Gå til innhold

Har harddisken min tatt kvelden?

ebso86

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget i går til min store fortvilelse at min installasjon av XP-prof. gir blåskjerm (som forsvinner så fort at jeg ikke får lest noe) og rebooter 2 sek. etter etter at den "loading" logoen er ferdig.

Har installert XP-prof. på den andre harddisken også, til nødbruk og gjenoppretting.

Men problemet er nå at jeg kan ikke engang gå inn på "c:" der den installasjonen av windows som jeg bruker ligger. Kommer isteden opp,

"C: er ikke formatert, vil du formatere nå?"

Hva i all verden har skjedd her, og ikke nok med det, den andre installasjonen av XP som jeg bruker i nødssituasjoner er blitt så UFATTELIG treg at det er såvidt jeg orker å bruke det.

Bruker 5 minutter på å boote og opptil 10-15 sek. for å vise menyen som skal komme når du høyreklikker på noe.

Først trodde jeg det var fordi det ikke var noe tilgjengelig virtuelt minne på "D:" så jeg slettet over en GB med filer.

Er blitt betydelig raskere men fremdeles kan jeg ikke engang bruke MSN.

Noen som kan hjelpe meg?

Er stasjon "C:" ødelagt?

Trenger desperat hjelp.

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hent meg mange ganger men ikkje med C: da

Eg har brukt ett programm som heter "GetDataBack" for NTFS og FAT32

den har alltid funne filene mine att men du må lagre dei på ein anna harddisk for å så formatere den og kopiere filene tilbake

programmet brukte neste 2 time å scanne min 120GB harddisk ( hadde 103GB med filer på den) og noen timer på å kopiere dei til ein anna harddisk

Lenke til kommentar
har hent meg mange ganger men ikkje med C: da

Eg har brukt ett programm som heter "GetDataBack" for NTFS og FAT32

den har alltid funne filene mine att men du må lagre dei på ein anna harddisk for å så formatere den og kopiere filene tilbake

programmet brukte neste 2 time å scanne min 120GB harddisk ( hadde 103GB med filer på den) og noen timer på å kopiere dei til ein anna harddisk

så hvis jeg ikke har 40 gb ledig på en annen disk så får jeg ikke gjort noe som helst?

Går det an å ta ut det viktigste av filene og legge på en annen disk, altsp ta litt av inholdet og flytte over?

PS. holder på å scanne disken med Getdataback NTFS 2.22 nå.

Mvh.

Erik

Endret av ebso86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...