Jølge Ystost Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hei, Er det noen som kan hjelpe meg med det store spørsmålet: kjøpe nytt eller oppgradere? Ønsker meg noe litt kjappere og mulighet til å kunne spille nye spill relativt problemfritt. Kanskje VR om det viser seg oppnåelig. Har følgende utstyr: 990-fxa-ud3 Silver power 620W strømforsyning AMD phenom II 955 4gb ram Radeon HD 6870 (tror jeg) Skjermen er foreløpig en 1080p prosjektor. PCen står på naborommet så støy er ingen hindring. Bør jeg oppgradere eller bør jeg donere PCen til nevøen og kjøpe nytt. Ser for meg en oppgradering med minst litt ram, kanskje en prosessor og definitivt et grafikkort. Pris kanskje 7-8000 Eventuelt kjøpe en skylake maskin med kanskje gtx970. Da ender jeg ofte opp på 14000. Med stor ssd og litt av hvert. Tusen takk på forhånd. Lenke til kommentar
Jølge Ystost Skrevet 1. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2016 Etter å ha lest litt om skylake på dette forumet er jeg litt mer usikker. Den voldsomme interessen for denne tråden virker også litt demotiverende ifht å oppgradere. Tolker det som "kast driten". Men for å spisse spørsmålene i åpningsposten. Vil det være helt bortkastet å kjøpe et nvidia gtx 970 4gb og kanskje 8 gb ram til denne maskina? Er det i det hele tatt mulig? Et 970 kort kunne jeg jo eventuelt putta i en ny maskin om dette funker dårlig... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. januar 2016 Del Skrevet 1. januar 2016 Se etter FX-8370 og R9 280x på brukmarkedet det blir det billigste, oppdater bios før bytting av cpu. Se om du får tak i 8 GB ram KINGSTON 8GB 1333MHz DDR3 Non-ECCCL9 DIMM eller se etter det på bruktmarkedet. Hvis du ikke vurder brukt bør du heller kjøpe ny pc ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå