Mr.M Skrevet 27. desember 2015 Del Skrevet 27. desember 2015 Skolegudstjeneste er i verste fall bare kjedelig, Skulle jeg fritatt barn for det, hadde det i såfall blitt i omtanke for at de skulle slippe få tresmak i baken av harde benker. Bortsett fra det, er statskirken nå såpass rund og tidsriktig, at det ikke lenger er "misjonerende mørkesyn" som dominerer, men heller PK-standpunkter om homofile, likestillingen, osv. Mye støy for lite, denne motstanden mot skolegudstjeneste synes jeg for min del. Men tviler ikke på at Humanetisk-Forbund tilslutt får viljen sin, og det blir slutt med skolegudstjenester, akkurat som de også krever fjernet det kristne kors rundt omkring. http://www.dagen.no/Kristenliv/Maler_over_korset_p%C3%A5_kapell-64313 Sånn sett kan man spørre hvem det egentlig er som har makten i dag? Det er iallefall ikke kirken sjøl åpenbart. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2015 (endret) AuF-møter er i verste fall bare kjedelig, Skulle jeg fritatt barn for det, hadde det i såfall blitt i omtanke for at de skulle slippe få tresmak i ørene.Bortsett fra det, er AP nå såpass rund og tidsriktig, at det ikke lenger er "politisk mørkesyn" som dominerer, men heller PK-standpunkter om homofile, likestillingen, osv.Mye støy for lite, denne motstanden mot at skolen sender barna til AuF-møter synes jeg for min del. Men tviler ikke på at andre partier tilslutt får viljen sin, og det blir slutt med skole-AuF-møter. Ikke misforstå, at kirken har monopol på indoktrintering i norsk skole er noe de kristne har kjempet spesifikt for og som de er avhengig av for å holde rekrutteringen oppe og sikre fremtidig medlemstall. De kristne har samtidig bannlyst enhver form for indoktrinering og propaganda fra andre religioner, kun en religion er tillatt i skolen. Det er Jesus AS. Det er de kristne som har makten og de prøver desperat å tviholde på den. Endret 27. desember 2015 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Mye støy for lite, denne motstanden mot skolegudstjeneste synes jeg for min del. Men tviler ikke på at Humanetisk-Forbund tilslutt får viljen sin, og det blir slutt med skolegudstjenester, akkurat som de også krever fjernet det kristne kors rundt omkring. Tviler heller ikke på at folk ser det urimelige med kirkens forsøk på indoktrinering, en kirke som hvert år får en kvart milliard til "trosopplæring" fra staten fordi de ikke lenger for lov å indoktrinere løgnene i kristendommen på skolene rundt om... Dette, sammen med milliardene som blir overført til kirken i form av vedlikehold (noe kommunene er tvunget til å betale til disse totalt unyttige instutisjonene som er basert på ren overtro...), lønn til de statsansatte løgnerne som juger om de kristne løgnene, mytene og overdrivelsene og en gedigen pott som gir hver kirke (ca 1600 stykker rundt i det ganske land) litt i underkant av en million kroner (som de utrolig nok klarer å søle vekk hvert eneste år på uante saker og ting.. ), altså enda flere milliarder, burde vært stengt av og kirkene fikk betales av de kristne selv. Blir som om arbeider partiet skulle være det eneste partiet som ikke trengte å betale medlems kontigent fordi alt var dekket av staten... Sånn sett kan man spørre hvem det egentlig er som har makten i dag? Det er iallefall ikke kirken sjøl åpenbart. Hvorfor er det nødvendig at noen har makten her? Er det ikke best om ingen har makten, men forstår urettferd og favoritisering og klarte å gjøre noe med det? Kirken har hatt all den makten de kunne få her i landet den, makt over liv og død og hvem som skulle straffes for hva fordi de ikke trodde på jesus mytene og vi så jo hvordan det gikk... Tvang, indoktrinering, forfølgelser, tortur og drap er hva som følger når du gir geistelige makt, for de vil ALLTID sette tullete gude påstander foran folks ve og vel. Gud først og når han er fornøyd med å plyndre, ødelegge, hjernevaske og drepe skal vi bukke og skrape og være veldig fornøyd med at han ikke tok alles liv, for så rettferdig og god er den guden liksom... Nei, på høy tid denne ignorante og fordummende instutisjonen mistet all sin makt og blir en klubb for spesielt interiserte, akkurat som den faktisk er i dag. Er ingen ærestittal å være kristen lenger, tvert i mot, og noe bedre blir det ikke. Folk er lei av religiøse innbildninger, for de bringer kun ufred og elendighet og fordummende blindhet... Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Julesanger i kirka skader ingen. Kan ikke huske at min barneskole sang noe som helst av julesanger. Vi lyttet til prest tale og høre en som spilte på orgel. Skulle ønske at jeg kunne velge selv å slippe kirken. Jeg konfirmerte meg heller ikke i kirken. Husker flere av mine venner konfirmerte seg i kirken bare for å få mer penger av familie, det sier jo litt. Spesielt å oppfylle besteforeldrenes ønske om kirke etc. -Dette var noe de forklarte helt selv da jeg spurte de hvorfor de gadd dette.(de måtte møte på flere kurs 2 timer per uke i et halvt år- som de også sa var gørrkjedelig) Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. desember 2015 Del Skrevet 29. desember 2015 Husker flere av mine venner konfirmerte seg i kirken bare for å få mer penger av familie, det sier jo litt. Spesielt å oppfylle besteforeldrenes ønske om kirke etc. -Dette var noe de forklarte helt selv da jeg spurte de hvorfor de gadd dette.(de måtte møte på flere kurs 2 timer per uke i et halvt år- som de også sa var gørrkjedelig) Gjorde det selv for penger jeg... Og kjenner mange som gjorde det samme... Den gangen jeg konfet meg var det ikke noe egentlig alternativ til kirken, ihvertfall ikke så tydelig som nå... Ble nesten kastet ut av konf "undervisningen" fordi jeg stilte for mange spørsmål... Det gikk nemlig opp for meg at de som holdt undervisningen overhodet ikke hadde lest bibelen... Og det var derfor utrolig morsom å dra dem i benet med ting jeg selv to år før hadde oppdaget når jeg leste bibelen første gang, for enten kunne de ikke svare ellers så forsøkte de seg på ren løgn for å få meg til å tie stille til jeg tilslutt fikk beskjeden om å holde kjeft eller bli kastet ut... Unnskyldningen deres var at jeg ødela troen til de andre på konf kurset med mine spørsmål, men jeg visste de løy om dette også... Jeg brukte omtrent to år på å bli kvitt alle spor av å ha vært kristen og det som satt aller lengst i var døds frykten... Så da jeg sto der ferdig konfirmert var jeg vaksinert mot tullet i den kristne tro, og den store pådriveren til den ateismen var to ting, at jeg hadde lest bibelen (tror ikke noen bok i verden kan gjøre ateist av deg fortere enn bibelen, og grunnen til at jeg tror at fælt få kristne har lest bibelen... Hvis ikke hadde de ikke vært kristne) og prestens åpenbare løgn i min nabo og gode venns begravelse, der presten påsto at gud trengte min venn og jeg trengte kun et eneste blikk på hans foreldre for å forstå at det var en gedigen, innøvd løgn... Hadde det vært en omvisning i kirken så ville det stilt seg anderledes, men dette er en guds "tjeneste", der ungene faktisk skal tjene gud, bøye hodet, folde hendene og gjøre det mest unyttige verden noensinne har sett, å be til denne guden som ikke finnes i håp om at ungene tror på sludderet... Hvorfor i all verden skulle den norske kirken ønske å dra inn unger på en guds tjeneste om ikke det var tanken bak? Joda, for å øke antallet besøkende også selvsagt, her i bygda står skole gudstjenesten for 10% av besøket i kirken, og det sier jo litt... Det er kun 0,6% av befolkningen som går i kirken her og når den kisteklare gjengen som sitter glissent på første rad hver søndag (tipper de er i kirken hver søndag mest for å sjekke hvem som har daua) har parkert tøfflene for godt har ikke løgneren i prestekjole noen å juge til... Og hva skjer da? Skal vi fremdeles betale for et tilbud ingen vil ha? Skal skole unger fremdeles tvinges ned til en tjeneste ingen vil ha hver jul? For å feire løgner som kirken har løyet om i over tusen år? Eller skal vi legge ned hele denne unyttige jesus reklame butikken som koster LANGT mer enn den smaker? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå