BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 En liten digresjon: jeg syns det er merkelig at folk ikke klarer å svare på mine innlegg uten å besøke hjemmesiden min, finne ut at jeg ikke ser helt a4 ut, og liksom bruke det for å gjøre meningene mine mindre verdt på en eller annen teit måte. Jeg hadde ment nøyaktig det samme om jeg hadde sett ut som et hvilkensomhelst standard naut. Hadde du vært mindre PR-kåt (altså ikke lagt ut bilde av deg selv + linket til hjemmesiden din) hadde det vel ikke vært noe problem? Piercing er kun for å få oppmerksomhet. Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hva er et veddemål godt for da, tosken? Det forklarte jeg jo nettopp. Nei, det gjorde du ikke. Definisjonen din av både "patetisk" og "veddemål" er helt feil. Og det er opp til deg å bestemme dette? Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Hva er et veddemål godt for da, tosken? Det forklarte jeg jo nettopp. Nei, det gjorde du ikke. Definisjonen din av både "patetisk" og "veddemål" er helt feil. Og det er opp til deg å bestemme dette? Nei, det står i ordbøker f.eks, man bestemmer nemlig ikke definisjoner selv. Ser du litt høyere opp så kan du lese selv. Endret 17. november 2003 av BenSin Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Ps.: Det er tøft å røyke, jeg skal få barna mine til å begynne så tidlig som mulig. Ok, skjønner nå at du bare vil terge meg. Ingen foreldre vil lære barna sine noe som statistisk sett halvparten av de vil dø av. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Heldig vis er de fornuftige røykerne såpass oppegående at de holder seg borte fra slike diskusjoner. Men dere ikke så inteligente: 1: Hvorfor lar de ikke ventilasjonen gå fra toalettet og inn i restauranten eller utestedet? Er det ikke et mål i seg selv at det skal stinke mest mulig i lokalene da? 2: Likter røyk godt? En som faktisk har klart å slutte (ikke en som har holdt opp en liten stund og savner det helt for jævlig) synes han at det lukter godt? 3: Trenger vi å definere ordet patetisk så lenge vi alle vet hva som ligger bak bruken av det ordet i denne sammenhengen? 4: Er det greit at jeg tar 4-5 bløtkokte egg og et par liter sjokolademelk til frokost for så å fise dere opp i trynet? Eller er dere så "sutrete" at dere klager over det også? Jeg selv synes jo det lukter godt siden jeg er blitt avhengig av drittlukt... Tenk å i det heletatt sitte og argumentere for noe som er dyrt, kvalmt, usundt, hensynsløst og ikke minst helt hensiktsløst!!!! Bare fortell meg deT, hvorfor røyker dere? Ikke prøv å inbille noen, ikke en gang dere selv, at det har med godt, sosialt eller tøft å gjøre... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Jeg mener at ikke-røykere har en tendens til å overdramatisere det hele. Røyk.. hark, ugh, dø av krampe. Bål... argh! Allergi! Herregud, har du et problem med røyk så hold deg borte fra røykesonene! Ikke alltid det er mulig å unngå røyken. De som røyker i bakgården der jeg jobber, jobber ett annet sted, i en annen etasje. Alt de kunne gjort var å lukke døren til bakgården (tar 2 sekunder), men det gjør de ikke selv om vi ber pent. Virker som de nekter å gjøre det på trass. Går man på gata, havner man ofte bak noen som røyker. Det er plagsomt. Hvorfor tar dere ikke hensyn NÅR DERE TOK VALGET Å BEGYNNE Å RØYKE? Hvorfor skal ikke-røykere lide for det? Ingen klarer jo å svare på det, dere bare maler på det samme... at vi "diskriminerer" dere. Patetisk. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Er du en ikke-røyker og har problemer med røyk? Mitt tips: Kjøp deg en gassmaske. Halloooo.... så JEG skal kjøpe gassmaske fordi DU skal få lov til å røyke? Tullete utsagn... Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Røyking i seg selv medfører en viss nytelse. Har du aldri røykt kommer du ikke til å forstå hva jeg mener. Jeg har ingen problemer med å innse at jeg er avhengig av nikotin men så langt synes jeg det er greit. Røyking, i forskjellige former er også et nytelsesmiddel og stammer fra en gammel tradisjon. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Er du en ikke-røyker og har problemer med røyk? Mitt tips: Kjøp deg en gassmaske. Halloooo.... så JEG skal kjøpe gassmaske fordi DU skal få lov til å røyke? Tullete utsagn... Satt litt på spissen da. Men hvor langt er dere villige til å gå? Skal det bli totalforbud mot tobakk? Skal vi ha inngjerdede områder hvor røykere jages inn bare de tar pakken ut av lomma? Jeg synes mange av dere gjør dere ekstremt kresne og viser lite toleranse. Får du røyk rett i trynet så be dem høflig om å blåse en annen vei eller flytte røyken sin. Spør du på en fin måte får du sannsynligvis en god tilbakemelding. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 BenSin: Det er vel det mest idiotiske utsagnet jeg har hørt. At piercing kun er for oppmerksomhet altså. Jeg har selv ingen piercinger, men respekterer selvfølgelig folk med piercinger på samme måte som de uten piercinger. Om de har piercing eller ikke, kan de vel mene det samme. Forresten; etter å fått ett inntrykk av psilocybe gjennom mine dager her på forumet tror jeg han er en av de som bryr seg mindre om hva andre mener. Han er lite PR-kåt. (slik som jeg har oppfattet det). -Jens. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Er du en ikke-røyker og har problemer med røyk? Mitt tips: Kjøp deg en gassmaske. Halloooo.... så JEG skal kjøpe gassmaske fordi DU skal få lov til å røyke? Tullete utsagn... Satt litt på spissen da. Men hvor langt er dere villige til å gå? Skal det bli totalforbud mot tobakk? Skal vi ha inngjerdede områder hvor røykere jages inn bare de tar pakken ut av lomma? Jeg synes mange av dere gjør dere ekstremt kresne og viser lite toleranse. Gi oss en grunn til at vi skal ta hensyn til dere røykere, en grunn ! Akkurat, det finnes ingen. Hvorfor skal vi ta hensyn til folk som går rundt å forpester lufta ? og ikke minst sine egne kropper. Som denne diskusjonen har vist, så har dere røykere ingen god grunn til å røyke. Godt, sosialt osv er bare bullshit, det er bare patetiske forsøk på "rettferdigegjøre" bruk av røyk. Gjør alle en tjeneste, ikke minst deg selv og slutt og røyk. Du kan være like sosial og spis sjokolade hvis du vil ha noe godt. Du blir kanskje feit, men det går ihvertfall ikke utover noen andre. Endret 17. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hvorfor dreper vi ikke bare gamle, syke, homofile, misdannede, narkomane, tilbakestående, muslimer, nudister, vegetarianere, advokater, toppsjefer, svigermor? Igjen satt på spissen, men det koker ned til toleranse. Vi må klare oss med deres sutring, da kan dere i det minste snu hodet vekk når vi røyker. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Kompinasjon av BenSin og røyk, er ikke det brannfarlig ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Hvorfor dreper vi ikke bare gamle, syke, homofile, misdannede, narkomane, tilbakestående, muslimer, nudister, vegetarianere, advokater, toppsjefer, svigermor? Igjen satt på spissen, men det koker ned til toleranse. Vi må klare oss med deres sutring, da kan dere i det minste snu hodet vekk når vi røyker. Pssst ! Du glemde meg..... *host* røyker selv og hater det.... Endret 17. november 2003 av jarmo Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Hvorfor dreper vi ikke bare gamle, syke, homofile, misdannede, narkomane, tilbakestående, muslimer, nudister, vegetarianere, advokater, toppsjefer, svigermor? Igjen satt på spissen, men det koker ned til toleranse. Vi må klare oss med deres sutring, da kan dere i det minste snu hodet vekk når vi røyker. Nå må slappe av litt her, vet du setter det på spissen. Men likavel Gamle har ikke valgt å bli gammel. Syke har ikke valgt å bli syke. Homofile har ikke valgt å bli homofile. Misdannede har ikke valgt å bli misdannet. Tilbakestående, and the story goes on .... Men røykerne har valgt å begynne å røyke, så det er dere som må slutte å sippe hver gang dere får sannheten slengt opp i trynet. Endret 17. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg er uenig med deg. Selv om du har andre preferanser enn hva jeg har betyr ikke det at jeg må rette meg etter dine meninger, eller motsatt. Det er en trend å henge ut røykere, på grunn av ny lov og kampanjer som regjeringen har kjørt. Mitt standpunkt til røyking har jeg forklart tidligere. Personlig synes jeg det er synd at røykere henges ut som en gruppe og jages ut av serveringssteder istedet for at de tenker litt grundigere igjennom vedtakene og heller finner på noe som gagner alle parter. Noen som nevnte ovenfor: Røyk lukter digg Spesielt hvis man tenner opp med fyrstikk Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hva som lukter godt eller vondt er en smakssak Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Vi kan jo ikke gå noe sted lenger uten å få denne ekle røyken i ansiktet. På gaten havner man nesten alltid bak noen som røyker, så man enten må sakke farten eller gå forbi personen for å slippe unna, i bakgården... Det er jo motsatt , det er færre og færre steder du ser folk ta en røyk. At folk røyker ute og i kø er en naturlig konsekvens av at de ikke lenger får lov til å røyke inne. Lenke til kommentar
RustedRazor Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Gamle har ikke valgt å bli gammel. Syke har ikke valgt å bli syke. Homofile har ikke valgt å bli homofile. Misdannede har ikke valgt å bli misdannet. Tilbakestående, and the story goes on .... Err.. jammen fint du stoppa der da.. Jeg ville nå påstå at narkomane ikke akkurat er født med det, nudister velger å bli det, samme med advokater, toppsjefer og vegetarianere.. Jeg vet jeg kverulerer nå, men jeg klarte ikke å la være.. Btw; Shio: Jeg er meget enig med deg, røyk lukter faktisk digg.. Jeg røyker, men jeg har syntes dette siden før jeg begynte. Lenke til kommentar
Snickers-is Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 HVis man tilfører en lukt til et i utgangspunktet luktfritt sted må man regne med at noen ikke liker denne lukten. Ikkerøykere tilfører ikke noen lukt i seg selv. Når jeg våkner om morgenen etter en tur på byen, og hår og klær stinker røyk, og kun røyk, da irriterer det meg litt å tenke på at klærne må en tur i vasken bare fordi enkelte mennesker ikke tar hensyn. Det er heller ikke så kult når øynene er helt gjengrodde samme morgen. Det er langt fler enn meg som har dette problemet, men vi har av en eller annen grunn ikke livets rett på samme måte som røykere. Hvorfor blir folk sinte om jeg skvetter litt av ølen min på dem tro? Jeg drikker øl fordi jeg synes det er godt, men det er ikke dermed sagt at det er lurt, billig eller sunnt. Heller ikke er ølen i seg selv sosial, men uansett er det mitt valg, men med det valget følger det med at jeg holder ølen for meg selv, og ikke dytter den på de som ikke vil ha øl på klærne, i øynene eller andre steder. Jeg kan selvsagt ikke heller ta meg 10 minutter hver bidie time på jobben bare for å drikke øl, og jeg sitter ikke i andres biler og drikker øl og søler ned setene deres slik at bilen stinker av øl. Det holder ikke å si at øl er en gammel traaisjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå