AnonymDiskusjon Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 I natt har jeg ikke sovet, og jeg sleit å finne søvn igår. Historien utarter seg slik: Ei god venninne av meg og jeg dro på quiz 10. September 2014, vi ble begge ganske god i farten før vi endte opp til sengs. Etter dette la jeg selv merke til at hun var mye hjemme his foreldrene og aldri på byen, men la aldri som 1 + 1. Hun sluttet også å svare meg, og rundt juletider for et år siden ble jeg blockert. Fast forwarding til August/September 2015. Jeg ser plutselig at blokken av meg på Facebook er borte, og ser på bilder at hun har en kid. Jeg tenker først at dette sikkert ble unnfanget etter vår kveld ettersom jeg aldri hadde hørt om denne ungen. Men ting endret seg for noen timer siden når jeg fant ut av fødselsdatoen på ungen pga Instagram, hvor det står at ungen kom til verden 10.06.15, altså nøyaktig 9 mnd etter den natta vår ilag. Hva gjør jeg nå? Hvis det er mitt avkom, noe det sannsynligvis er har jeg lyst til at ungen skal vokse opp med en far som stiller opp, men når jeg har blitt utelatt så langt vet jeg ikke hvordan jeg skal ta tak i dette fra start av! Kan noen gi meg noen heads up på dette feltet? Anonymous poster hash: 95c74...817 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Hva tror du er grunnen til at hun ikke sier noe til deg hvis du er faren? Ofte en god grunn som ligger bak. Jeg ville tatt det veeeeeldig rolig når du går fremover her, jenter er sensitive rundt slike ting. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Det er også helt mulig at noen andre er faren, eller i det minste var ønsket å være faren. Isåfall ville hun trolig ta avstand fra å ha hatt samleie med deg på samme tid. 1 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 (endret) Rent juridisk stiller du svakt. I Norge idag kan man bli utpekt som far til et barn man ikke er far til, og man må gå langt for å motbevise det! Mor kan nekte DNA tester o.l. i lange tider mens det ankes omtrent til høyesterett, samtidig som du betaler barnebidrag... Motsatt, som i ditt tilfelle; en 'tilfeldig' mann som vil være far, har nok veldig liten mulighet. Du kan kreve DNA-test, men mor kan bare le, og si: "Han er ikke faren, og kan umulig være det! Skal liksom mitt barn tappes for blod hver gang en fyr kommer å krever det? Nei takk!" Og der står du. EDIT: Spør henne om du er far til barnet! Og si at om du er faren, så ønsker du å stille opp og være en god far, uansett hvordan det blir mellom dere. Så vet hun dét iallefall! Endret 23. desember 2015 av ozone 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Nå skal du ikke se deg blindt på datoen og 9 måneder. Vi sier at ett svangerskap varer i 9 måneder, men det varierer samtidig fort med noen dager om ikke uker. Den mest vanlige utrengningsmetoden sier ca 282 dager - som blir 9 måneder og 2 uker. I tillegg må man ta høyde for slingringsmonn i forhold til skuddår, lengde på måneder og at vi alle er forskjellige. Så å basere antakelsen din på at du er faren fordi det akkurat var 9 måneder mellom fødsel og samleie ser du nå kanskje blir litt dumt? Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Det beste forslaget så langt er å spørre henne. Men det virke som at hun tok avstand fra deg nettopp fordi du ikke er faren, og at hun dermed ville unngå at den egentlige faren fikk vite om hennes lille sidesprang. For alt vi vet kan ungen også være for tidlig født, altså at hun traff den egentlige faren rett etter deg. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 (endret) Her må jeg nesten få si det åpenbare: Hverken hun, eller han kan på det nåværende tidspunktet vite om han er faren eller ei. Det kan i alle fall ikke utelukkes. Jeg ville ringt henne og spurt. Om samtalen går bra, kanskje dere kunne tatt en kaffe over temaet? Det er min mening at dette IKKE bør tas via chat eller sms, da blir det fort misforståelser! Endret 23. desember 2015 av Aiven Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 (endret) Hun kan oppgi "far ukjent", og da har TS ingenting han skulle ha sagt (hvis han er faren). Endret 23. desember 2015 av stigfjel Lenke til kommentar
ozone Skrevet 23. desember 2015 Del Skrevet 23. desember 2015 Og enda verre: Hvis hun gifter seg, så får alle hennes barn som har 'ukjent far' ektemannen som antatt biologisk far, og dermed juridisk far! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå