Gå til innhold

Islamist valgt til årets Osloborger


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

 

 

 

Kondañña knows! Kondañña knows!, den 21 Des 2015 - 10:17, sa:

 

Mener han at homofile skal steines, hvor står det?

 

 

Det står vel i koranen at alle homofile skal steines til døden?

 

og denne fyren som ble kåret til "årets Oslo-borger" har vel uttalt (eller skrevet på Facebook) at han mener steining er korrekt (og rimelig) straff for homofile?

 

Vel, hvis det er sånn at han virkelig har sagt det, er jeg enig i at det er merkelig å la han vinne kåringen, Men hvIs han ikke har verken sagt eller skrevet det spesifikt, mener jeg media koker suppe på spiker her. Og det er jaggu ikke noe nytt fra den kanten ..

Er forøvrig av den mening at det står mye rart i den typen bøker, men mener også at så lenge folk ikke ser seg nødt til å følge opp hver bidige bokstav, får de ellers gjøre som de vil her til lands

 

Du mener altså at hvis han hater homofile men ikke har sagt at de skal drepes så er det helt greit?

Hva synes du om oppfordringer til massedrap på jøder da?

Å tolerere betyr å akseptere. Det betyr ikke at noen pålegges å like, eller skal knebles fra kunne dumme seg ut ved å bringe til torgs sine likes and dislikes. Å direkte oppfordre andre til å begå skadeverk, er noe annet og straffes vel innenfor vårt rettssystem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

74% av muslimer i Europa mener Islam er den eneste veien til frelse.

65% mener sharia står over europeiske lover.

57% vil ikke ha noe med homofile å gjøre.

53% mener at Islam og Vesten er i krig.

 

Myten om den moderate og sekulære muslimske majoriteten er død.

 

Det er ganske trist hvordan muslimer som hentes frem som gode forbilder i media ofte ender opp med å nettopp bekrefte at det er vanskelig å finne moderate muslimer. Det er jo bare litt over et år siden Faten-fadesen, der den "modige unge muslimske kvinnen" viste seg å utvise nettopp de typiske negative holdninger man ofte hører fra muslimer.

 

Hvorfor er det så vanskelig å finne norske muslimer som faktisk er moderate?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må for øvrig legge til at en godt kan være æresborger og være mot homofili. Det som er viktig her er at en ikke skal la sine meninger gå ut over andre, f.eks. med å plage dem på gaten. Jeg er ganske lei av at enkelte meninger skal definere personer. Annerledes med voldsforhærligelse selvsagt.

 

Men negative holdninger har faktisk konsekvenser. Homofile begår selvmord i langt større grad enn resten av befolkningen blant annet på grunn av at de hele tiden møtes med holdninger som de som kommer fra denne såkalt moderate muslimen.

 

Å påstå at meninger ikke skal være med på å definere personer er å tro at mennesker lever i et vakuum, løsrevet fra andre mennesker.

Lenke til kommentar

 

Det har blitt skikkelig bråk etter den prisutdelingen. Abid Q. Raja har nå gått ut og sagt at Aftenposten bør trekke Osloprisen tilbake.

 

Er jeg uenig i.

 

Jeg står på "lagt kort ligger" prinsippet. Dvs. angrer prisutdelere i ettertid på avgjørelser, får de ta byrden og kritikken på sine skuldre.

 

Å lempe byrden over på tilfeldige mottakere, for sine egne mistak , er feighet.

 

Men byrden nødvendigvis ligge på vedkommendes egne skuldre, da det er han som står for forkastelige holdninger.

 

 

Hva om Lommemannen fikk en eller annen slags pris to år før han ble arrestert? Eller at et "uønsket" forhold fra fortid ved en prismottaker, først lekkes lang tid senere, osv.

 

To år før han ble arrestert ja. Denne mannen fikk en pris etter at han hadde gått ut med holdningen sine. Det er altså stor forskjell.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Hvorfor er det så vanskelig å finne norske muslimer som faktisk er moderate?

Kjenner du overhodet noen muslimer? Jeg kjenner mange og det er overhodet INGEN av de som ville påstå at homofili er straffbart/feil/synd

 

Hva gjelder denne "årets osloborger" var det jo tydelig ut ifra hva han lirte av seg på Dagsnytt 18 at han ikke var noen autoritet i religionen han hevdet han etterfulgte. Han henviste hele tiden til noen andre som kjente til ting bedre enn han når han fikk spørsmål som gikk inn på religion og han ville nok ha sagt det samme om han kunne finne frem vers fra koranen som støttet synet hans (det finnes en passasje som taler mot homofili og det er den samme man finner i det gamle testamentet, fortellingen om Lot).

Lenke til kommentar

Men negative holdninger har faktisk konsekvenser. Homofile begår selvmord i langt større grad enn resten av befolkningen blant annet på grunn av at de hele tiden møtes med holdninger som de som kommer fra denne såkalt moderate muslimen.

 

 

Folk flest mener det er greit å såre andre, "man må få si hva man mener". Men homofile skal altså være en felles gruppe som ikke må såres. Det er også vedtatt å ikke kritisere samboende, skilte og gjengifte folk (ekteskapsbrytere etter Bibelen). Det er fortsatt lov å såre de som er utro, men dette kan nok også endres.

Det er greit å såre mobbeofre ved å antyde at det var deres egen feil.

 

Dette forteller meg at det er nokså tilfeldig hvem som til enhver tid kan kritiseres og ikke. Normalt anses det som veldig ustabilt å true med selvmord hele tida. Men enkelte grupper bruker altså dette som en rambukk for å oppnå ting. Det kan likestilles med å gråte seg til ting.

Lenke til kommentar

Denne mannen fikk en pris etter at han hadde gått ut med holdningen sine.

 

 

Det er uvesentlig, siden Aftenposten var helt ukjent med de (i ettertid) omtalte holdningene, på tidspunktet de fattet beslutningen og offentliggjorde ham som Årets Osloborger.

 

Dessuten fikk han prisen utelukkende for sin innsats for flyktninger på gata, ikke i et "Mesterskap om politisk korrekte holdninger 2015"

 

I den grad man i slike kåringer/pristildelinger (generelt) må vurdere hvorvidt en konkret pristildeling skal tilbakekalles pga. av fremkomne opplysninger i etterkant, bør i det minste det som blir avdekket ha en direkte tilknytning til det man er æret for, for å ha betydning, synes jeg.

 

Eksempelvis, en som blir kåret til "Årets ildsjel" fordi han har samlet inn penger & klær til barnehjemsbarn i Romania, og så blir det avslørt i etterkant at han har dyttet halvparten av pengene i egen lomme. I denslags og lignende scenarioer er det mer opplagt grunn til å frata noen en utmerkelse.

Lenke til kommentar

Det fine med at han fikk prisen er jo at det ga en anledning til å konfrontere disse holdningene hos ham og andre.

Geir :)

 

 

Det kan du si, men slike synspunkter om homofili er utbredt, uavhengig av etnisk/religiøs bakgrunn, hvilket tyder på at det er en universell refleksfølelse hos mennesket.

 

Politikere vil forby homofili

 

1004333.jpg

 

 

- De unge FpU-politikerne karakteriserer homofili som en sjukdom som bør behandles for å stoppe "smittebærerne"

 

http://www.folkebladet.no/nyheter/article44021.ece

 

- FpU-medlemmene som kalte homofile for «smittebærere» i et leserinnlegg, skjønner at noen kan bli støtt av innlegget. Men meningene står de ved.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/frp/er-personlige-meninger-om-homofili/a/117860/

 

Ikke alle forandrer mening heller selv om de blir konfrontert.

Lenke til kommentar

 

(Ikke bare homohetsen men også terroristsympatien)

 

det tillegget var du kjapp med å legge til, etter at du så min post  :D

 

Det burde ha vært med hele veien men har ikke tatt det med fordi det først og fremst var homohatet det dreide seg om her i tråden. Men homohatet var bare en del av hans grumsete holdninger.

 

Ser forøvrig ikke ponget ditt med den siste posten: Finnes det andre gærninger i verden? Ja selvsagt, men de blir som regel ikke kåret til årets Osloborger...

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ser forøvrig ikke ponget ditt med den siste posten

 

Fordi det var ganske avslørende, vi postet omtrent samtidig og når du oppdaget at jeg la ut eksempel på likelyde holdninger fra "gode nordmenn" så la du til det som står i parentesen.

 

Med andre ord, skulle jeg grave frem noe om Frp'ere som har "terrorsympatier" nå, så får du ile til å redigere en gang til, og kanskje legge til "kvinnesyn" også?..

Lenke til kommentar

 

Ser forøvrig ikke ponget ditt med den siste posten

 

Fordi det var ganske avslørende, vi postet omtrent samtidig og når du oppdaget at jeg la ut eksempel på likelyde holdninger fra "gode nordmenn" så la du til det som står i parentesen.

 

Med andre ord, skulle jeg grave frem noe om Frp'ere som har "terrorsympatier" nå, så får du ile til å redigere en gang til, og kanskje legge til "kvinnesyn" også?..

 

Som jeg sa: Hva er poenget med å presisere at det finnes andre gærninger i verden også??

Lenke til kommentar

Det kan du si, men slike synspunkter om homofili er utbredt, uavhengig av etnisk/religiøs bakgrunn, hvilket tyder på at det er en universell refleksfølelse hos mennesket.

 

De glemte visst å installere den refleksen hos meg. Og hos en del jeg kjenner. Får vi fikset det på garantien tro?

 

Eller kanskje det er slik at homofobi og homohat er kulturelt betinget allikevel? Selv om det finnes i flere kulturer enn den muslimske, deriblant hos deler av frepperne. 

 

Jeg vil nemlig hevde at det slett ikke er uavhengig av bakgrunn. Min bakgrunn har definitivt vaksinert meg mot slike holdninger.De to sjarmtrollene fra Lenvik FPU har vel gjerne en annen bakgrunn...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Enda mer om denne fremragende Osloborgeren kommer stadig frem:

"Flere frivillige Aftenposten har snakket med, men som ikke ønsker å stå frem med navn, beskriver Raja og gruppen Nattevaktene, som aggressive og konfronterende, og skal ha hatt en ufin tone særlig overfor kvinnelige frivillige. Det skal blant annet ha resultert i at flere av dem ikke har ønsket å samarbeide med Raja."

 

 

Dette går jo faktisk direkte på det han har mottatt prisen for.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...