Jørgen Sørheim Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ps.: Det er tøft å røyke, jeg skal få barna mine til å begynne så tidlig som mulig. Så det er tøft å brenne opp tusenvis av kroner for å tilfredsstille et behov du selv har skapt? Da er vel også hardcore narkomane tøffe i din bok, eller hur? Tror du forvekslet ordet 'tøft' med 'patetisk'. En liten glipp som kan skje de beste.. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Ps.: Det er tøft å røyke, jeg skal få barna mine til å begynne så tidlig som mulig. Så det er tøft å brenne opp tusenvis av kroner for å tilfredsstille et behov du selv har skapt? Da er vel også hardcore narkomane tøffe i din bok, eller hur? Tror du forvekslet ordet 'tøft' med 'patetisk'. En liten glipp som kan skje de beste.. Neida, jeg mener at det er t-ø-f-t, ikke patetisk. Når man tross alt vet hvor skadelig det er, skal du være ganske tøff for å gjøre det. Så og si alle behov (utenom mat og husly) er selvskapte. Du f.eks, som svir av mange tusen på å ødelegge kroppen din. Endret 17. november 2003 av BenSin Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tror du har misforstått en del ting her. Eller så har du en stor trang til å provosere Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Tror du har misforstått en del ting her. Eller så har du en stor trang til å provosere Som hva da? Hva har jeg misforstått? Om du ikke er enig med meg, er det ikke dermed sagt at jeg har "misforstått". Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ps.: Det er tøft å røyke, jeg skal få barna mine til å begynne så tidlig som mulig. Så det er tøft å brenne opp tusenvis av kroner for å tilfredsstille et behov du selv har skapt? Da er vel også hardcore narkomane tøffe i din bok, eller hur? Tror du forvekslet ordet 'tøft' med 'patetisk'. En liten glipp som kan skje de beste.. Neida, jeg mener at det er t-ø-f-t, ikke patetisk. Når man tross alt vet hvor skadelig det er, skal du være ganske tøff for å gjøre det. Patetisk, det er piercing det. Så og si alle behov (utenom mat og husly) er selvskapte. Du f.eks, som svir av mange tusen på å ødelegge kroppen din. Kroppen blir ikke ødelagt av peircing. Du kan få infeksjoner, men hvis du vedlikeholder peircingene så er vel ikke det et stort problem. Men dette vet vel psilocybe mer om enn meg Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ps.: Det er tøft å røyke, jeg skal få barna mine til å begynne så tidlig som mulig. Så det er tøft å brenne opp tusenvis av kroner for å tilfredsstille et behov du selv har skapt? Da er vel også hardcore narkomane tøffe i din bok, eller hur? Tror du forvekslet ordet 'tøft' med 'patetisk'. En liten glipp som kan skje de beste.. Neida, jeg mener at det er t-ø-f-t, ikke patetisk. Når man tross alt vet hvor skadelig det er, skal du være ganske tøff for å gjøre det. Patetisk, det er piercing det. Så og si alle behov (utenom mat og husly) er selvskapte. Du f.eks, som svir av mange tusen på å ødelegge kroppen din. Kroppen blir ikke ødelagt av peircing. Du kan få infeksjoner, men hvis du vedlikeholder peircingene så er vel ikke det et stort problem. Men dette vet vel psilocybe mer om enn meg Jo, jeg mener at den blir ødelagt, men det er ikke det vi diskuterer. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Tror du har misforstått en del ting her. Eller så har du en stor trang til å provosere Som hva da? Hva har jeg misforstått? Om du ikke er enig med meg, er det ikke dermed sagt at jeg har "misforstått". Altså, å røyke er ikke tøft. Hoppe i fallskjerm er tøft, men å sitte å sutte på en pinne bare pågrunn av du er blitt avhengig av nikotin er ikke noe spesielt tøft. Ordet patetisk er bedre å bruke i den sammenhengen. Eneste grunnen til at røykere røyker er pågrunn av nikotinen. Så når røykerne kommer med argumentet ; det er så godt. Så er det fordi dem tilfører nikotinen som kroppen er blitt så avhengig av. Synes du virkelig det er tøft :!: edit: røyk er faktisk like ille, hvis ikke verre enn heroin når det kommer til avhengighet. Endret 17. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Helt ærlig så synes jeg røyk ser ganske tøft ut Endret 17. november 2003 av olsen Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Helt ærlig så synes jeg røyk ser ganske tøft ut Kan jeg spørre deg hvorfor Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ordet patetisk er bedre å bruke i den sammenhengen. Eneste grunnen til at røykere røyker er pågrunn av nikotinen. Så når røykerne kommer med argumentet ; det er så godt. Så er det fordi dem tilfører nikotinen som kroppen er blitt så avhengig av. Synes du virkelig det er tøft :!: edit: røyk er faktisk like ille, hvis ikke verre enn heroin når det kommer til avhengighet. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA patetisk pate´tisk a2 (fra gr, se patos) (overdrevent) følelsesfull, gripende p- stil / medynkvekkende et p- syn Nei, patetisk er nok ikke ordet. Artig forresten å se en ikke-røyker fortelle meg hvorfor jeg røyker. Jeg koser meg skikkelig når jeg røyker, derfor røyker jeg. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ordet patetisk er bedre å bruke i den sammenhengen. Eneste grunnen til at røykere røyker er pågrunn av nikotinen. Så når røykerne kommer med argumentet ; det er så godt. Så er det fordi dem tilfører nikotinen som kroppen er blitt så avhengig av. Synes du virkelig det er tøft :!: edit: røyk er faktisk like ille, hvis ikke verre enn heroin når det kommer til avhengighet. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA patetisk pate´tisk a2 (fra gr, se patos) (overdrevent) følelsesfull, gripende p- stil / medynkvekkende et p- syn Nei, patetisk er nok ikke ordet. Artig forresten å se en ikke-røyker fortelle meg hvorfor jeg røyker. Jeg koser meg skikkelig når jeg røyker, derfor røyker jeg. Akkurat, og nå vet du hvorfor du koser deg ... Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ordet patetisk er bedre å bruke i den sammenhengen. Eneste grunnen til at røykere røyker er pågrunn av nikotinen. Så når røykerne kommer med argumentet ; det er så godt. Så er det fordi dem tilfører nikotinen som kroppen er blitt så avhengig av. Synes du virkelig det er tøft :!: edit: røyk er faktisk like ille, hvis ikke verre enn heroin når det kommer til avhengighet. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA patetisk pate´tisk a2 (fra gr, se patos) (overdrevent) følelsesfull, gripende p- stil / medynkvekkende et p- syn Nei, patetisk er nok ikke ordet. Artig forresten å se en ikke-røyker fortelle meg hvorfor jeg røyker. Jeg koser meg skikkelig når jeg røyker, derfor røyker jeg. Akkurat, og nå vet du hvorfor du koser deg ... Hva? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ordet patetisk er bedre å bruke i den sammenhengen. Eneste grunnen til at røykere røyker er pågrunn av nikotinen. Så når røykerne kommer med argumentet ; det er så godt. Så er det fordi dem tilfører nikotinen som kroppen er blitt så avhengig av. Synes du virkelig det er tøft :!: edit: røyk er faktisk like ille, hvis ikke verre enn heroin når det kommer til avhengighet. TILSLAGSORD ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA patetisk pate´tisk a2 (fra gr, se patos) (overdrevent) følelsesfull, gripende p- stil / medynkvekkende et p- syn Nei, patetisk er nok ikke ordet. Artig forresten å se en ikke-røyker fortelle meg hvorfor jeg røyker. Jeg koser meg skikkelig når jeg røyker, derfor røyker jeg. Akkurat, og nå vet du hvorfor du koser deg ... Hva? Du er en slave av nikotinen, det er det jeg har prøvd å få fram i mine innlegg. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Og så? Edit: Litt for kort svar. Innlegget ditt ovenfor har forsåvidt ingenting med topic å gjøre. Jeg røyker og jeg vet at jeg er avhengig av nikotin. At jeg ikke gjør noe med det er derimot mitt valg og ingen overformynderisk KrF-politiker skal fortelle meg hvordan jeg skal bruke min egen kropp. Vi gjør alle ting som er skadelige, og noen ting er mer skadelig enn andre. Noen røyker, noen drikker, noen skyter heroin, noen plukker seg i nesen. Vi skal alle dø uansett og det er opp til enhver av oss hvordan vi velger å leve livet frem til den dagen vi dør, ihvertfall til en viss grad. Er du en ikke-røyker og har problemer med røyk? Mitt tips: Kjøp deg en gassmaske. P.S. Hei, jeg heter Stian og i dag vil jeg vise fram min ignorante og apatiske side Endret 17. november 2003 av Shio Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg kan slutte når jeg vil. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg kan slutte hvis jeg vil. Foreløpig vil jeg ikke. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Ja, men da våger dere ikke å kritisere røykeloven. For som dere sier, det er et valg dere har tatt. Og da får dere ta konsekvensene av det. Jeg er 100% for en streng røykelov, for det ser ut til at det er det nærmeste vi kommer for å få folk til å slutte å røyke. For dere vet åpenbart ikke hva som er best for dere. For vi alle er enige om at røyk ikke er bra for kroppen. Endret 17. november 2003 av StrongBad Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jaja.. survival of the fittest, er det ikke det de sier? Vi blir uansett kvitt dem før eller siden.. som oftest før. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jaja.. survival of the fittest, er det ikke det de sier? Vi blir uansett kvitt dem før eller siden.. som oftest før. Min bestefar røyket 40 South State om dagen siden han var 18, han ble 90 år. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Så du mener altså at alle som røyker mister retten til å ha en mening om en lov som nettopp angår dem? Spør du meg burde det heller vært motsatt. Skal alle narkomane bli inhabile i sin egen sak? Skal vi putte dem alle på institusjon og bli ferdig med dem? Hm... Det kommer jo massevis av folk til landet hvert år som ikke leser bibelen! Det må vi gjøre noe med. La oss tvangsindoktrinere Matteus, Peter, Paul, Pål og Askeladden! Tenk deg om. Hvilke konsekvenser har egentlig røykeloven? 1. Ikke-røykerne slipper røyk når de enten er ute på restaurant eller pub. Jippi-ke-yaya! 2. Røykerne går mindre ut. 3. Alle serveringssteder må sette i gang tiltak som ikke bare krever enorme ressurser, men som kunne vært unngått i utgangspunktet. 4. Store køproblemer på utesteder som igjen fører til: A. Lengre tid før man kommer inn på et utested. B. Mer amper stemning i køen. C. Mer vold. 5. Kunder tar med seg drikke utfor serveringsstedet. 6. Forsøpling (stepser og glass fra punktet ovenfor). Et røykfritt område er faktisk mulig. Hele området rundt den ene baren der jeg jobber er røykfritt. Så lenge man er streng nok fra plassen åpner med at det området faktisk er røykfritt, så respekterer 9/10 kunder det. De som ikke gjør det ber man høflig om å gå til en sone hvor man kan røyke. Nå er det slik på de fleste steder i dag at det er ikke et helt klart definert skille mellom røyk-fri sone og røykesoner, men hadde politikerne brukt 10% av hjernebarken de sitter med hadde de seg mulighetene i luftvegger. Ved å ta i bruk en luftvegg stenges røyken inne i en definert sone. Jeg er av den oppfatning av at hvis ikke-røykerne vil ha røyk-frie utesteder så kan de jo for pokker lage en selv! Da kan de se hvor mange som står i køen etter dørvakten har forklart at det er røykfritt inne. God konkurs, sier jeg! Edit: Setter det litt på spissen: Vi er en stortingsgruppe på 10 mann. Alle mener at piercing er motbydelig og skader kroppen. Vi vedtar en lov som gjør at alle som ikke piercer seg kan bestemme fremtiden til piercing. Does it make any sense? Endret 17. november 2003 av Shio Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå