Kronidioten Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Hei godtfolk! Nå har det seg sånn at jeg har klart å rote meg opp i en bitteliten situasjon. Det har seg sånn at jeg bestilte en PS3 500gb hos CDON forrige helg, men senere denne uken så kom jeg over tilbudet Coop Obs kjørte. 1TB versjonen med en ekstra kontroll til like over 3 lapper. Dette gikk rett hjem på dagen, og idag fikk jeg hentelapp fra CDON om at pakken var klar på postkontoret, selv om jeg sendte mail til CDON om ordren kunne kanselleres før den ble sendt. Noe de ikke klarte å få til... Uansett så fikk jeg også mail idag om at jeg bare måtte kontakte postkontoret og nekte å ta imot pakken fra dem. For da ville jeg slippe å betale frakten tilbake til CDON. Men hva må jeg gjøre her? Kan jeg bare forklare situasjonen til de på posten så ordner de det, eller må jeg faktisk gå inn og nekte for å ta imot pakken? Isåfall vurderer jeg nesten bare å betale 150,- for å få den sendt tilbake. Setter pris på innspill. Over og ut! Lenke til kommentar
ST1ANN Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Hei, Du trenger bare opplyse postkontoret om at denne skal sendes i retur. Du trenger ikke å nekte å ta i mot. Dersom du ikke henter pakken innen angitt tid vil den automatisk sendes i retur til avsender. Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 Hei, Du trenger bare opplyse postkontoret om at denne skal sendes i retur. Du trenger ikke å nekte å ta i mot. Dersom du ikke henter pakken innen angitt tid vil den automatisk sendes i retur til avsender. Jeg trodde også den ble sendt i retur om jeg ikke plukket den opp fra Posten. Men i mailen jeg fikk fra CDON står det følgende: Hvis du ikke nekter å hente ut den, kommer Posten å returnere den automatisk til oss men da kommer du også motta et gebyr på 150 kr for at pakken ikke ble uthentet, det er derfor viktig at du kontakter Posten. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 jeg fikk bestilt no parfyme dobbelt fra nordicfeel på black friday, de sa jeg bare kunne la vær å hente pakken så gikk den i retur kostnadsfritt. Jeg endte riktignok med å ta ut begge pakkene. Får alltids brukt det opp. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 (endret) Jeg synes det mest riktige er at du betaler for returen evt deler regningen med CDON hvis det klart var deres svakhet at de ikke kunne stoppe pakken og du fikk varslet dem innen rimelig tid. Det er strengt tatt ikke Posten sin feil at du og CDON har issues. De har bare gjort jobben sin og transportert pakken fra A til B. CDON oppfordrer deg til det å spare dem for penger ved å spille for galleriet når det gjelder Posten. Et annet alternativ er jo å hente den ut og selge den ubrukt og f.eks gi en hundrelapp i avslag. Endret 20. desember 2015 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå