Jarlur Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Hei! Har et problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Har en printer jeg har satt opp slik at den scanner til FTP. FileZilla server er installert på Server 2012, samt at jeg har laget en mappe som de scannede dokumentene havner i. Printeren har snarveier fra tidligere oppsett, der forskjellige dokumenter kan scannes til forskjellige mapper, dette ønsker jeg å ha på dette oppsettet også (Var brukt smb tidligere på en Wserver2008). Alle mappene er på samme networkshare. Strukturen er slik: Hovedmappe-->undermappe(denne er delt)-->her ligger mappene Jeg har lagt mappene til i Filezilla konsollen under kategorien shared folders, men hvordan kan jeg definere disse mappene på hver snarvei inne på printern? Slik at når bruker trykker på dokumentsnarveien, så scannes dokumentet til dokumentmappa, også på bilder at de havner i bilde mappa, fakturaer i faktura mappa osv. Jeg vil at disse skal havne i hver sin mappe på networksharet. Dette får jeg ikke til. Jeg har lagt inn mappene inne i filezilla konsollet, under ''shared folders'' samt at jeg har valgt en homefolder (dokumenter, må ha en homefolder som standard) der, men noen sier jeg må bruke aliases.. Når jeg prøver å definere stien til mappa under hver snarvei på printer, så kommer det feilmelding på Filezilla servern, ''Path not found'' Kan også nevne at jeg har en brukerkonto inne i filezilla. Håper dette ikke blir for innviklet eller dårlig forklart. Grunnen til at jeg må bruke FileZilla er fordi printeren av merket, Ricoh mpc2800 ikke støtter SMB på server 2012..... Kort sagt: Jeg vil at hver snarvei som er definert til forskjellige filer, skal havne i respektive mapper på sharet, Fikk dette til når jeg definerte at alt skulle havne i rotmappa. Hva må jeg definere under hver snarvei på printern slik at filene havner i respektiv mappe som er definert under snarveien. Mappene som ligger under shared folders inne i filezilla konsollen, jeg kopierte banenavnet til bildemappa derfra, å la det inn under banenavn på bilde snarvei på printer. Men fungerte ikke.. Hva må jeg gjøre i Filezilla konsollen for å få dette til og fungere? Har dere noen gode forslag? Hvis denne tråden ikke hører hjemme her, så må den gjerne flyttes av moderator. Endret 21. desember 2015 av Jarlur Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Riktig at du må ha en Home mappe. Lag feks. en mappe kalt ftproot et eller annet sted. Legg den til i Filezilla og sjekk at det kommer en H forran den. Legg deretter til de mappene du skal ha tilgang til, feks. c:\mappenavn og gi riktige rettigheter. Høyreklikk deretter på mappa og velg Edit alias. Skriv inn /Mappenavn og trykk på ok. I oversikten over delte mapper, vil du da se at det er lagt til /Mappenavn etter pathen til mappa. Lenke til kommentar
Jarlur Skrevet 21. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2015 Riktig at du må ha en Home mappe. Lag feks. en mappe kalt ftproot et eller annet sted. Legg den til i Filezilla og sjekk at det kommer en H forran den. Legg deretter til de mappene du skal ha tilgang til, feks. c:\mappenavn og gi riktige rettigheter. Høyreklikk deretter på mappa og velg Edit alias. Skriv inn /Mappenavn og trykk på ok. I oversikten over delte mapper, vil du da se at det er lagt til /Mappenavn etter pathen til mappa. Takker! Rettighetene på sharet er styrt på brukernivå. Global sikkerhetsgrupper er linket opp mot Lokal Sikkerhetsgruppe, lokal er linket opp mot sharet. Når brukere meldes inn i Globalgruppe blir den mappa opp automatisk og de får tilgang. Står på full access siden de måtte ha det, er et felles share. Rettighetene må jeg da sette inne i FileZilla konsollet 'Read, write, delete osv''? Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Filezilla bryr seg ikke om NTFS rettigheter, men sesjonen som kjører Filezilla må ha full (eller tilsvarende) NTFS rettigheter som du gir i Filezilla konsollet. Det er i Filezilla konsollet du også legger inn aliaser. Lenke til kommentar
Jarlur Skrevet 21. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2015 Filezilla bryr seg ikke om NTFS rettigheter, men sesjonen som kjører Filezilla må ha full (eller tilsvarende) NTFS rettigheter som du gir i Filezilla konsollet. Det er i Filezilla konsollet du også legger inn aliaser. Hei, Så aliaset blir også lagt inn som banenavn på printeren? Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Ja, etter at du har lagt inn aliaset i kontrollpanelet til Filezilla. Høyreklikk på mappen du har lagt til i kontrollpanelet og velg Edit Alias. Aliaset blir feks. navn.på.server/Alias (feks. 192.168.1.10/Alias). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå