Gå til innhold

Islamist valgt til årets Osloborger


Anbefalte innlegg

Poenget var bare å vise at det er en kobling mellom islamisme og nazisme, og at det absolutt gir mening å sammenligne disse.

 

Raja står for et islamistisk hat, ikke ulikt det hatet man ser i (ny)nazistiske grupperinger. Det er viktig å få frem.

Jeg er ikke interessert i en kobling mellom islamisme og nazisme, jeg er interessert i koblingen mellom Raja og IS eller nynazister.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er kjent med noen av Rajas meninger, men ingen av de får meg til å tenke på IS. Derfor spør jeg deg, ettersom du er uenig.

IS er også islamister, om enn kanskje en del mer ekstreme en Raja, da de ikke nøyer seg med å prate. Men Rajas ytringer er like fullt ekstreme og formidler hat. Han har all rett til å komme med slike ytringer, men det er viktig at slikt grums kommer til overflaten slik at de kan bli møtt med motargumenter.

Lenke til kommentar

IS er også islamister, om enn kanskje en del mer ekstreme en Raja, da de ikke nøyer seg med å prate. Men Rajas ytringer er like fullt ekstreme og formidler hat. Han har all rett til å komme med slike ytringer, men det er viktig at slikt grums kommer til overflaten slik at de kan bli møtt med motargumenter.

Det avhenger nok av definisjonen, men la oss ta for gitt at Raja er en islamist. Er det alt? Jeg synes det virker tvilsomt, fordi du sammenlignet også Rajas holdninger med nynazister, og nynazister er ikke islamister. Det må derfor være noe mer.

Lenke til kommentar

Grattis Oslo :)

 

En som mener homofile burde steines og at Charlie Hebdo brought it upon themselves..

 

:)

 

 

Du er klar over at homofili er like fullt forbudt i Kristendommen som i Islam ? Forskjellen her er at hovedreligionen i Norge er Kristendom, men dette spiller jo ikke noen rolle for deg tydeligvis da det plager deg at fyren er muslim og du tydeligvis har en agenda mot muslimer. Tilogmed trådtittel har "islamist" i seg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg er kjent med noen av Rajas meninger, men ingen av de får meg til å tenke på IS. Derfor spør jeg deg, ettersom du er uenig.

IS er også islamister, om enn kanskje en del mer ekstreme en Raja, da de ikke nøyer seg med å prate. Men Rajas ytringer er like fullt ekstreme og formidler hat. Han har all rett til å komme med slike ytringer, men det er viktig at slikt grums kommer til overflaten slik at de kan bli møtt med motargumenter.

 

 

Det virker som at du har for deg at det å være imot homofili er "i samme gate" som ekstreme organisasjoner og drap. Du er vel klar over at folk har rett til å være imot homofile ? Du skjønner vel at du aldri kommer til å bestemme over folks meninger ? 

Lenke til kommentar

Det avhenger nok av definisjonen, men la oss ta for gitt at Raja er en islamist. Er det alt? Jeg synes det virker tvilsomt, fordi du sammenlignet også Rajas holdninger med nynazister, og nynazister er ikke islamister. Det må derfor være noe mer.

Fordi islamistiske holdninger ikke er så veldig ulike nynazistiske holdninger. Og som jeg viste over, islamister og nazister samarbeidet under 2. verdenskrig.

Lenke til kommentar

 

Det avhenger nok av definisjonen, men la oss ta for gitt at Raja er en islamist. Er det alt? Jeg synes det virker tvilsomt, fordi du sammenlignet også Rajas holdninger med nynazister, og nynazister er ikke islamister. Det må derfor være noe mer.

Fordi islamistiske holdninger ikke er så veldig ulike nynazistiske holdninger. Og som jeg viste over, islamister og nazister samarbeidet under 2. verdenskrig.

 

 

 

Nå skal du vite at jeg i løpet av mine 30 år har støtt på mange flere rasistiske, norske mennesker enn jeg har noengang vært borti rasistiske muslimer. Det at media har hjernevasket deg til å bare se en ting er ditt eget tap. Du er tydeligvis ikke i stand til å se hva som skjer rundt deg der du er. 

Lenke til kommentar

Det virker som at du har for deg at det å være imot homofili er "i samme gate" som ekstreme organisasjoner og drap. Du er vel klar over at folk har rett til å være imot homofile ? Du skjønner vel at du aldri kommer til å bestemme over folks meninger ? 

Folk har rett til å mene det de vil, uansett hvor ekstremt det må være. Derfor synes jeg det er bra at Ubaydullah Hussain ble frikjent for sine ytringer. Men man må også tåle å bli motsagt. Det er forskjell på å være imot homofile, og være for steining av homofile. Dessuten, det er ikke det eneste han har sagt. Han har også spredt konspirasjonsteorier om 11. september 2001, ikke ulike de ekstreme islamister også sprer, og sagt "død over Israel".

Lenke til kommentar

Fordi islamistiske holdninger ikke er så veldig ulike nynazistiske holdninger. Og som jeg viste over, islamister og nazister samarbeidet under 2. verdenskrig.

Hvilke spesifikke holdninger er det Raja har som er sammenlignbare med IS og nynazister? Det bør ikke være vanskelig å svare på, og jeg er forundret over at jeg må gjenta meg selv.

 

Edit: Jeg ser du nevner et par ting i innlegget rettet mot tommynecro, så jeg tar det for gitt at det er disse holdningene du sikter til.

 

Raja har, så vidt jeg vet, ikke sagt at han er for steining av homofile. Tvert i mot, han har sagt at folk må få leve slik de vil, og elske de han vil. Han har derimot sagt at homofili er en synd og derfor forbudt i Islam. Dette er dessverre en veldig vanlig mening, selv om i mange tilfeller er det ikke Koranen, men Bibelen eller "Naturen" som er grunnen. Vi har flere slike på dette forumet, så jeg regner med det er ok å si at disse også har holdninger ikke ulike IS og nynazister? Vi har nok av konspirasjonsteoretikere også. I denne tråden, faktisk, hadde vi en som ønsket død over Raja, kan jeg si at hans holdninger ikke er ulike IS og nynazister?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Det å sette andre mennesker sine liv i fare ved å sette fyr på bygninger i brann er selvsagt fullstendig uakseptabelt. Men det politikerne (og andre også) snart må skjønne, det er at dersom man unnlater å bry seg om meningene til sine innbyggere; da kan veien til vold være kort. Såpass bør man ha lært av historien frem til nå: mennesker som føler seg maktesløse vil ty til sivil ulydighet.

Lenke til kommentar

Å tenne på asylmottak bør møtes med straffereaksjoner, ikke forståelse.

 

Men sosialistisk side er på ville veier.

Det var ikke det jeg spurte om. Vil du si at de, på dette forumet og andre steder, som uttrykte forståelse for de som tenner på asylmottak har holdninger ikke ulike IS og nynazister?

 

Eventuelt, ta Grimnir sitt innlegg rett over mitt. Hvordan mener du det skiller seg fra Rajas?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er det så vanskelig å finne norske muslimer som faktisk er moderate?

Kjenner du overhodet noen muslimer? Jeg kjenner mange og det er overhodet INGEN av de som ville påstå at homofili er straffbart/feil/synd

Merkelig nok er det ikke disse som er synlige i offentligheten som "gode, moderate muslimer". Dine bekjente drikker kanskje også alkohol og spiser svinekjøtt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men negative holdninger har faktisk konsekvenser. Homofile begår selvmord i langt større grad enn resten av befolkningen blant annet på grunn av at de hele tiden møtes med holdninger som de som kommer fra denne såkalt moderate muslimen.

 

Folk flest mener det er greit å såre andre, "man må få si hva man mener". Men homofile skal altså være en felles gruppe som ikke må såres. Det er også vedtatt å ikke kritisere samboende, skilte og gjengifte folk (ekteskapsbrytere etter Bibelen). Det er fortsatt lov å såre de som er utro, men dette kan nok også endres.

Det er greit å såre mobbeofre ved å antyde at det var deres egen feil.

 

Dette forteller meg at det er nokså tilfeldig hvem som til enhver tid kan kritiseres og ikke. Normalt anses det som veldig ustabilt å true med selvmord hele tida. Men enkelte grupper bruker altså dette som en rambukk for å oppnå ting. Det kan likestilles med å gråte seg til ting.

 

Det som er poenget, og som du valgte å se bort ifra, er at meninger og uttalelser ikke foregår i et vakuum. Å påstå at meninger og uttalelser ikke går ut over andre er direkte feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...