skifer Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 (endret) Hei Har fiber fra Altibox via ZyXEL boks. ZyXEL fungerer som trådløs router (dvs ikke satt i bridge modus) og Asus RT-AC68U kun som et acesspunkt (LAN koblinger/CAT5 rundt om i huset). Jeg klarer imidlertid ikke å få DLNA media server til å fungere.... usikker på hvorfor. Skyldes det fordi jeg ikke har satt ZyXEL i bridge modus ? Jeg har LAN/CAT5 kabel opp til TV'en fra Asus, så jeg tenkte at det ville fungere siden alt er kablet og "nedstrøms" ZyXEL.... Noen som har satt opp mediaserver med Asus RT-AC68U ? Media oppsett på AC68U Enable DLNA Media Server : ON Media server directory : /tmp/mnt Media Server Status : Scanning .. jeg tror det skulle stått "idle" her , men det skjer aldri ... TV'en finner ingenting når jeg søker opp DLNA koblinger Endret 20. desember 2015 av skifer Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Hvorfor ikke kun bruke Asus routeren? Så slipper du et ekstra ledd (så lenge du ikke har hjemmetelefon). Lenke til kommentar
skifer Skrevet 21. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2015 Hvorfor ikke kun bruke Asus routeren? Så slipper du et ekstra ledd (så lenge du ikke har hjemmetelefon). Det går ikke an å kutte ut ZyXEL boksen fra Altibox (styrer TV & internet signalene), men den kan alternativt settes i bridge modus (men da mister jeg brannmuren fra Altibox). Jeg hadde håpet jeg kunne bruke et kablet LAN nettverk fra AC68U (accesspunkt) til å streaming , men usikker på om dette går ....? Lenke til kommentar
Bjonness406 Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Hvorfor ikke kun bruke Asus routeren? Så slipper du et ekstra ledd (så lenge du ikke har hjemmetelefon). Det går ikke an å kutte ut ZyXEL boksen fra Altibox (styrer TV & internet signalene), men den kan alternativt settes i bridge modus (men da mister jeg brannmuren fra Altibox). Jeg hadde håpet jeg kunne bruke et kablet LAN nettverk fra AC68U (accesspunkt) til å streaming , men usikker på om dette går ....? Jo det går, har gjort det selv 1 Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 men da mister jeg brannmuren fra Altibox ZyXEL boksen fra Altibox er da ingen "brannmur". Den inneholder en NAT-router, akkurat det samme som Asus boksen din. Hva som er hva av utganger på ZyXEL boksen styres via noe som heter VLAN, noe Asus routeren også støtter. Du kan til og med kutte ut ZyXEL boksen fullstendig og koble Asus'en direkte til mediakonverteren hvis du konfigurerer den riktig. Finnes flere guider på nettet på hvordan du gjør dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå