Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av skjermkort


Yoggy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Håper på litt hjelp til oppgradering av skjermkort i PC`n min.

 

 

Specs:
 

Sapphire Radeon HD 6970 2GB GDDR5
ASUS M4N75TD, Socket-AM3
AMD Phenom II X4 965 Black Edition
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9
3x BenQ 24" LCD G2420HD

 

Veldig usikker på hva jeg burde gå for. Tenker å bruke rundt 2500kr på nytt kort. Burde vel oppgradert prosessor, mine og CPU også, men så langt rekker ikke budsjettet. 

Endret av Yoggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg hadde begynt med CPU/HK//ram og tatt GPU i neste omgang.

 

Dersom du bare skal oppgradere GPU og ikke har større budsjett enn 2500kr så tror jeg at det er lurt å se etter et r9 280x eller 7970 på finn.no. Dette får du for rundt 1000kr noe som er utrolig mye for pengene. Ytelsen tilsvarer omtrent r9 380x som koster 2500kr nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror jeg hadde begynt med CPU/HK//ram og tatt GPU i neste omgang.

 

Dersom du bare skal oppgradere GPU og ikke har større budsjett enn 2500kr så tror jeg at det er lurt å se etter et r9 280x eller 7970 på finn.no. Dette får du for rundt 1000kr noe som er utrolig mye for pengene. Ytelsen tilsvarer omtrent r9 380x som koster 2500kr nytt.

 

Takk for respons =)

Har du forslag til hvilken CPU jeg burde ha byttet til?

Lenke til kommentar

Utifra hovedkortet ditt så hadde jeg trolig valgt å investere i nytt hovedkort og Intel Cpu , Amd har per dags dato ingen Cpu som gir bra nok ytelse i forhold til hva du betaler for den.

 

Men om du skal velge et Amd oppsett så må du nesten investere i et Asus Maximus for AM3+ platformen og en FX 8350 eller bedre og spesielt billigere enn et intel oppsett blir det ikke.

Lenke til kommentar

Har et 6970 kort liggende, men om det er noe vitts i og prøve på crossfire veit jeg ikke :)

Jeg revivet nettopp en gammel pc med crossfire 6850. Det funket faktisk ganske greit.

 

6970 i crossfire burde være en "ok" oppgradering dersom det er billig nok. Spørsmålet er bare om PSU er kraftig nok.

 

Edit: 6970 CF er vel nesten like kraftig som single 7970/280x (?)

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...