Gå til innhold

Islamist valgt til årets Osloborger


Anbefalte innlegg

Horibelt å ikke se på helheten ved en slik pris. Man gir ikke pris til en handling, men til mennesket. Mennesket består av holdninger, meninger, verdier i tillegg.

 

Jeg er rimelig sikker på at f.eks. Moder Teresa mente at homofili er synd. (i tillegg til abort)

 

Hun mottok følgene ærespriser for sitt humanitære arbeide :

 

Templetonprisen i 1973
 
Nobels fredspris i 1979
 
Indias høyeste utmerkelse Bharat Ratna, 1980.
 
Æresborger av USA, 1996
 
Saligkåret av Vatikanet 2003
 
Nå var hun vel "neppe særlig aktiv på Facebook eller Twitter" eller så hadde utmerkelsene kanskje hengt i en tynn tråd for alt vi vet?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Nå var Herr Brun litt mer direkte enn det jeg hadde tenkt til å være, men kom igjen, se på konteksten. Rudde er i Norge selv om han er misfornøyd med flere ting. Det betyr antagelig at han har en grunn til å ville bli. Kanskje er det masse positive ting som veier opp for det han er misfornøyd med, eller kanskje det han er misfornøyd med i Norge er enda verre andre steder. Hvis Rudde er i stand til å svare på hvorfor han er i Norge, så bør han også være i stand til å tenke seg at det finnes grunner til at folk som er misfornøyd med Vesten likevel velger å bo i vestlige land.

Om innlegget mitt var relatert til "flytteargumentet", så var det en kritikk av det. Du beskylder meg for det motsatte. Det kan jo forklare hvorfor du tror jeg til stadighet bruker dette argumentet, at du har for vane å misforstå? Det kan være du likevel har rett, men jeg synes ikke det er for mye å forlange at du prøver å dokumentere en så konkret påstand. I alle fall når jeg ikke kjenner meg igjen i det du beskylder meg for.

 

Søkefunksjonen til forumet er ikke så veldig god, men vi har da Google. Jeg prøvde "sheasy flytte site:diskusjon.no", uten at jeg fant noe, men du er kanskje flinkere til å google enn det jeg er.

Hm jeg tenkte kanskje på fokkeslasken eller AtW ifbm dette flytteargumentet. Jeg har diskutert med litt for mange her inne som har kjørt på med argument av typen "om du er så misfornøyd så flytt", så da gikk det kanskje litt utover deg nå. Beklager det.

 

Uansett så er poenget mitt at det er lite konstruktivt å be andre om å redgjøre for hvorfor de ikke flytter om de er misfornøyd med tingenes tilstand. 

Lenke til kommentar

 

Horibelt å ikke se på helheten ved en slik pris. Man gir ikke pris til en handling, men til mennesket. Mennesket består av holdninger, meninger, verdier i tillegg.

 

Jeg er rimelig sikker på at f.eks. Moder Teresa mente at homofili er synd. (i tillegg til abort)

 

Hun mottok følgene ærespriser for sitt humanitære arbeide :

 

Templetonprisen i 1973
 
Nobels fredspris i 1979
 
Indias høyeste utmerkelse Bharat Ratna, 1980.
 
Æresborger av USA, 1996
 
Saligkåret av Vatikanet 2003
 
Nå var hun vel "neppe særlig aktiv på Facebook eller Twitter" eller så hadde utmerkelsene kanskje hengt i en tynn tråd for alt vi vet?

 

Det stilles andre krav i dag.

Lenke til kommentar

 

Det finnes ingen religiøse som følger bibel/koranen bokstavelig til 100% punkt og prikke. Det blir et spørsmål om tolkning og et spørsmål om hvilke subsett man selv ønsker å følge. Velger man å la seg konsumere av hat og fordommer, så er dette et eget valg, så lenge man er et tenkende individ.

Man kan ikke blande sammen dette med Bibelen, de har aldri fungert på samme måte. Kristendommen har ingen ekvivalent til Sharia. Å tolke og utfylle Koranen er det bare de fire lovskolene i verden som har lov til. Alle islamske land i verden har Sharia som rettssystem, det er ingen alternativer til dette.

 

I de aller fleste kristne land derimot har kongen tvert imot vært en konkurrent hva angår rolle som lovgiver, i forhold til kirken.

 

 

Dog velger muslimske land helt ulikt mht. hvor mye de vektlegger Sharia i sitt lovverk. Dermed er det ofte en blanding av Sharia og fransk/britisk rettstradisjon.

 

I praksis godtas homofili i de fleste muslimske land. Selv Iran som ofte fremheves som et at de mest fundamentalistisk, ser myndighetene gjennom fingrene med dette. I Marokko, Tunisia, etc. er det lave bøter som gjelder, hvis man har brutt loven (gjort "usømmelig adferd" offentlig sted)

 

En muslim i Norge trenger eller bør ikke "forsvare" Koranen blindt, men bare ta innover seg praksisen om hvordan verden faktisk ser ut. Når så mange muslimske land (myndigheter) etterhvert, har senket guarden ang. homofili, så kan iogså privatpersoner tørre å være mer pragmatisk. Spesielt hvis man bor i Norge (eller andre vestlige land)

Lenke til kommentar

 

Og hvorfor er de som er missfornøyde med vesten, I VESTEN?

Du er misfornøyd med flere ting i Norge, ikke sant? Hvis ja, hvorfor er du her da?

 

 

Det er korrekt, men ingen selvfølge. Men jeg har ikke flyttet til et land vekk fra min egen ideologi fordi resultatet av den ødelegger land. Jeg er født er mange generasjoner Norsk og har ingen annen plass jeg kan dra til, det er ingen andre plasser som fostrer mine verdier. 

 

Men jeg har absolutt lyst til å flytte en annen plass hvor individers frihet og rettigheter settes pris på, men de landene som er nærme det er det ikke bare å flytte inn i. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Aftenposten og slike aviser som det der, er på generelt grunnlag aviser alle burde ignorere. Særlig nå når det snart er jul :xmas:

 

Må for øvrig legge til at en godt kan være æresborger og være mot homofili. Det som er viktig her er at en ikke skal la sine meninger gå ut over andre, f.eks. med å plage dem på gaten. Jeg er ganske lei av at enkelte meninger skal definere personer. Annerledes med voldsforhærligelse selvsagt.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det er korrekt, men ingen selvfølge. Men jeg har ikke flyttet til et land vekk fra min egen ideologi fordi resultatet av den ødelegger land. Jeg er født er mange generasjoner Norsk og har ingen annen plass jeg kan dra til, det er ingen andre plasser som fostrer mine verdier. 

 

Men jeg har absolutt lyst til å flytte en annen plass hvor individers frihet og rettigheter settes pris på, men de landene som er nærme det er det ikke bare å flytte inn i.

Så. Si at vi har en muslim som mener at muslimer skal følge en eller annen tolkning av Sharia (som et supplement til landets lover, ikke et alternativ). H*n vil leve i et demokrati, selv om h*n (som deg) ikke nødvendigvis er enig i alle avgjørelser som tas. I motsetning til deg har h*n ikke flere generasjoner med familie og venner, fordi fødelandet er mer eller mindre ødelagt (Syria, Afghanistan, Somalia etc).

 

Ditt utopia finnes ikke, men det gjør ingen andres heller. Hvor mener du denne personen bør gjøre av seg?

Lenke til kommentar

 

Horibelt å ikke se på helheten ved en slik pris. Man gir ikke pris til en handling, men til mennesket. Mennesket består av holdninger, meninger, verdier i tillegg.

 

Jeg er rimelig sikker på at f.eks. Moder Teresa mente at homofili er synd. (i tillegg til abort)

 

Hun mottok følgene ærespriser for sitt humanitære arbeide :

 

Templetonprisen i 1973
 
Nobels fredspris i 1979
 
Indias høyeste utmerkelse Bharat Ratna, 1980.
 
Æresborger av USA, 1996
 
Saligkåret av Vatikanet 2003
 
Nå var hun vel "neppe særlig aktiv på Facebook eller Twitter" eller så hadde utmerkelsene kanskje hengt i en tynn tråd for alt vi vet?

 

Med dagens informasjonsflyt er det nok litt lettere å ødelegge et rykte opparbeidet av andre gode gjerninger ja. Spesielt når man slenger seg på fjesboken mens man er litt "oppildnet".

Lenke til kommentar

 

Det er korrekt, men ingen selvfølge. Men jeg har ikke flyttet til et land vekk fra min egen ideologi fordi resultatet av den ødelegger land. Jeg er født er mange generasjoner Norsk og har ingen annen plass jeg kan dra til, det er ingen andre plasser som fostrer mine verdier. 

 

Men jeg har absolutt lyst til å flytte en annen plass hvor individers frihet og rettigheter settes pris på, men de landene som er nærme det er det ikke bare å flytte inn i.

Så. Si at vi har en muslim som mener at muslimer skal følge en eller annen tolkning av Sharia (som et supplement til landets lover, ikke et alternativ). H*n vil leve i et demokrati, selv om h*n (som deg) ikke nødvendigvis er enig i alle avgjørelser som tas. I motsetning til deg har h*n ikke flere generasjoner med familie og venner, fordi fødelandet er mer eller mindre ødelagt (Syria, Afghanistan, Somalia etc).

 

Ditt utopia finnes ikke, men det gjør ingen andres heller. Hvor mener du denne personen bør gjøre av seg?

 

 

Forskjellen er at hans utopia, hans utopia som han jobber er i motsetning til demokratiske verdier. Sharia er forresten ganske konkret, og disse villendene fredfulle tolkningene av sharia er ikke annet en ikke-islam eller et dårlig forsøk på å skjule hva islamske verdier faktisk er. Koranen, skal i henhold til Koranen tolkes bokstavelig, det er også viktig og huske at de ikke snakker om mennesker når du snakker om mennesker i koranen, de snakker kun om muslimer om ikke annet er spesifisert (spesifiseres som regel i negative settinger). 

 

Det finnes land som ledes etter hans idealisme, ekte land han faktisk kan dra til. Mange av disse landene er også totalt ødelagte som følge av hans egen idealisme, ikke på grunn av vesten, ikke på grunn av et ondt enkeltindivid, men som følge av læren fra koranen utbredt utover en stor folkemasse. 

 

Om personen er tatt hånd om av oss fordi han er en flyktning bør han i aller høyeste grad forholde seg til samfunnet som har tatt han imot, ikke fordi hans mening er verdt mindre enn en urnordmanns men fordi hans idealisme er motstridende med et fungerende sivilisert samfunn. Hans idealisme er som sagt en motpart til et demokrati, den er for klasseskille mellom tankesett, kjønn, og seksuell legning. Hvor 2 av disse faktisk er ulovlige og straffbare med døden. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jepp, en gøyal type, så han på dagsnytt18, og sånn går det når man ikke passer kjeften

 

Det er vel likevel Aftenposten som bør føle seg mest dum for elendig bakgrunn sjekking

Lenke til kommentar

Jepp, en gøyal type, så han på dagsnytt18, og sånn går det når man ikke passer kjeften

 

Det er vel likevel Aftenposten som bør føle seg mest dum for elendig bakgrunn sjekking

 

Det er veldig lett å gjenkjenne en fundamental Muslim. Alle fundamentale muslimer hater jøder av en eller annen grunn. Ifølge medier i Marocco så var det jødene som assasinerte presidenter i USA. Morsom propaganda video fra Marocco. http://www.memritv.org/clip/en/5219.htm

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Hvis man følger litt med, bør man vite at de fleste muslimer ikke anerkjenner Holocaust, de anerkjenner ikke Israel som stat, men mest av alt hater de USA, og de anerkjenner ikke homofilt samliv, sikkert heller ikke kvinnefrigjøring.

Dette burde ikke være noen overraskelse.

 

Moderate muslimer som Kurdistan støtter Israel. Kurdistan elsker også USA.

http://www.theguardian.com/world/2014/jun/29/israel-prime-minister-kurdish-independence

 

De er moderate fordi de lar kvinner krige for sin nasjon.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Forskjellen er at hans utopia, hans utopia som han jobber er i motsetning til demokratiske verdier. Sharia er forresten ganske konkret, og disse villendene fredfulle tolkningene av sharia er ikke annet en ikke-islam eller et dårlig forsøk på å skjule hva islamske verdier faktisk er. Koranen, skal i henhold til Koranen tolkes bokstavelig, det er også viktig og huske at de ikke snakker om mennesker når du snakker om mennesker i koranen, de snakker kun om muslimer om ikke annet er spesifisert (spesifiseres som regel i negative settinger). 

 

Det finnes land som ledes etter hans idealisme, ekte land han faktisk kan dra til. Mange av disse landene er også totalt ødelagte som følge av hans egen idealisme, ikke på grunn av vesten, ikke på grunn av et ondt enkeltindivid, men som følge av læren fra koranen utbredt utover en stor folkemasse. 

 

Om personen er tatt hånd om av oss fordi han er en flyktning bør han i aller høyeste grad forholde seg til samfunnet som har tatt han imot, ikke fordi hans mening er verdt mindre enn en urnordmanns men fordi hans idealisme er motstridende med et fungerende sivilisert samfunn. Hans idealisme er som sagt en motpart til et demokrati, den er for klasseskille mellom tankesett, kjønn, og seksuell legning. Hvor 2 av disse faktisk er ulovlige og straffbare med døden.

Sharia er ikke konkret. Det finnes like mange tolkninger av hva Sharia er som hva Bibelen sier. Påstår du noe annet vet du rett og slett ikke hva du snakker om.

 

Du har intet grunnlag for å si hva "hans idealisme" betyr. Det er ganske interessant, men også ganske trist, at ekstreme tilhengere av en religion ofte tolker religiøse tekster likt som ekstreme motstandere. Det finnes godt over en milliard muslimer, hvem er du som kan si hva de faktisk mener bedre enn dem selv? Hvorfor skal vi høre på hva du har å si?

 

"Det finnes land som ledes etter hans idealisme, ekte land han faktisk kan dra til." Ok. Det finnes land som ledes etter din idealisme, som du faktisk kan dra til. Usa. (Vær så snill, ikke prøv å pek ut forskjeller mellom ditt idealsamfunn og USA, da bommer du enromt på poenget).

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...