Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Megatreg datamaskin etter w10-oppdatering

Anbefalte innlegg

Hei.

Idag tidlig begynte datamaskinen plutselig å oppdatere seg. Den brukte svært lang tid på oppdateringen. Tror den holdt på i 8-9 timer. Når den startet opp igjen var den plutselig treg. Den bruker lang tid på å starte, og alt som skjer går sent.

Er det noen som har tips på hva jeg kan gjøre med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke kompetent til å svare, men jeg ville tatt backup av alle filer som jeg beholde, og deretter installert Windows fra grunnen av.

Helt ren Windows 10, i stedet for noe som er oppgradert fra Windows 7 eller hva du nå hadde.

Så blir du kvitt gamle programmer og slagg.

Sjekk at Windows 10 har blitt "aktivert" først.

Microsofts server lagrer at maskinen din har rett til å kjøre Windows 10, så du slipper å samle på serial-koder. Sjekk at det gikk i orden før du formaterer, så mister du ikke retten til å kjøre Windows 10.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Løsningen til Mannen med Ljåen forutsetter at det er installasjonen som har problemer og ikke en fysisk feil på en av komponentene dine.

Jeg hadde anbefalt deg å sjekke først event viewer / hendelseliste og sjekket først om noe dukker opp der , du finner det under kontrollpanel / administrative verktøy.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Løsningen til Mannen med Ljåen forutsetter at det er installasjonen som har problemer og ikke en fysisk feil på en av komponentene dine.

Jeg hadde anbefalt deg å sjekke først event viewer / hendelseliste og sjekket først om noe dukker opp der , du finner det under kontrollpanel / administrative verktøy.

Jeg er inne på hendelseslisten. Men hva ser jeg etter? Noen hendelser står som aktivert og noen som deaktivert, men det ser jo ikke feil ut, på en måte.

Nå dukket det opp et sammendrag av administrative hendelser (pcen går så tregt). Ingen kritiske meldinger, men 22 feil.

Endret av Poor Leno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...