. Ut fra at Shin Etsu har grovere partikler, vil jeg anta at den kommer til sin rett på kjølere med nokså grov overflate. Hva du velger kan i grunnen være ett fett, men jeg holder en knapp på AS-5 pga. at den er LANGT lettere å påføre enn Shin Etsu, og jeg antar at den yter bedre med kjølere som har en god finish (dog - dette har jeg ikke testdata på ennå, så ta det for hva det er verdt).

I vår test av AS-5 kan du klart se at AS3 er klart forbigått av både AS-5 og Shin Etsu. Testen finner du for øvrig her: http://www.overklokking.no/annet/arctic_silver_5/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...