Gå til innhold

Ironisk at sunnier påstår at shia har feil


Anbefalte innlegg

Grunnen er nettopp at det er motsatt.

 

Altså nå tror jeg ikke på det her da, mest utifra sataniske vers kontroversene. Om man skal ta han ibn taymiyyah som mente at flere autentiske mursal raport kilder gjorde noe sant og han er salafi lærd eller noe. Men hva man måtte mene, historisk sannhet av hva de trodde på... det får man vel konkludere selv :p

 

Men uansett poenget er her

 

Sura 69:44-46

Sahih al-bukhari 4428

Har sjekket hva arabiske ordet er. Tror den i koranen er det generelle begrepet på en aorta, som føtter, hender. Mens den i sunnah haditene som er de 6 sterke er aortal, aortic som sannsynligvis vil si, delen av en aorta.

 

Så for å forklare, om muhammad løy utifra koranen så ville gud kutte aortaen hans. Som er nettopp det som skjer i hadith versene. Og jeg husker ikke direkte kilde versjene. Men det står i Sahih muslim når de lurte på hvorfor den jødiske kvinnen forgiftet maten så sa hun "Jeg har bestemt for å drepe deg" så sa muhammad "Allah vil aldri gi deg makt til å gjøre det". Som derimot ikke skjedde fordi muhammad beskrev på dødsleiet sitt at han kunne føle sin aorta bli kuttet av giften som han åt ved khaibar. Som der hendelsen skjedde. Og utifra bibelen så skal man fornekte profeter som ikke profeterer sant...

 

Så det ser hvor jeg vil hen. Sunnier som har et fjolsete supremacy kompleks og uvitenhet må nå fornekte muhammad og islam om de tror det de leser :p

 

Derimot Shia bruker derimot sine egne haditer, 4 stykker men har ikke giddet å lese dem.

Dessuten kan dette være nyttig, siden Sunnier flest er terrorister. Så man kan redde liv ved å si at det de tror på er bullshit. Men generelt, korrekt meg om jeg tar feil. Shiaer utifra en fortelling jeg hørte var at de møtte kristne og kritisere dem, også kritisere kristne dem for at følgerne forfalsket diverse ting og tang. Og det aksepterte de da, og derfor stoler ikke shia på alle muhammads etterfølgere. Som er grunnen at 6 sunnah ikke ligger helt innenfor shia islam, og derfor har de 4 egne.

 

Selv om jeg ikke er sikker på hva deres synspunkt er når det kommer til korsfestelsen. Utifra ibn kathir, koran kommentator og sunni islam så ble jo Jesus aldri korsfestet.

 

Vel uansett interesert i å høre deres syn :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både blant sunnier og shiaer finner du svært oppegående folk. Den typen argumentasjon du presenterer her holder ungdomsskolenivå, jeg forstår ikke poenget ditt med tråden. Men jeg er nokså sikker på at dette bør du tenke gjennom en gang til. Eneste grunnen til at du er så skråsikker nå, er at du nesten ikke har lest noe om temaet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Vel uansett interesert i å høre deres syn :)

 

For egen del synes jeg denne konflikten mellom sunni og shia er meningsløs, spesielt når man begynner å drepe hverandre. Dog er det ofte mer enn bare ulik skrift-tolkning som er årsak til uro da, f.eks. i Saudi Arabia, som rent faktisk undertrykker shia-delen av befolkningen. Og væpna konflikter ellers, hvor noen tar striden et skritt videre og tyr til hevn ved å ramme hverandre basert på tilhørighet.

 

Kristendommen ble heller aldri enige om alt, derfor er det forskjellige meninger om bibelen. F.eks. uenighet hvorvidt barnedåp eller voksendåp er det riktige. Eller flerkoneri, som mormonerne mener er riktig.

 

Dette vil nok roe seg igjen, når krig/konflikt dabber av.

Lenke til kommentar

 

 

Vel uansett interesert i å høre deres syn :)

 

For egen del synes jeg denne konflikten mellom sunni og shia er meningsløs, spesielt når man begynner å drepe hverandre.

 

Vel det var en krig i kristendommen. Protestanter VS Katolikker som varte i 30 år.

http://study.com/academy/lesson/the-30-years-war-catholics-vs-protestants.html

 

Muslimene sin kamp er spesiell. Fordi den varer i snart 1000 år.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Muslimene sin kamp er spesiell. Fordi den varer i snart 1000 år.

 

 

De har vært uenige om tolkning lenge ja, men det at de angriper hverandre slik vi ser nå, har blomstret opp i forbindelse med væpna konflikter i berørte områder.

 

Såvidt jeg vet finnes det 4 lovskoler eller retninger, i islam som er godkjente. Så det er går fint å praktisere sin trosretning uten å havne i tottene på hverandre.

Lenke til kommentar

 

 

Muslimene sin kamp er spesiell. Fordi den varer i snart 1000 år.

 

 

De har vært uenige om tolkning lenge ja, men det at de angriper hverandre slik vi ser nå, har blomstret opp i forbindelse med væpna konflikter i berørte områder.

 

Såvidt jeg vet finnes det 4 lovskoler eller retninger, i islam som er godkjente. Så det er går fint å praktisere sin trosretning uten å havne i tottene på hverandre.

 

 

Muslimene er ihvertfall ikke noe fan av profeten Muhammad. De gjør ikke noe annet enn å drepe hverandre.

Profeten Muhammad forenet muslimer. De muslimene vi har idag gjør det motsatte av hva gud vil. De gjør det motsatte av hva Muhammed ville. Profeten ville jo at muslimer skal leve side om side. Fred i fred og støtte hverandre.

 

Hvis Al Qaida, Taliban og ISIS slutter å krige mot hverandre. Så tror jeg krigen kunne vært over for lenge siden.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

Muslimene er ihvertfall ikke noe fan av profeten Muhammad. De gjør ikke noe annet enn å drepe hverandre.

 

 

De fleste muslimer dreper hverandre ikke. Du har en tendens til å overdrive og generalisere, og har en iøyefallende destruktiv holdning. Om den tilstanden er naturlig eller en strategi hos deg, kan jeg jo bare spekulere om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Muslimene er ihvertfall ikke noe fan av profeten Muhammad. De gjør ikke noe annet enn å drepe hverandre.

 

 

De fleste muslimer dreper hverandre ikke. Du har en tendens til å overdrive og generalisere, og har en iøyefallende destruktiv holdning. Om den tilstanden er naturlig eller en strategi hos deg, kan jeg jo bare spekulere om.

 

 

Så du mener at Shia og Sunni muslimer ikke dreper hverandre i midtøsten?

Saudi Arabia [sunni] dreper Houthi [shia] muslimer i Jemen. Hørt om Jemen? Det er krig der og Saudi Arabia som er sunni muslimer. Driver med å krige mot Shia muslimer.

 

Kanskje du vil ha ting forklart til deg.

http://www.bbc.com/news/world-middle-east-29319423

Lenke til kommentar

Så du mener at Shia og Sunni muslimer ikke dreper hverandre i midtøsten?

 

Nei det mener jeg ikke, og derfor skriver jeg jo at det skjer. Og at shia-sunni konflikt eskalerer i områder med krig.

 

Er du ikke fornøyd med svaret, får du bare harselere videre med "profeten ville jo at de skulle leve i fred og støtte hverandre"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så du mener at Shia og Sunni muslimer ikke dreper hverandre i midtøsten?

 

Nei det mener jeg ikke, og derfor skriver jeg jo at det skjer. Og at shia-sunni konflikt eskalerer i områder med krig.

 

Er du ikke fornøyd med svaret, får du bare harselere videre med "profeten ville jo at de skulle leve i fred og støtte hverandre"

 

 

Så du mener at profeten ville at muslimer skal drepe og voldta hverandre?

Så du mener at profeten forenet den arabiske verden. Slik at muslimer skal drepe hverandre?

 

Shia og Sunni muslimer er skapt av Satan. Av selve djevelen og lucifer. Denne onde skikkelsen har mange navn og former. Profeten Muhammad og gud skapte muslimer. Profeten skapte ikke shia og sunni, men han skapte kun muslimer. Han fulgte guds vilje. Så kom satan og forførte fetteren til Muhammad og førte til splittelse av muslimer. At sunni og shia muslimer dreper og voldtar hverandre. Dette er satans verk. Lucifer har korruptert profetens lære. Profeten skapte ikke sunni og shia muslimer. Profeten skapte kun muslimer.

 

Muslimer = Guds religion

Shia og sunni muslimer = Lucifer, satan og djevelens religion

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Så du mener at profeten ville at muslimer skal drepe og voldta hverandre?

Så du mener at profeten forenet den arabiske verden. Slik at muslimer skal drepe hverandre?

 

Shia og Sunni muslimer er skapt av Satan. Av selve djevelen og lucifer. Denne onde skikkelsen har mange navn og former. Profeten Muhammad og gud skapte muslimer. Profeten skapte ikke shia og sunni, men han skapte kun muslimer. Han fulgte guds vilje. Så kom satan og forførte fetteren til Muhammad og førte til splittelse av muslimer. At sunni og shia muslimer dreper og voldtar hverandre. Dette er satans verk. Lucifer har korruptert profetens lære. Profeten skapte ikke sunni og shia muslimer. Profeten skapte kun muslimer.

 

Muslimer = Guds religion

Shia og sunni muslimer = Lucifer, satan og djevelens religion

 

Ser ut som det går en liten jævel i Finland også  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat disse splittelsene er jo det som tilsier at disse religionene ER bullshit og made up by man. Over hundre år med krig, lidelse og død fulgte i kjølvannet av kristendommens splittelse også, da protestantene fant det for godt å vinke adjø til katolikkene. Først opp i våre dager klarer de å leve sånn nogenlunde i fred med hverandre, de fleste med litt år på baken husker IRA og nord irland og de bittre stridighetene der.

 

Kristendommen er FULL av forfølgelser der kristne forfølger, torturerer og dreper andre kristne, men spør du en kristen er det ikke i hans tanker engang at det er kristne som har slaktet ned kristne i århundrer, å nei, alt er helt fint i kristendom, alt er fred og gammen der...

 

At noen klarer å innbilde seg at disse primitive og brutale ideologiene som begge har sitt utspring i jødedommen er noe i nærheten av sant burde sette seg ned og tenke grundig over hvor dum den guden kan være som lar slike dødelige splittelser skje. For selvsagt må dette være planen til disse gudene også, og heller ikke allaah gjør ikke en dritt for å stoppe nedslaktningen (akkurat som yahwe før ham...), der feiginger fra den ene eller andre siden løper inn i folkemengder som for det meste består av uskyldige kvinner og barn og sprenger seg selv fordi de er så steindumme at de tror de får premie for niding dåden... Måtte jævlene lande på steingrunn... Eller muslimer fra den ene eller den andre siden som dreper folk for fote fordi de ikke tror på den "riktige" allaah...

 

Og dette primitive mølet skal de, muslimene, liksom true folk til å tro på? Hvor dumme er det mulig å bli? Hvis allaah hadde vært virkelig (takke fan for at han ikke er det..) så må han jo være bortimot idiot som lar slikt som dette skje, og det stadfester vel egentlig at det ikke finnes noen allaah... Fredens religion? Joda, frekkhetens nådegave har visst muslimer fått i rikt monn også, i likhet med kristne som er frekke nok til å kalle det intolerante og hatefulle mølet sitt for kjærlighetens evangelium... Fy pokker for en makaber vits disse ørken ideologiene er...

 

Det man burde tenkt på er at uansett om man er sunni, shia eller yatzy muslim så er det MENNESKER som er det viktige, ikke disse forskjellige gudene og hva de krever!!! Kristne har for det meste lært dette (du har noen hatefulle og intolerante som fremdeles setter bibelen høyere enn menneskeliv der også, men de handler skjelden som de preker...) mens muslimene fremdeles er like primitive som den dagen muhammed drømte opp denne primitive og brutale ørken ideologien. Våkne opp og TENK muslimer!! Hvem er det som lider? Hvem er det som befolker denne planeten? Er det gud eller er det mennesker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Dette vil nok roe seg igjen, når krig/konflikt dabber av.

 

 

Så lenge mennesket sitter fast i forestillingen om at jeg er her og du er der, vil konflikt og krig følge som en trofast skygge ...

Lenke til kommentar

 

de fleste med litt år på baken husker IRA og nord irland og de bittre stridighetene der.

 

 

Hadde det noe å gjøre med religion? Nei.

 

Fordi media skrev "katolikker og protestanter barket sammen i voldsomme gateslag" så betyr ikke det at de sloss pga. religion. At media benytter slike merkelapper er kun for å at vi (publikum) skal kunne skille mellom hvem det gjelder.

 

Og, har man ikke religiøse merkelapper å definere folk til, bruker man etnisitet eller klaner, f.eks. hutuer vs. tutsier. (i Afrika)

 

Ateister leter i sin iver alltid etter noe de kan tillegge religion skylden for, og det gjør dem fullstendig snøblinde for grunnleggende årsaker til krig/konflikter stort sett handler om makt, territoruim, naturressurser, osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

He he, utrolig hvor fort kristne glemmer sine feider... Den feiden som var i nordirland var en direkte følge av disse idiotisk ideologiene som skulle måle penis størrelser på gude versjonne av den samme guden... Ble du stoppet når du var ute og kjørte på den tiden og du svarte feil tro var sjensen for å bli drept meget stor... Fordi du trodde på et annet eventyr enn nissen som holdt våpnet.. Så dum blir man kun når mn er religiøs... Du vil aldri høre om ateister som har drept agnostikere ved et veikryss forde de ikke hadde den rette "troen"..

 

Kristendom og ilam er skyld i mer enn 700 år med krig, lidelse og død i den tiden disse ideologiene har fått forgifte våre samfunn... 700 år!!! Tortur for moro skyld (gud kjenner sine egne vettu...), enorme lidelser for de som ble plynret igjen og igjen av styrkene som bølget frem og tilbake... Alt fordi man trodde på to versjoner av det samme eventyret... Toppen av mennesklig dumskap..

 

Så neida, trenger ikke å lete med lys og lykter for å finne råskpen i disse ideologiene og idiotiet de har stått for oppover... Men man må være religiøs for å ikke se det stupide i dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så du mener at Shia og Sunni muslimer ikke dreper hverandre i midtøsten?

 

Nei det mener jeg ikke, og derfor skriver jeg jo at det skjer. Og at shia-sunni konflikt eskalerer i områder med krig.

 

Er du ikke fornøyd med svaret, får du bare harselere videre med "profeten ville jo at de skulle leve i fred og støtte hverandre"

 

 

Så du mener at profeten ville at muslimer skal drepe og voldta hverandre?

Så du mener at profeten forenet den arabiske verden. Slik at muslimer skal drepe hverandre?

 

Shia og Sunni muslimer er skapt av Satan. Av selve djevelen og lucifer. Denne onde skikkelsen har mange navn og former. Profeten Muhammad og gud skapte muslimer. Profeten skapte ikke shia og sunni, men han skapte kun muslimer. Han fulgte guds vilje. Så kom satan og forførte fetteren til Muhammad og førte til splittelse av muslimer. At sunni og shia muslimer dreper og voldtar hverandre. Dette er satans verk. Lucifer har korruptert profetens lære. Profeten skapte ikke sunni og shia muslimer. Profeten skapte kun muslimer.

 

Muslimer = Guds religion

Shia og sunni muslimer = Lucifer, satan og djevelens religion

 

 

Wow, jeg er mektig imponert over hvor mye du klarte å dra ut av de uskyldige kommentarene til Mr.M.

 

Religion i seg selv er satans verk. En fornuftig gud ville aldri ha bedt oss tilbe ham/ henne. Muslimer har definitivt ikke noe med en fornuftig gud's religion å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

de fleste med litt år på baken husker IRA og nord irland og de bittre stridighetene der.

 

 

Hadde det noe å gjøre med religion? Nei.

 

Fordi media skrev "katolikker og protestanter barket sammen i voldsomme gateslag" så betyr ikke det at de sloss pga. religion. At media benytter slike merkelapper er kun for å at vi (publikum) skal kunne skille mellom hvem det gjelder.

 

Og, har man ikke religiøse merkelapper å definere folk til, bruker man etnisitet eller klaner, f.eks. hutuer vs. tutsier. (i Afrika)

 

Ateister leter i sin iver alltid etter noe de kan tillegge religion skylden for, og det gjør dem fullstendig snøblinde for grunnleggende årsaker til krig/konflikter stort sett handler om makt, territoruim, naturressurser, osv.

 

 

Nå gjelder ikke dette alle ateister, men ellers en svært treffende analyse av endel gjengangere her på forumet.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...