Søppelsveitt Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Bosatt i sverige, blir jeg stadig offer for alle skålene som skal tages i høytidelige sammenkomster. Alle vil at jeg skal dra en norsk en. Og der må jeg si pass, for jeg kan ingen. Føles som om skålen er noe som hører besteforeldre/oldeforeldre-generasjonen til - og at ingen praktiserer dette lenger her? Jeg har svake minner om en nordnorsk en som handler om "klubbing av sel". Noen som har skåler på lager? gjerne med melodi/ youtube - takk Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Vømmølstev: I Vømmøl-a-dala der va det en gjeng Hei på jussibassi-jussibassi-jom Som festa og tura og ødsla med peng Hei på jussibassi-jussibassi-jom Finaste ompa pompa ompa pompa Gjengen va fresk og glad når det klunka Hei på jussibassi-jom Snart e karskkoppen tom Hei på jussibassi-jussibassi-jomSkål! 1 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Jeg har svake minner om en nordnorsk en som handler om "klubbing av sel".Denne? Vi vandrer med liv og sjel når vi skal ut og drepe sel. Vi slår dem kontant i hodet. Vi flår dem og drikker blodet. Det er det beste nordmenn vet foruten sprit og kjærlighet. Flere vers her: http://medeltids-medley.wikispaces.com/Seldrepersangen Endret 22. desember 2015 av the_last_nick_left 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Vi har ikke den tradisjonen med 200 drikkeviser som "alle" kan. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Denne er i hvert fall svært mye brukt i Trondheims studentmiljø: Ååååååå … (til mange nok stemmer i) Dette skal være *** sin skål, hurra Ja, dette skal være *** sin skål, hurra Og skam for den som ikke, *** sin skål vil drikke Hurra, hurra – den skålen var bra, hurra! 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 (endret) Vi skåler for våre venner og de som vi kjenner, og de som vi ikke kjenner de driter vi i! Skål! (legg til litt dativbøyde pronomener for maks LO-faktor) Trodde da alle kunne denne. Endret 22. desember 2015 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Søppelsveitt Skrevet 28. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2015 Tusen takk for iherdige innspill! Nå har jeg noe å vise til @the_last_nick_left Det var akkurat dennne jeg tenkte på. Tusen takk! Flere innspill? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå