Kjetso Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Er det noen av dere som har hatt et "problem" ved lyden hakker litt ved bruk av Optical Out på et nytt Samsung TV (JS8005). Har koblet Get boks med HDMI til TVen (eller koblingsboken som fulgte med) og så optical ut til stereoanlegg. For eksempel under reklamer når det "byttes lydspor" så skjer det at lyden faller ut ett sekund. Under normale sendinger er det ok, men det virker som sagt som om det skjer når det er "bytte av lydspor". Litt irriterende.....noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Jeg har ingen slike problemer på min nye Samsung ju7005 med Getbox II. Har koblet akkurat likt som deg. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 (endret) Bruker kun optical out for å slippe HDMI ARC når jeg bruker netflix eller andre smarttv applikasjoner på TV'en. Resten går gjennom surround processor. Men uansett, jeg har heller ikke merket noen slike problem du nevner. Endret 20. desember 2015 av TGB Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hvorfor ikke HDMI ARC for Netflix? Lenke til kommentar
TGB Skrevet 22. desember 2015 Del Skrevet 22. desember 2015 Fordi HDMI ARC krever at man har slått på diverse HDMI features som gjør at systemet oppfører seg rimelig på bærtur. Slår jeg av netflix så hopper den automatisk over til AppleTV4 osv. Det er fullstendig ut av kontroll. Derfor har jeg slått av alt dette da det kun er smarttv delen jeg trenger optisk lyd fra; resten går gjennom surround prosessor. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 23. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2015 Fordi HDMI ARC krever at man har slått på diverse HDMI features som gjør at systemet oppfører seg rimelig på bærtur. Slår jeg av netflix så hopper den automatisk over til AppleTV4 osv. Det er fullstendig ut av kontroll. Derfor har jeg slått av alt dette da det kun er smarttv delen jeg trenger optisk lyd fra; resten går gjennom surround prosessor Da har du bare en kilde inn i TVen - og det er ut fra stereoanlegget - om jeg forstår rett. Du slipper å skifte kilde på TVen men gjøre dette på stereoanlegget da? Er en ok løsning for meg også, men da må jeg ha fjernkontrollen til stereoanlegget fremme kun for å skifte kilde. Det slipper jeg med å la alle kilder gå ret til TV, og så ta optival out....men det var denne ¤%¤%%&% drop out'en da. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 24. desember 2015 Del Skrevet 24. desember 2015 Problemet at HDMI enheter velges automatisk på surroundprosessor når man f.eks slår av smarttv; så det blir kaos. Man får ikke bare HDMI ARC, masse annet automatisk voodoo følger med på kjøpet. Lenke til kommentar
Kjetso Skrevet 30. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2015 Etter en del prøving å feiling har jeg endelig funnet en løsning hvor jeg unngår lyd drop-outs. Ved lyd ut TVens høyttalere gikk det fint, men både med ARC og optisk ut var det mye hakking. Bytting av kabler, oppdatering av firmware her og der og forsøk av ulike innstillinger endte med en overraskende løsning: - i TVens meny LYD-Ekstra innstillinger så måtte jeg velge DTS Neo 2:5. Da fungerer alt supert! (velger jeg PCM (default) eller Dolby Digital så hakker det). - har da alle kilder inn på smartboxen og optisk ut fra denne til Harmon Kardon DTS 270 Jeg er happy .... men er det en logisk forklaring på dette? Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 Litt gammel tråd, men fullt ut aktuell Jeg har Samsung LED Tv og Samsung lydplanke. Jeg opplever ved bruk av DTS Neo 2:5 så faller lyden ut av og til. Men bruker jeg PCM så fungerer det fint. PCM gir også veldig mye dårligere lyd. Klarer ikke finne ut hva som skjer her.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå