Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpte bruktbil, misstenker KM juks

KatrhineH

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er usikker på om dette er rett sted på forumet for å poste slik informasjon, men prøver meg likevel. Jeg kjøpte i sommer en Audi A6 2006 modell, som hadde gått ca 150.000 km. Dette er forsåvidt greit, og nå har bilen gått 157.000 med endel kjøring til/fra jobb og sommerferie.

Men, jeg har sjekket opp med verksted/EU kontroller, og så langt stemmer alt innenfor KM stand. Men det skurrer likevel, jeg er ingen bilmekaniker, men fikk høre fra møller bilverksted at regreim var byttet på 140.000 og da jeg hadde bilen inne for EU kontroll nylig, ble jeg anbefalt om at denne måtte byttes. Jeg er ikke bil-kyndig, så jeg snakket med noen kolleger på jobb, som var enige, den så slitt ut.

Så er spørsmålet, hvis man da har stilt denne KM telleren så mye tilbake, men likevel "innafor" når det gjelder registrerte papirer, er det da mulig å finne ut noe? Kan en Audi kyndig (verksted) se om KM er endret på dersom han har brukt avansert utstyr? (vet ikke hva jeg snakker om her, men fikk bare beskjed om at sånn kunne det være)

Vil ikke gå til noe verksted og betale en sum penger, dersom det er "umulig" å finne ut, fordi dem skal "prøve" seg på noe diagnoseverktøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere blander ikke viftereim elns med reg-reim nå?

Den ser man ikke før halve fronten og deksel er fjernet. 

Den ble løftet av ja, og fronten trukket litt ut for å få god klaring (var ikke jeg som gjorde det heller :p) men ja.. jeg er fortsatt skeptisk..

Lenke til kommentar

Dere blander ikke viftereim elns med reg-reim nå?

Den ser man ikke før halve fronten og deksel er fjernet. 

men fikk høre fra møller bilverksted at regreim var byttet på 140.000 og

Da har vel Møller data for bilen, hva som er gjort osv.

Ja, møller har data, og det er jo den jeg sier skurrer. Derfor jeg lurer på om KM stand er stilt tilbake, som om den var kjørt litt før salg, og ikke en hel haug!

Lenke til kommentar

Du kan sjekke med VCDS og lese av lagret kilometerstand. Den gir alle opplysninger om når og kilometerstand da den ble forandret. Møller kan sjekke den for deg også.
Hvis Møller har byttet regreim, har du garanti i 3 år eller 100,000 km og overføres til ny eier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...