Gå til innhold

Battlefront for en 11 åring?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 11 år som ønsker meg Star wars:Battlefront til jul,men mamma synes det er for "Voldelig" så jeg ville høre deres mening synes dere det er så "Voldelig" Er en kjempestor star wars fan også da. Vet at unger på min alder kan få mareritt? eller sånt men ikke meg!Så post deres mening under

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Din mor bestemmer. Du er fan så jeg antar du har sett filmene, og sikkert mer voldelige ting før. Du kan jo prøve deg på det?

Jeg ser ikke noe galt i det, men nå er jo jeg sikkert ikke riktig person til å dømme. Det er bare å prøve å overbevise din mor, men det hjelper sikkert ikke så mye. Kanskje du kan få din far med på laget? Høhø.

Lenke til kommentar

Skal vel være i overkant følsom for å få mareritt av star wars. Bra at moren din vil holde deg unna vold, men i spillsammenheng ser jeg på realismen som en mye større faktor enn hvor voldelig det er. Battlefront er et skytespill, men såvidt jeg husker så er det svært lite grafisk vold og ikke noe blod, og kan i svært liten grad sammenlignes med det virkelige liv eller ekte krig med skytevåpen.

Har du vist henne videoer fra spillet? Sørg for at hun tar en avgjørelse for din egen skyld, ikke basert på det media sier. Vis henne gjerne videoer fra GTA:V, Call of Duty osv, da slike spill gjerne er omtalt mer i media, så kan hun selv få se forskjellen.

Lenke til kommentar

Star Wars Battlefront burde vel strengt tatt hatt en 12-års-rating i disse dalstrøk.

Det er rated 'Teen' i USA noe som betyr fra 13 år og opp, og det mest logiske er vel da at det hadde fått en PEGI 12 heromkring og ikke 16 som det vel har fått.

Det tyder vel på at den europeiske ratingen er lagt nokså høyt her og jeg vil tro de fleste 11-12-åringer bør kunne spille det uten å få varig mén.

Lenke til kommentar

burde ikke noe være noe problem... spilte selv gta 3 på ps2 da jeg var 10.. Star Wars er ikke noe spesielt voldelig, er som andre skytespill men det at man skyter  laser-kuler endrer kanskje litt på saken. Er ikke som cs der man ser blod på vegger.

Men til slutt så må du høre på hva mor sier  :dribble:  kanskje eventuelt inngå en avtale at hun er med deg, mens du spiller de første timene^^?

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg ikke at man bør la såpass unge spille skytespill. Ikke pga mareritt og den slags, men jeg tror ikke det er bra for de unge å spille spill der det er lov å skyte og drepe. I ung alder vet man aldri hvordan de tar det, og for alt man vet kan de bli voldelig av det.

Jeg synes Mor har et kjempepoeng, og jeg støtter henne 100% i holdningen om at dette er et skytespill, og bør ikke spilles av 11åringer(ja, star wars er ikke det værste skytespillet som er, men still).

Lenke til kommentar

Star Wars Battlefront burde vel strengt tatt hatt en 12-års-rating i disse dalstrøk.

Det er rated 'Teen' i USA noe som betyr fra 13 år og opp, og det mest logiske er vel da at det hadde fått en PEGI 12 heromkring og ikke 16 som det vel har fått.

Det tyder vel på at den europeiske ratingen er lagt nokså høyt her og jeg vil tro de fleste 11-12-åringer bør kunne spille det uten å få varig mén.

Jeg er i utgangspunktet enig i at innholdsmessig svarer nok Battlefront til 12 eller lignende. Derimot kan det kanskje hende PEGI har sett på flerspilleraspektet? Der er det fort gjort å komme ut for ting som overhodet ikke er passende som 12-åring i Battlefront tror jeg.
Lenke til kommentar

Jeg er i utgangspunktet enig i at innholdsmessig svarer nok Battlefront til 12 eller lignende. Derimot kan det kanskje hende PEGI har sett på flerspilleraspektet? Der er det fort gjort å komme ut for ting som overhodet ikke er passende som 12-åring i Battlefront tror jeg.

Men igjen, man kan komme borti så veldig mye værre rundt på nett.

Personlig ser jeg ikke noe problem med at en 11-åring spiller Battlefront, joda, skyting osv, men så lenge han ikke får mareritt eller andre problemer i etterkant syntes jeg ikke det er noe problem, heller ikke voldligere spill for den saks skyld.

Men det er jo individuellt, alle reagerer forskjellig på slikt. Mulig moren har en grunn til å nekte også.

Men i utgangspunktet ser ikke jeg noe problemer med det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Personlig synes jeg ikke at man bør la såpass unge spille skytespill. Ikke pga mareritt og den slags, men jeg tror ikke det er bra for de unge å spille spill der det er lov å skyte og drepe. I ung alder vet man aldri hvordan de tar det, og for alt man vet kan de bli voldelig av det.

Jeg synes Mor har et kjempepoeng, og jeg støtter henne 100% i holdningen om at dette er et skytespill, og bør ikke spilles av 11åringer(ja, star wars er ikke det værste skytespillet som er, men still).

Rent statistisk sett, så tror jeg et barn kan ta mer skade av å bli utelat fra vennenes hobby, enn de noen gang vil av å bare spille et voldelig spill.

Hvor mange kids har vi Norge som har gått bananas med våpen? Hvor mange har vi som blir mobbet og utelatt?

Vi lever i en materiell verden, hvor det er de ubetydelige tingene som betyr noe. 

Jeg vett iallefall hva jeg hadde gjort om det var mitt barn. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Rent statistisk sett, så tror jeg et barn kan ta mer skade av å bli utelat fra vennenes hobby, enn de noen gang vil av å bare spille et voldelig spill.

Hvor mange kids har vi Norge som har gått bananas med våpen? Hvor mange har vi som blir mobbet og utelatt?

Vi lever i en materiell verden, hvor det er de ubetydelige tingene som betyr noe. 

Jeg vett iallefall hva jeg hadde gjort om det var mitt barn. 

Dersom "kompisene" sin hobby er skyting og dreping(selv om det er i en virtuell verden), så ville jeg ikke latt mitt barn holde på med det uansett. Det er overhodet ikke slike ting som utgjør mobbing idag. Jeg fikk ikke lov av mine foreldre å spille skytespill(som da var spill som James Bond Goldeneye til N64), og dette ga jeg klar beskjed om til mine kompiser når de foreslo å spille slikt. Klart jeg fikk et lite rart blikk, men det var glemt 10 sekunder senere.

Idag blir man også sett slik på dersom man er ungdom og ikke er ute og drikker på fester og slikt, skal man mobbes for det også? Det er så mange småting som man kan mobbes for, og det at man skal følge alle disse "hobbyene" de andre har for og ikke bli mobbet er bare idiotisk.

Lenke til kommentar

Jeg fikk samme svaret noen år tilbake da jeg ønsket meg den første versjonen av battlefront (eller noe?) til jul selv. Og da var jeg faktisk eldre enn deg. 

Helt ærlig mener jeg at det ikke skal være noe problem at du skal få dette til jul. Du finner ting på nettet som er "1000" ganger værre enn det du finner i det spillet, så bare kjør på og argumenter! 

Lenke til kommentar

Jeg syntes du bør få lov til å spille, men moren din bestemmer. Jeg fikk ikke lov til å spille COD før jeg var 14 år, så alle vennene mine spilte det uten meg i flere år. Battelfront er ikke store greine. Ikke noe å få mareritt av, hvis man ikke er veldig følsom. 

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...