Tsukeo Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Jeg har en 5-6 år gammel Acer Aspire Timeline X jeg fikk hos tanten min for ikke lenge siden. Jeg oppdaterte den med en SSD for noen måneder siden og har oppgradert til 4GB RAM på den. For omtrent en måned eller to siden begynte jeg å oppleve at maskinen frøs helt ut av det blå. Den var verken varm eller bråkete, den bare fryser helt opp - om det er noe lyd, vil den gå i repeat til jeg kveler maskinen. Dette kan skje omtrent 3-4 ganger i uken. Kjører også Windows 10, forresten. Jeg sjekker oppgavebehandling en gang i blant og den ligger på ~10% prosessor og ~40% RAM omtrent hele tiden. Hva kan jeg gjøre for å unngå dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Gjetter på at det er SSD'en som forårsaker dette. Men du bør uansett sjekke RAM (bruk programmet Memtest86+, dette følger med på bl.a. Ubuntu og Mint installasjons-cd'ene) på maskinen for å utelukke dette som feilårsak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå