Gå til innhold

Rense pcen

Lord-

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har noen programmer å anbefale til å rense pcen? Har startet opp igjen en pc som jeg brukte å game på. Har ikke brukt den på 2 år, og har lyst til å få den til å funke normalt igjen. Den er ekstremt treg og det ligger masse drit på den. Har mange bilder innpå den, og har ikke noe harddisk til å overføre bildene til, så vil ikke restarte den.

Endret av Lord-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ccleaner kan være en kjekk måte å fjerne unødvendig drit. Oppdatere alle drivere, slette alle programmer du ikke trenger for å frigjøre plass. Om du ikke har renset den for støv kan du kjøpe trykkluft på boks (clas ohlsson), skru av dekselet bak og blåse den ren for støv.

Om du vil blåse den ren for støv:

1. Hold fast viftene slik at du ikke snurrer de med luften fra boksen, lageret kan gå til helvete.

2. Gjør det ute.

Lenke til kommentar

Tusen takk! Men jeg lurer på en ting. Er det best at jeg formaterer pcen? Det går vel ikke an å få vekk alt dritet på den ved å bruke programmer eller å gjøre det manuelt? Viften bråker også ekstremt mye og kjører på fullt hele tiden. Har blitt litt bedre etter at jeg har brukt diverse programmer, men den er fortsatt ikke helt bra. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...