Pirka Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Operation Flash Point krever mye ... Selv på XP-2500, 512 ram og 9600Pro hakker det litt hvis jeg har alt på MAX og 1024x768 med 85Hz. Prøv selv !!! Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Star wars Galaxies krever jo et og annet av maskinen da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Halo. halo er noe av det mest krevende (ikke at det gir noe spes utslag på grafikken som per dags standard er for dårlig) det mest avanserte er nok splinter cell Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Syns personlig max payne 2 har best grafikk. Men det krever ikke så mye som halo. Har lest at det er dårlig konvertering fra xbox som gjør at det kjører dårlig på de fleste pcer, ikke bare drivere Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Vell, hvis man snakker om hva som utnytter pixelshaders og liknende i høyest grad vill jeg nok si meg enig i HALO. Halo justerer seg mye etter hvilken generasjon med grafikk kort du har, og effektene blir temmelig impressive på et dx9 kort. Men akk problemet med Halo (som jeg uansett mener ser strålende ut) er vell i hovedsak for lav oppløsning på textures, og at skaleringen gjør at med alt satt på max så går spillet bare sånn passe selv på kraftige systemer. Når det kommer til hva som er mest vissuelt imponerende blir dette veldig fort en smakssak, men splinter cell er vell et av de serdeles imponerende spillene. Selv er jeg litt forelska i Maxpayne2 sin løsning som i hovedsak er at de har fotobasserte textures med veldig høy oppløsning. Det gjør noe med realismen i bildet. Framover har man jo noen titler som kommer til å være serdeles flotte, i nermeste framtid, er det vell farcry og stalker som jeg kanskje tror vill være mest imponerende. De tar hver sin retning, Farcry med store landskaper og imponerende natur, og realtime innendørs lys. Stalker kan skilte med noen fantastiske bilder bassert på høyoppløsnings fototeksturer, og en kraftig lightmap rendrer, som gir noen veldig fotorelistiske locations. Litt lenger fram i tid, vill nok Halflife2 og Doom3 imponere mest. Som far cry og stalker, representerer de to retninger i grafikk. Halflife2 forsetter med lightmap bassert grafikk for alle statiske lyskilder og videreutvikler denne teknologien med høyere oppløsining på lightmappet, og flere radiosity rendringer (lys spretter på overflater og kaster farget lys videre) og bruker bare dynamiske skygger på ting som rører på seg. De kommer til å bruke bumpmaps og glossmaps for å gi dybde til teksturene. Valve har selv utrykkt at de ikke ønsker å revolusjonere fps sjangeren, men gjøre det på den beste mulige måten. ID software har valgt den motsatte retningen, med grafikk motoren i doom3 ønsker de å gjøre de tingene man ikke har kunnet gjort i en grafikk motor ført, lyskilder og objekter beveger seg med dertilhørende bevegelige skygger, de har også et system som gjør at man ved bumpmaps kan ha meget detaljerte modeller uten at dette krever alt for mye av skjemkortet. [i](Side note: Desverre kan det virke som Far Cry kommer dem i forkjøpet, da dette kommer til jul og innehar både realtime lys og skygger (innendørs) og hva de kalle "polybump technology")[/i] oi, ok... Denne ble en smule lenger en jeg hadde tenkt. På tide å sitte hjemme å lese tekniske data om dataspill og gå ut å treffe damer : *grin* Endret 17. november 2003 av Dipso Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Gun Metal. Bare se selv på diverse benchmarks hvordan det kjører på de aller kraftigste maskinene Endret 17. november 2003 av VeXx Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Oi, ser i etterkant at jeg ikke leste hele emnet, og stort sett bare svarte på overskriften.... Jaja, kanskje interesant lesning for noen uansett. Og for meg er det ikke hvor Treigt/Raskt et spill går som avgjør opplevelsen, men for det første gameplayet, for det andre hvordan grafikken er med på å formidle gameplayet, og for det tredje, kan for eksemper ekstremt høye maskinkrav legitimeres med økt grad av realisme/opplevelse? Lenke til kommentar
Yezz` Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Doom3 blir vel ganske krevende vil jeg tro. Half-Life 2 også kansje. *glede seg til de kommer* Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Syns personlig max payne 2 har best grafikk. Men det krever ikke så mye som halo. Har lest at det er dårlig konvertering fra xbox som gjør at det kjører dårlig på de fleste pcer, ikke bare drivere Ja helsiken. Det hakket en del hos meg. Men men har tross alt bare xp1800 og overklokket r9500pro. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 det er halo som krever mest fra maskinen, men den beste grafikken tror jeg man finner i Pslinter Cell, Max Payne 2 eller hidden and dangerous 2 Lenke til kommentar
ZombieBobie Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 hvis du får PlanetSide til å gå smooth i en 500+ player fight så er du flink Lenke til kommentar
laneZ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Syns Halo ikke hadde så bra grafikk jeg. syntes heller max payne 2 Er helt konge. Ikke noe lagg her ved 1280x1024 med max detaljer. Men Halo deriblant syns det var drit dårlig og kjedelig. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Star wars Galaxies krever jo et og annet av maskinen da. SWG kjører uten problemer på den største laptopen min, så jeg må si meg uenig. Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg er ikke imponert over grafikken i hverken max payne 2 eller halo. Jeg må faktisk si at det er lenge siden jeg ble noe særlig imponert over grafikken på et spill, derfor gleder jeg meg utrolig til half-life 2 og doom 3 kommer. merkelig at Halo krever så mye, med "max quality" settings på Radeon 9800 og 1280X1024 så lagget det på min XP2800 Grafikken er jo langt fra noe å skrive hjem om. Lenke til kommentar
magneto Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Merkelig. Jeg kjører Halo super glatt. Hakker ingenting. Skjønner ikke at folk kan si at Halo er dritt kjedelig. Har ikke spilt noe serlig singel player på PC siden jeg har spilt det alt for mye på Xbox, men MULTIPLAYER er jo dødsgøy. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Operation flashpoint som en sa tidligere i tråden, skal FINT klare å få en P4 3,2 @ 4ghz, 9800pro og masse ram til å havne ned i 5 fps der vist eg får leike meg litt med instillinger og editor.. (er editor juks kanskje? ) Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Denne posten er seriøst feilplassert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg