Gå til innhold

Praktisk/lovlig smarthus?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ser det er mange forskjellige løsninger på det meste her inne. Som automatiker liker jeg at ting går automatisk, men er minst like opptatt av at ting blir skikkelig gjennomført. 

Hvordan gjør dere det i forhold til brytere og dimmere? Man har jo egentlig ikke lov til å bytte dette ut selv. Er dette noe dere kommer rundt ved å bruke utstyr som plugges i veggen, eller gir dere litt faen for å få en penest mulig løsning? 

Automatiker

Endret av Automatikeren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med litt av alt.

selv har jeg bare eksterne løsninger, men skal nok snart ha noe inni veggene. Har en elektriker i familien som sikkert kan bistå.

Ellers hadde jeg nok bare kjørt på selv dersom jeg følte meg trygg på det, lovlig eller ei.

Lenke til kommentar

Hvordan gjør dere det i forhold til brytere og dimmere? Man har jo egentlig ikke lov til å bytte dette ut selv. Er dette noe dere kommer rundt ved å bruke utstyr som plugges i veggen, eller gir dere litt faen for å få en penest mulig løsning?

Man kjøper mikromoduler hos f.eks. Tronika.no og så ringer man en elektriker og ber han/hun montere. Montasjeprisen for én modul blir da forholdsvis høy, men prisen for å montere 20 stk blir forholdsvis lav. ;)

Og så bruker man plugin-moduler (til stikkontakter) der det passer. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...