8086 Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Kjøpte meg en brukt Acer PD120 og lerret for en relativt billig penge forleden, og tenkte at selv om det ikke akkurat var siste skrik teknisk så kunne jeg sikkert ha det litt gøy. Alt man trenger er jo noen overgangsbokser og kabler, og så er saken biff. Trodde jeg ... Prosjektoren støtter VGA og DVI, og jeg har kjøpt en boks som tar HDMI, og gir meg phono lyd ut og sender HDMI videre. To problemer: 1. Når jeg kobler den direkte til en tv-skjerm er ikke lyden synket med bildet. Antar bildet ligger litt etter. Finner ingen måte å justere forsinkelse på lydsignal i Chromecasten. 2. Når jeg kobler HDMI-kabelen til prosjektoren stopper lyden. Da er den på 2CH. Setter jeg den på 5.1CH får jeg lyd i forsterkeren, men bildet kuttes. Arrgh. Hva gjør andre for å koble HDMI med "dumme" endepunkter? Antar moderne systemer bruker en digital klokkepuls for å synkronisere de forskjellige komponentene i hjemmekinoanlegget, men det utgår jo her hvor man har så mye analoge komponenter. Har også i etterkant kjøpt HDMI -> VGA+minijack, men da ble bildet grønnt. Hurra for kinabokser fra dx.com ... Endret 22. desember 2015 av 8086 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå