max- Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Lurte på om noen som har E 700 kunne si noe om vordan det er å skrive SMS med denne telefonen? Kan også si noe mo MMS å hvis det ikke er til for mye bry. MAX Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 SMS med E700 er bra, det eneste er at spesialtegn som parantes osv. må "hentes" i egen meny. Men det er vel kanskje vanlig, slik som på Nokia-telefoner. Er bare vant til Siemens, så det var litt uvant. Men knappene er jo store, gode og med god respons. Jeg er fornøyd. Lenke til kommentar
max- Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Det var bra å høre. MMS funker det bra da? MAX Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Har faktisk ikke prøvd MMS enda.. Desverre.. Fikk telefonen på fredag, og har jobbet og vært på julebord Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 SMS-skriving går som en lek på E700. Tastene er veldig gode. Det var litt uvant i og med at tasteoppsettet er helt "flatt", noe som førte til at jeg måtte justere håndstillingen min for å få til å skrive skikkelig på denne. Men det ble man vant til iløpet av et par dager. Men jeg er enig i at innhenting av spesialtegne var litt knotete. Når det gjelder MMS så fungerer dette også fint. Det eneste jeg har å utsette er at det er en begrensning på hvor store meldingene som du skal sende kan være. 80kB er max-grensa. (Vet ikke om det er bare E700 som har en slik sperre, eller om det finnes lignende på andre telefoner...) Og en ting til; jeg syns det er unødvendig mye trykking for å få valgt mottaker av MMS-meldingene. Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 For å komme til spesialtegnene kan en trykke og holde nede stjerne-tasten. Det hjelper.. Lenke til kommentar
fukkjua Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg har hørt at når man skriver SMS på e700, kommer det ikke automatisk forskjell på stor og liten bokstav...?? Er dette sant? Det må jo være skikkelig dritt!? Håper noen kan svare på det... : Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Det stemmer.. Litt pes, men ikke slik som ødelegger dagen min kan du si. Kan sikkert få lasta no SW-update etterhvert som fikser det. Men det er ikke SÅ stress å trykke på stjerne-tasten for å få stor bokstav heller da.. Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 dere er altså opptatt av å kunne legge inn egne ord, kansje pga. da kan dere skrive inn "slang"...men stor bokstav etter komma, Det skal dere ha???!! forstår ikke helt sammenhengen jeg da? Lenke til kommentar
erihorn Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Ingen som snakker om verken stor bokstav etter komma eller å legge til nye ord. Vi snakker om at det på E700 ikke skilles mellom stor og liten bokstav etter PUNKTUM. Du må altså skitfte til stor forbokstav på ordet etter et PUNKTUM selv. Den gjør det ikke automatisk. Lenke til kommentar
Andly Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg trodde den gjorde det med T9 jeg..... Da er det kanskje feil.... Lenke til kommentar
SUPERJANNE Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 punktum,komma whatever..... Lenke til kommentar
fukkjua Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Er det ikke forksjell mellom stor og liten bokstav med t9 ordbok heller? Er litt forvirra... Har hørt forskjellige ting... Lenke til kommentar
UrNils Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er det ikke forksjell mellom stor og liten bokstav med t9 ordbok heller? Er litt forvirra... Har hørt forskjellige ting... Nei, selv med T9 aktivert, så får du ikke automatisk stor bokstav etter punktum. Men når sant skal sies, så skjønner jeg ikke alt oppstyret rundt denne problemstillingen. Jeg kan ikke forstå hvorfor i ****** det er så viktig for folk å bruke stor bokstav etter punktum?! Jada, jeg vet at det er regelen i det norske skriftspråket, men hvor mange er det som skriver skolerett bokmål i meldigene? Jeg har i min karriere aldri brukt stor bokstav etter punktum i sms-meldinger, og jeg savner det ikke. Dersom noen av mine kamerater ikke skulle skjønne hva jeg skriver hvis jeg ikke bruker det, så ville jeg blitt redd. Jeg kan skjønne at dette er et problem for de som skal bruke telefonen i arbeidssammenheng hvor man bruker sms som kommunikasjonsmiddel med samarbeidspartnere og leverandører ol.. Men for privatpersoner som kun sender meldinger til venner og bekjente så fatter jeg ikke hvorfor dette er så viktig... Sånn, da har jeg fått ut litt frustrasjon i dag også. Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Men når sant skal sies, så skjønner jeg ikke alt oppstyret rundt denne problemstillingen. Jeg kan ikke forstå hvorfor i ****** det er så viktig for folk å bruke stor bokstav etter punktum?! Det er vel ikke det at problemet er så fryktelig stort. Poenget er at det hadde tatt software-utviklerne max 3 minutt ekstra å legge til en if-setning som løste dette. Chigu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå