Gå til innhold

Islamist valgt til årets Osloborger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[...}

Du sier det står på hans Facebook-side, men det gjør det ikke. Uttalelsene er ekle, men det blir ikke bedre av at du lyver. I samme innlegg sier du at Kurdistan elsker USA, det er enda et eksempel på at du ikke vet hva du snakker om. Du sier at alle fundamentale muslimer hater jøder, som er enda et eksempel på at du enten er aktivt ute etter å stirre opp noe, eller veldig enkel. Dette kommer selvsagt i tillegg til dine ... eksentriske, hypoteser om at visse raser ikke er mennesker. Jeg kommer til å ta en råsjanse her, og så at du er Rioter (eller en av de 20 andre navnene til samme person).

Lenke til kommentar

[...}

Du sier det står på hans Facebook-side, men det gjør det ikke. Uttalelsene er ekle, men det blir ikke bedre av at du lyver. I samme innlegg sier du at Kurdistan elsker USA, det er enda et eksempel på at du ikke vet hva du snakker om. Du sier at alle fundamentale muslimer hater jøder, som er enda et eksempel på at du enten er aktivt ute etter å stirre opp noe, eller veldig enkel. Dette kommer selvsagt i tillegg til dine ... eksentriske, hypoteser om at visse raser ikke er mennesker. Jeg kommer til å ta en råsjanse her, og så at du er Rioter (eller en av de 20 andre navnene til samme person).

Hvorfor skulle jeg lyve? Det er fra hans facebookside. Enten du liker det eller ikke.

Du mener da at avisen driver med propaganda?

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/arets-osloborger-mohsan-raja-er-tidligere-straffedmt/3423173596.html

Endret av Finland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er rimelig sikker på at f.eks. Moder Teresa mente at homofili er synd. (i tillegg til abort)

Hun mottok følgene ærespriser for sitt humanitære arbeide :

Templetonprisen i 1973

Nobels fredspris i 1979

Indias høyeste utmerkelse Bharat Ratna, 1980.

Æresborger av USA, 1996

Saligkåret av Vatikanet 2003

Nå var hun vel "neppe særlig aktiv på Facebook eller Twitter" eller så hadde utmerkelsene kanskje hengt i en tynn tråd for alt vi vet?

Mener jeg leste igår at Moder Teresa skal kåres til helgen.

Det heter at det trengs et bevist mirakel for å bli saligkåret.

Om sosialistene ikke liker den ene muslimen som ble Årets navn, hvorfor liker de da andre muslimer som har offentlige verv eller endatil er politikere?

Lenke til kommentar

Det har blitt skikkelig bråk etter den prisutdelingen. Abid Q. Raja har nå gått ut og sagt at Aftenposten bør trekke Osloprisen tilbake.

Er jeg uenig i.

Jeg står på "lagt kort ligger" prinsippet. Dvs. angrer prisutdelere i ettertid på avgjørelser, får de ta byrden og kritikken på sine skuldre.

Å lempe byrden over på tilfeldige mottakere, for sine egne mistak , er feighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dessuten kan man spørre seg hvor lang tid i etterkant man skal praktisere å ta tilbake slike utmerkelser på den måten?

Hva om Lommemannen fikk en eller annen slags pris to år før han ble arrestert? Eller at et "uønsket" forhold fra fortid ved en prismottaker, først lekkes lang tid senere, osv.

Det mest ryddige er å holde ord. Du fikk prisen. Ferdig med det.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle jeg lyve? Det er fra hans facebookside. Enten du liker det eller ikke.

Du mener da at avisen driver med propaganda?

http://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/arets-osloborger-mohsan-raja-er-tidligere-straffedmt/3423173596.html

Nei, det står ingenting om steining.

Føler du deg såret? Jeg kommer bare til å ignorere alle dine kommentarer. Snakker ikke med troll.

http://www.nettavisen.no/nyheter/arets-osloborger-mohsan-raja-beklager-uttalelser-om-homofili/3423173113.html

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om innlegget mitt var relatert til "flytteargumentet", så var det en kritikk av det[..]

Hahaha! Dette var helt fantastisk! De av oss som har fulgt litt med på forskjellige diskusjoner vet nok at dette nærmest er Grimnirs go-to-argument. Mer ironi skal man lete lenge etter  :tease:

Lenke til kommentar
Det mest ryddige er å holde ord. Du fikk prisen. Ferdig med det.

Bill Cosby har blitt tildelt flere utmerkelser.

Spingarn-medaljen, Presidentens frihetsmedalje, Marian Anderson Award, Daytime Emmy Award

Honorary degrees

Cosby has been awarded at least 57 honorary degrees since 1985.[85] Several of these honorary degrees have been rescinded due to allegations of sexual assault and/or immoral behavior:

Han har blitt fratatt noen av dem, grunnet umoralsk oppførsel.

Nå mener jeg det er stor forskjell på Bill Cosbys oppførsel, og det å mene noe som er i tråd med ens religion.

Lenke til kommentar

Dårlig av Aftenposten og ikke sjekke opp skikkelig . Vi kan ikke støtte slike holdninger enten de kommer fra kristne eller muslimer.

Jeg for min del kan ikke forstå at folk lar seg trollbinde og styre av dette religionstullet.

Jeg tror ikke på noen gud eller eldgamle halveis oppdiktede skrifter , men jeg vil ha en kristen begravelse likevel , men det har litt med tradisjon og gjøre for meg. Så kanskje er jeg kristen allikevel...

Ble litt ot der , men måtte bare rable det ned.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen er at hans utopia, hans utopia som han jobber er i motsetning til demokratiske verdier. Sharia er forresten ganske konkret, og disse villendene fredfulle tolkningene av sharia er ikke annet en ikke-islam eller et dårlig forsøk på å skjule hva islamske verdier faktisk er. Koranen, skal i henhold til Koranen tolkes bokstavelig, det er også viktig og huske at de ikke snakker om mennesker når du snakker om mennesker i koranen, de snakker kun om muslimer om ikke annet er spesifisert (spesifiseres som regel i negative settinger). 

Det finnes land som ledes etter hans idealisme, ekte land han faktisk kan dra til. Mange av disse landene er også totalt ødelagte som følge av hans egen idealisme, ikke på grunn av vesten, ikke på grunn av et ondt enkeltindivid, men som følge av læren fra koranen utbredt utover en stor folkemasse. 

Om personen er tatt hånd om av oss fordi han er en flyktning bør han i aller høyeste grad forholde seg til samfunnet som har tatt han imot, ikke fordi hans mening er verdt mindre enn en urnordmanns men fordi hans idealisme er motstridende med et fungerende sivilisert samfunn. Hans idealisme er som sagt en motpart til et demokrati, den er for klasseskille mellom tankesett, kjønn, og seksuell legning. Hvor 2 av disse faktisk er ulovlige og straffbare med døden.

Sharia er ikke konkret. Det finnes like mange tolkninger av hva Sharia er som hva Bibelen sier. Påstår du noe annet vet du rett og slett ikke hva du snakker om.

Du har intet grunnlag for å si hva "hans idealisme" betyr. Det er ganske interessant, men også ganske trist, at ekstreme tilhengere av en religion ofte tolker religiøse tekster likt som ekstreme motstandere. Det finnes godt over en milliard muslimer, hvem er du som kan si hva de faktisk mener bedre enn dem selv? Hvorfor skal vi høre på hva du har å si?

"Det finnes land som ledes etter hans idealisme, ekte land han faktisk kan dra til." Ok. Det finnes land som ledes etter din idealisme, som du faktisk kan dra til. Usa. (Vær så snill, ikke prøv å pek ut forskjeller mellom ditt idealsamfunn og USA, da bommer du enromt på poenget).

Morsomt at du skal si at jeg ikke aner hva jeg snakker om når jeg påstår at sharia er ganske konkret, ganske interessant faktisk når det FINNES sharia domstoler, flere faktisk, som alle tolke der på samme måte selv om noen av de har ekskludert noe av det mer ekstreme, de ble vel litt sjokkert, fremdeles tolket på samme måte da men de så kanskje at noe som ble praktisert for 1400 år siden ikke hadde så mye for seg i deres nåværende levealder (slik som resten av koranen også).  

Også morsomt hvordan radikale muslimer i vestlige land som England, Frankrike, Sverige etc også ønsker sharia domstol tolket likt, men nå vel være meg som tolker den feil, de mener vel egentlig at de ønsker en rettferdig domstol som baserer seg på moderne idealer, oi vent, nei for det har de jo allerede. 

Når jeg snakker om "hans idealisme" snakker jeg generelt om islam, som er ekstremt uansett hvordan du tolker den, tolker du den moderat er du en kulturell muslim (som er helt fint i min bok, dette er som kulturelle Kristene her i norden) hvor du faktisk ikke tror det som står i koranen men identifiserer som muslim av hensyn til familie, kultur eller arv. Både koranen og bibelen har ganske ekstrem lære, vel å merke så er koranene et gir værre, men begge er forferdelige og folk som praktiserer hva som faktisk læres til dem er per definisjon i alle moderne samfunn onde mennesker. 

Det er forresten også definert i koranen at den skal tolkes bokstavelig i motsetning til bibelen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om denne muslimen hadde stått ute på denne måten og tatt imot folk om det var kinesere som var på flukt. Mexicanere? Slavere? Til og med persere?(sunni vs shia)

Lov å hjelpe sine egne, men hadde han i god norsk ånd hjulpet andre folk? Jøder på flukt?

Etter hans tankesett å bedømme, så tviler jeg på det. Blir uansett synsing, men dette virker mer som at han var ute etter å hjelpe sine egne (kanskje han skulle finne sine ekstreme venner?) enn av ren godhet.

Fortjener uansett ikke prisen på noen måte. Men, gøy at de som har stemt fram en muslim som årets osloborger får den litt i trynet.

Hvor mange ganger skal vi være gode nordmenn før vi skjønner at en større prosent av muslimer enn vi trudde er verre enn vi tror.

Endret av hfthomas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser ikke ut til at denne ekstreme islamisten har tenkt til å legge om stilen. Han mener tydeligvis at hans tro er viktigere enn en pris. Det må han selvfølgelig ha lov til å mene, men det er viktig at vi ser hva slags person dette er.

Du må også ta i betrakning at årets Osloborger er en politisk pris.

På samme måte som nobels fredpris er en politisk pris. Til å fornærme Kina og øke boycott av norsk fisk til utlandet.

Kina er verdens største økonomi og det norske politikere gjør først. For å forbedre sitt forhold med kina. Er å gi fredsprisen til en kriminell borger og fornærme den kinesiske regjeringen. Har borgeren blitt dømt flere ganger i Kina. Da må man ikke gi denne borgeren en fredspris slik at Kina kan boycotte norsk fisk. Det var bare helt genialt strategi og taktikk av norske politikere på Stortinget.

Osloborger var en politisk pris. Som ble gitt på bevis av at muslimer var flinke borgere og som er integrert i norsk samfunn. A muslimer er snille mennesker og de følger alltid norsk lov. Det var det signalet Stortinget ville gi ut, men de feilet. Feilet veldig hardt på samme måte som de feilet med Kina og kinesisk boycott av fisk.

Endret av Finland
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Horibelt å ikke se på helheten ved en slik pris. Man gir ikke pris til en handling, men til mennesket. Mennesket består av holdninger, meninger, verdier i tillegg. Slike verdier og holdninger kan ikke premieres i Norge i dag. Unnskyldningen om at det er Islam som mener det, og ikke han selv, er den dårligste jeg har hørt på lenge.

Ja, det er opp til enhver om de vil være medlem av en religion, og om de ikke tar avstand fra religionen slik de omtaler den så er det det samme som å si seg enige med hva de sier er innholdet i den. Om de ikke påstår å være slaver av religonen, som så betyr at vi ikke kan stole på at de er i stand til å ta egne valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jepp, en gøyal type, så han på dagsnytt18, og sånn går det når man ikke passer kjeften

Det er vel likevel Aftenposten som bør føle seg mest dum for elendig bakgrunn sjekking

Det er veldig lett å gjenkjenne en fundamental Muslim. Alle fundamentale muslimer hater jøder av en eller annen grunn. Ifølge medier i Marocco så var det jødene som assasinerte presidenter i USA. Morsom propaganda video fra Marocco. http://www.memritv.org/clip/en/5219.htm

Dritkul musikk, blanding av easy listening og barnetv .. ;) Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...