Formula90 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Har akkurat kjøpt en 2,5l td B omega. har hørt at de skal være veldig trimme vennlig. en chip gir vel 50hk ekstra. men er vel mulig å hente ut enda mere uten veldig mye arbeid? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Du har manuell girkasse? Automat og chip er visst ikke noen god løsning på disse, med mindre du har AR35-kassa (standard er AR25, AR35 finnes i 3-literen). Originalt er det 130/131 HK i denne, og når jeg kikket på chip for et par år siden, var det mulig å få den opp i ca 170HK. Jeg tipper vilt og går ut ifra at bilen har gått minst 200.000km, og da er det ikke sikkert motoren tåler så mye som 40HK ekstra... Andre ting som hjelper er; trimkam, blokkering av EGR. Bare et ekstra tips: de 2 Omega B TD jeg hadde, var veldig lave foran, med sprekk i bunnpanne som resultat. Skaff deg plate under motor hvis du ikke har, og sjekk regelmessig. Aller helst skift fjærer og dempere hvis din også er lav. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Mener dette er samme motor som BMW e34 og e39 535tds. Kanskje lettere å se etter deler til de bilene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå