Gå til innhold

[Løst] Spraylakk til Radiator

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et godt tips er å rengjøre radiatoren skikkelig og bruke noe grunning. Har sett noen tilfeller der folk ha lakkert kabinetter, for så at de begynner å flasse etter en stund.

Jeg er ikkje noe ekspert på dette, men har sett konsekvensen av å gjøre dårlig forarbeid :D

Lenke til kommentar

Et godt tips er å rengjøre radiatoren skikkelig og bruke noe grunning. Har sett noen tilfeller der folk ha lakkert kabinetter, for så at de begynner å flasse etter en stund.

Jeg er ikkje noe ekspert på dette, men har sett konsekvensen av å gjøre dårlig forarbeid :D

Jeg har ikke kjøpt radiatoren ennå så rengjøring tror jeg ikke blir et problem. Jeg kan heller ikke så veldig mye med dette, så kan du forklare hva grunning er? Evt. en link?

Lenke til kommentar

Grunning er lakk som man påfører rett på bart metall. Vanlig lakk vil dermed feste bedre på denne enn rett på metall. Grunning beskytter også mot rust. I dette tilfellet vil en grunning gi bedre resultat ved at mindre av det gamle sorte (går ut i fra den er sort) vil skinne gjennom lakken.

Selv tror jeg dette er en dårlig idé da lakken i prinsippet vil fungere som isolasjon, redusere luftgjennomstrømning og dermed redusere virkningsgraden til radiatoren.

Edit: Viktigste er å unngå fett og rester av diverse midler fra produksjon. Dvs. den må renses nøye.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Grunning er lakk som man påfører rett på bart metall. Vanlig lakk vil dermed feste bedre på denne enn rett på metall. Grunning beskytter også mot rust. I dette tilfellet vil en grunning gi bedre resultat ved at mindre av det gamle sorte (går ut i fra den er sort) vil skinne gjennom lakken.

Selv tror jeg dette er en dårlig idé da lakken i prinsippet vil fungere som isolasjon, redusere luftgjennomstrømning og dermed redusere virkningsgraden til radiatoren.

Hvis du ser på videoen jeg linket, vil du se at man ikke legger lakk på selve radiatoren, bare det som er rundt (blokkerer med papp) (han gjør det på 4:24)

Lenke til kommentar

Edit: Viktigste er å unngå fett og rester av diverse midler fra produksjon. Dvs. den må renses nøye.

Det tenkte jeg ikke på. Tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...