Skatteflyktning Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Tja, hva kan man si mer enn at galskapen er satt i system http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Hvorfor-ma-pappa-reise-fra-oss--Anonym-8292814.html Endret 22. desember 2015 av Skatteflyktning 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Vel, vi må jo begynne et sted..... 1 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Vel, vi må jo begynne et sted..... Hvorfor må vi begynne å ødelegge norske familier? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Skrev jeg noe om å begynne å ødelegge norske familier? 1 Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Norge i et nøtteskall. Straff alle landets borgere med stive regler laget for å forhindre masseinnvandring ifra tredje verden fordi vi ikke tør å kalle en spade for en spade. 1 Lenke til kommentar
sungun Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Skrev jeg noe om å begynne å ødelegge norske familier? Nei, kanskje jeg tolket deg feil. Hva er det vi må begynne med? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Vel, vi må jo begynne et sted..... Hvorfor må vi begynne å ødelegge norske familier? Hva hvis hun har hentet ektemannen i afrika? 1 Lenke til kommentar
Finland Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Vi fikk ikke barnehageplass. Av kommunen ble vi fortalt at vi var ressurssterke, slike som oss ble ikke prioritert. Prioriterte grupper var for eksempel barn av flyktninger. NAV og stønad systemet er et fattigdoms system. Dette systemet handler om å ta fra de rike og gi til de fattige. Rett og slett Robin Hood satt i system. I dette tilfellet er det staten som er Robin Hood og flyktninger er de fattige. Derfor har jeg i årevis alltid ment borgelønn er løsningen. Fordi borgerlønn gir rettferdig behandling av de fattige og de rike. Det er ikke rettferdighet at de rike skal hele tiden bidra, mens de fattige skal hele tiden få, få og få mer. Med borgerlønn blir det rettferdig behandling av de rike og fattige. Alle får like mye uansett og blir rettferdig behandlet. Jeg har en solid universitetsutdannelse og har til nå sendt rundt 100 søknader. Det er mange om beinet der vi bor, mange av utlysningene har over 100 søkere. Jeg har til nå klart å få to deltidsjobber som kombinert noen måneder er en fulltidsjobb, andre måneder mindre. Jeg fortsetter å søke. Universitetsutdanning garanterer ikke jobb. Utdanning er ikke løsningen på å bekjempe fattigdom. Mennesker blir utdannet hvert eneste år og dermed blir det overflod av akademikere som ender opp hos NAV. Kina har også samme problem. I kina blir folket kalt Ant Tribes. Dette er mennesker med universitetsutdanning, men lever som fattige borgere fordi det ikke er nok jobber til alle sammen. At fattigdom skal bekjempes med utdanning er bare en illusjon. Kina har stor andel av fattige mennesker med universitetsutdanning og mastergrad. Det er ikke propaganda. Her kan du lese mer om kinesere med universitetsutdanning. https://en.wikipedia.org/wiki/Ant_tribe Her er en video av universitets mennesker som lever i fattigdom. Han får ingen (!) ytelser fra Nav. Han fikk ingen sluttpakke, han får ingen dagpenger – ingenting. Dette på tross av at han har betalt skatt til Norge hele tiden han har bodd i her. Denne avtalen gjelder kun for Europa Unionen. Tydeligvis så er mannen ikke fra Europa og får der ikke krav på norsk støtte. Urettferdig behandling, men slik er livet. Det er ikke jeg som har forhandlet kravene til Europa unionen. Det er stortinget. Ja du leste riktig. Det er kun nasjoner fra Europa Unionen som får tilgang til norsk nav system. Det står at Thailand får dagpenger. Dette er feil fra VG. Eller så har vg skrevet inn etnisitet istedenfor statsborgere fra andre nasjoner. En kineser som bor i Norge er norsk og ikke kineser. En araber som bor i Norge er norsk og ikke araber. Rotete journalistikk fra VG. Her er nav sin med riktig informasjon. https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Arbeid+og+opphold+i+Norge/Relatert+informasjon/hvis-du-kommer-fra-et-eu-e%C3%B8s-land-for-%C3%A5-arbeide-i-norge NAV har kun inngått trygdeavtale med EU OG EØS. Ikke med Thailand, Irak og Russland. Bare rotete journalistikk fra media. Her er NAV sin informasjon. Riktig informasjon. https://www.nav.no/no/Person/Flere+tema/Arbeid+og+opphold+i+Norge/Medlemskap+i+folketrygden/Trygdeavtaler Årsgjennomsnittet for dagpenger i 2013, som VG har hentet fra NAV, viser at Polen og Litauen ligger suverent øverst på listen - etter norske statsborgere. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/saa-mange-utlendinger-faar-norske-dagpenger/a/10149096/ Endret 22. desember 2015 av Finland Lenke til kommentar
sungun Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Vel, vi må jo begynne et sted.....Hvorfor må vi begynne å ødelegge norske familier? Hva hvis hun har hentet ektemannen i afrika? Ja, hva hvis? Har det noe å si om han er afrikaner? Er vi tjent med å kaste ut norske barns fedre? Eller norske barn? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Ja, hva hvis? Har det noe å si om han er afrikaner? Ikke for meg. Lenke til kommentar
Finland Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Jeg trodde Norge var bygd på likhet, men jeg antar at også her finnes det noen som er likere enn andre. Igjen stakkars kvinne. Likhet i Norge handler om å ta fra de rike og gi til de fattige. På denne måten blir de rike fattigere. De fattige får mer penger og slik skaper man likhet i samfunnet. De fleste rikinger ønsker ikke å være på denne sosialistiske likhets ideologien og flytter derfor til utlandet. Hvis sosialistene innfører borgerlønn. Så blir det likhet og rettferdighet. Det NAV systemet i 2015 er ikke bygget på likhet, men bygget på ulikhet. Robin Hood tar penger fra de rike og gir til de fattige. Slik blir det likhet i samfunnet. De rike får ikke tilgang til NAV. De rike blir utestengt fra NAV systemet. Dette kalles diskriminering. Borgerlønn er løsningen og da får man likhet og rettferdig behandling i samfunnet. Endret 22. desember 2015 av Finland Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 22. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2015 Er vi tjent med å kaste ut norske barns fedre? Eller norske barn? "Vi" tjener selvsagt på å beskatte utlendinger som jobber i Norge, og sparer mye på å kaste dem ut det øyeblikket de ber om utbetalinger fra systemet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Norge i et nøtteskall. Straff alle landets borgere med stive regler laget for å forhindre masseinnvandring ifra tredje verden fordi vi ikke tør å kalle en spade for en spade. Hva konkret er feil med reglene? Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Regelverket er laget for å begrense innvandringen, spesielt av fremmedkulturelle, men ingen tør å si det på den måten - så derfor lager man istedet et tungrodd system som gjør at selv etniske nordmenn under en del omstendigheter ikke engang har rett til å velge egen ektefelle. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Skrev jeg noe om å begynne å ødelegge norske familier? Nei, kanskje jeg tolket deg feil. Hva er det vi må begynne med? Ødelegge norske familier Lenke til kommentar
sungun Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Er vi tjent med å kaste ut norske barns fedre? Eller norske barn?"Vi" tjener selvsagt på å beskatte utlendinger som jobber i Norge, og sparer mye på å kaste dem ut det øyeblikket de ber om utbetalinger fra systemet. Jeg snakker om verdier som er langt viktigere en kroner og øre. Dessuten var dette en person som ville jobbe og skatte, men ikke fikk muligheten. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Regelverket er laget for å begrense innvandringen, spesielt av fremmedkulturelle, men ingen tør å si det på den måten - så derfor lager man istedet et tungrodd system som gjør at selv etniske nordmenn under en del omstendigheter ikke engang har rett til å velge egen ektefelle. Du kan velge akkurat hvilken ektefelle du ønsker, så sant vedkommende er minst 24 år gammel. Nå er det jo Frp såvidt jeg husker som stadig har økt beløpet man som norsk må ha i egen inntekt, for å få hentet hit utenlandsk ektefelle. Det gjelder thai-damer og. Godt mulig reglene er "feil" men det har jeg ikke dyptgående kunnskap om egentlig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 @sungun; Det er desverre ingen verdier som er viktigere enn kroner/øre, £, $, € bortsett fra å ta imot folk som gjør at vi får mindre av det tydeligvis. Beholde folk som gir oss mer kroner/øre,£, $, € er visst uaktuellt. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Tja, hva kan man si mer enn at galskapen er satt i system[...] Tja, at dette har vi holdt på med lenge: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1549994&page=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå