spots Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Jeg har lurt på hvordan "prissidene" henter inn priser fra de ulike nettbutikkene en stund nå uten å finne svar. Jeg har kommet frem til at kanskje nettbutikkene har en publisert index som eks. CSV fil på en FTP share som de henter fra eller likende. Jeg vil jo tro at his jeg lager en crawler for å hente priser vil IPen min bli bannet på grunn av ekstremt mange requests. Er det noen som kjenner til metodene de bruker? Lenke til kommentar
ntls Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Noen rett meg om jeg tar fei her. Butikker som vises på prisguide.no, som f.eks expert.no, betaler for å få produktene og tilbudene sine synlige på prisguide.no. Det er tross alt et populært plattform for folk som er villig og oppsøker produkter fremfor å få de spammet i nettannonser og på epost. Antar det er et system som lar prisguide.no automatisk crawle de butikkene som de har inngått avtale med så fort de har et tilbud.Vet ikke om det er til noe hjelp Lenke til kommentar
vidor Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Jeg mener å ha lest en uttalelse fra dem at de får prislistene fra butikkene. Det varierer nok hvordan de får dem alt etter hvilke systemer butikkene har. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 normalt sett henter dei det frå ein side på nettbutikken som inneheld produktliste med priser som csv eller xml Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 (endret) Hva med posten og deres tilbudssøk -> http://tilbudssok.posten.no/ Det ser nesten ut som de generer bilder fra pdf filer. Endret 21. desember 2015 av fwj__ Lenke til kommentar
danielch Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Regner med at det er en kombinasjon av et kontrollpanel for administrering (logo, nettsidelenke, o.l)/større endringer og XML/CSV for å holde priser og lagerstatus oppdatert. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Hva med posten og deres tilbudssøk -> http://tilbudssok.posten.no/ Det ser nesten ut som de generer bilder fra pdf filer. Funker vel litt på samme måte, de som bestiller distribusjon av reklamemateriale gjennom posten får (kanskje mot ekstrabetaling) materialet tilgjengeliggjort på denne siden. (Materiale som distribueres av f.eks. idrettslag ol. blir neppe med i dette søket.) Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 I Prisguide har vi avtaler med butikkene, og får tilgang til prislister som vi leser inn oppdaterte priser fra. Vi leser prislistene inntil hver time slik at det ikke skal ta lang tid fra en butikk endrer prisen hos seg til vi har fanget opp endringen. Etter at tilbudsoversikten vår har blitt så populær har vi dessuten begynt å crawle nettbutikker for å fange opp prisendringer enda raskere. 4 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Prisjakt sin reklame på TV o.l. er litt på kanten. Det gis inntrykk at man finner beste kjøp fra alle butikker på alt mulig. Det er fortsatt flere store aktører innenn elektronikk o.l. som ikke er med på Prisjakt.no Ofte er dem som ikke har betalt seg inn til prisjakt sin tjeneste billigere enn billigste fra prisjakt søk. Endret 2. januar 2016 av plankeby Lenke til kommentar
vidor Skrevet 7. januar 2016 Del Skrevet 7. januar 2016 Som f.eks ? Disse tjenestene har ikke alt helt oppdatert til enhver tid, men det er jo en grei tjeneste for å finne f.eks produkter som ikke så mange forhandler. Det er også en god tjeneste for å finne gode tilbud. Ikke bare hjelper det forhandler med å nå ut til brukere, det gir også folk en mulighet til å gjøre gode kjøp. Personlig setter jeg stor pris på filtreringsegenskapene dem har for å finne det produktet jeg vil ha. Spesielt nyttig på laptop, tablets og telefoner. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Prisjakt sin reklame på TV o.l. er litt på kanten. Det gis inntrykk at man finner beste kjøp fra alle butikker på alt mulig. Det er fortsatt flere store aktører innenn elektronikk o.l. som ikke er med på Prisjakt.no Ofte er dem som ikke har betalt seg inn til prisjakt sin tjeneste billigere enn billigste fra prisjakt søk. Hvilke store aktører er dette? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Prisjakt sin reklame på TV o.l. er litt på kanten. Det gis inntrykk at man finner beste kjøp fra alle butikker på alt mulig. Det er fortsatt flere store aktører innenn elektronikk o.l. som ikke er med på Prisjakt.no Ofte er dem som ikke har betalt seg inn til prisjakt sin tjeneste billigere enn billigste fra prisjakt søk. Hvilke store aktører er dette?Store kjente kjeder som ikke bare er rene nettbutikker. Dem har supre nettsider med priser m.m. bedre enn mange rene nettbutikker... Poenget er at Prisjakt reklamerer litt på kanten. Man får best pris av de som er med på Prisjakt.no, men den beste prisen får man med å sjekke de som ikke er med også. Det har jeg spart mye på ? Endret 13. januar 2016 av plankeby Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. januar 2016 Del Skrevet 18. januar 2016 Kan du gi noen eksempler plankeby? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå