worldin Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 når jeg vil klokke min p4 2.6GHz opp til 2.8+++ så finner ikke hovedkortet harddiskene mine, Hardware specs er i signaturen min. Lenke til kommentar
Haaland Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Har du låst AGP/PCI-frekvensane? Viss ikkje bør du gjera det. Sjå i bruksanvisninga til hovudkortet ditt, eller kikk litt rundt i BIOS-en etter noko som heiter «AGP/PCI Frequency lock» eller noko sånn. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 noe som er spesiel viktig med s-ata disker.... Lenke til kommentar
worldin Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 har ikke noe AGP/PCI frequency lock ,m ne jeg har noe som heter AGP/PCI ratio, den kan jeg sette til fixed. greit nok jeg fikk klokka 200mhz og boota opp , men så låste den seg etter 3 minutter, fikk ikke engang pakket opp og åpnet CPU-Z. pcen min burde vel takle å bli klokka mer enn 200 mhz ? Lenke til kommentar
worldin Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 jeg får klokket opp nor jeg setter ram freq til 3:2 , men da mister jeg vel ytelse på rammen, og hvorfor kan jeg ikke skifte på multiplier ? de gjorde der her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2530 Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 når jeg vil klokke min p4 2.6GHz opp til 2.8+++ så finner ikke hovedkortet harddiskene mine, Hardware specs er i signaturen min. Ifølge signaturen din skal ikke ramen ha problemer med å holde følge (1:1) ved en 200mhz overklokk. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 jeg får klokket opp nor jeg setter ram freq til 3:2 , men da mister jeg vel ytelse på rammen, og hvorfor kan jeg ikke skifte på multiplier ? de gjorde der her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2530 Du kan ikke bytte multiplier såfremt du ikke har en ES. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 jeg får klokket opp nor jeg setter ram freq til 3:2 , men da mister jeg vel ytelse på rammen, og hvorfor kan jeg ikke skifte på multiplier ? de gjorde der her http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=2530 Du kan ikke bytte multiplier såfremt du ikke har en ES. ES = engineering sample for de som ikke går rundt å husker på tbf (egentlig tre bokstavers forkortelser) i hodet Lenke til kommentar
worldin Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 hvordan finner jeg ut om jeg har ES da ?? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Vet ikke, men kan nesten garantere at du ikke har det... Lenke til kommentar
worldin Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 ok,ja har vel sikkert ikke det , men jeg får ikke klokka den 200MHz en gang verken når jeg har minnet på 3:2 5:4 eller 1:1( i hvertfall ikke på 1:1) jeg synes dette er veldig rart, jeg har AGP/PCI freq fixed på 66/33mhz, det som skjer er at pcen bare låser seg, blir den for varm eller kansje jeg burde sette opp volten på den ?? jeg lar volten stå på den der er standard( ville høyere volt gjøre den stabil igjen da eller)? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) kan virke sånn... med mindre det er feil på rammen. prøv med memtest86 f.eks, http://www.memtest86.com Edit: *være snill å lage orntlig link* Endret 17. november 2003 av LoS Lenke til kommentar
worldin Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 jeg fikk 2334 errors på test 5, jeg vet ikke om jeg fikk så mange fordi testen kjørte gjennom flere ganger men jeg fikk nå i allefall error på test5 (bare der) Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) jeg fikk 2334 errors på test 5, jeg vet ikke om jeg fikk så mange fordi testen kjørte gjennom flere ganger men jeg fikk nå i allefall error på test5 (bare der) Da kan du prøve å bare kjøre en brikke av gangen. Ifølge flere folk her på forumet så er ikke memtest så pirkete som et par andre programmer så jeg tror at en av brikkene kan være halveis ødelagt. Den funker, men ikke som den skal. For all del, det kan være ram porten og. Endret 17. november 2003 av LoS Lenke til kommentar
worldin Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 aaaarf jeg hater sånt Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Prøv å sett ram timings på det rambrikkene er spesifisert for... Klarte ikke å klokke 10MHz med mitt system før jeg satt skikkelige ram timings og ikke noe auto drit. Overklokker nå helt fint over 400MHz med boxed kjøler Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 En ganske vanlig feil er å sette minnebrikkene i feil slotter. Dersom du har dual brikker skal disse på IC7-MAX3 stå i enten slot 1 og 3 eller i slot 2 og 4. Lenke til kommentar
bat.man Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hørtes merkelig ut . Jeg har har ganske likt oppsett som deg. Har overklokka min til 2,81 ghz (216 fsb) og jeg har corsair PC3200 ram som jeg kjører på 2-3-3-6. og den er på 1/1 og det går helt fint så det bør du ihvertfall klare. Måtte justere volten til 1,55 før den ble stabil. Har ikke testa noe videre klokking siden jeg bare for tiden har boxed-vifte. AGP/PCI er på fixed. Sannsynlig at det kan være ram-feil. Går ut ifra at du ikke har plassert brikkene feil. Hvis du har tre slotter skal de som regel stå i 2 og 3 - og hvis du har fire skal de stå i 1 og 3 eller 2 og 4. Er bare kjent med abitkort og de er som regel merket med fargekoder f.eks. to svarte som er bank 1 og to blåe som er bank 2. Sjekk hk-manualen, der står det iallefall. Du kan jo alltids også sjekke om dual ddr er enabled i bios, selv om dette skal skje automatisk hvis rammen er plassert riktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå