nor50 Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Siden i går har filutforskeren krasjet omtrent så fort den har blitt startet. Hvordan kan man feilsøke dette? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. desember 2015 Del Skrevet 19. desember 2015 Det første man gjør er å fortelle litt mer om hvordan den kræsjer, og deretter tenke tilbake om det er installert noe på maskinen i det siste. Er maskinen mistet i gulvet elns? Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 (endret) Det første man gjør er å fortelle litt mer om hvordan den kræsjer, og deretter tenke tilbake om det er installert noe på maskinen i det siste. Er maskinen mistet i gulvet elns? STOR stasjonær pc detter ikke i gulvet, ikke noe nytt lagt inn, og krasje = programmet bare avsluttes... Endret 20. desember 2015 av nor50 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Kanskje du skulle spørre ungan om disse har funnet noen "interessante" programmer på nettet og lagt inn på maskinen. Det KAN jo selvfølgelig være noe fysisk som er feil med maskinen - det skjer jo fra tid til annet, spesielt når maskinen har fått noen år i oppetid. Men først vil jeg at du med sikkerhet utelukker installasjon av skadeware. Om det viser seg at dette ikke er tilfelle så trenger jeg mer informasjon om maskinen din for å kunne hjelpe til videre Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. desember 2015 Del Skrevet 20. desember 2015 Etter min erfaring så skyldes oftest explorerkrasj Context Menu Handlers som er dårlig lagd. Det er menyer som legger seg på høyreklikk når du høyreklikker på f.eks en diskstasjon i Explorer. Den softwaren jeg har sett gjøre dette mest er Spybot Search & Destroy. 1 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 Kanskje du skulle spørre ungan om disse har funnet noen "interessante" programmer på nettet og lagt inn på maskinen. Det KAN jo selvfølgelig være noe fysisk som er feil med maskinen - det skjer jo fra tid til annet, spesielt når maskinen har fått noen år i oppetid. Men først vil jeg at du med sikkerhet utelukker installasjon av skadeware. Om det viser seg at dette ikke er tilfelle så trenger jeg mer informasjon om maskinen din for å kunne hjelpe til videre Her er det kun meg som bruker PC, så ingen overraskelser her. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 20. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2015 Etter min erfaring så skyldes oftest explorerkrasj Context Menu Handlers som er dårlig lagd. Det er menyer som legger seg på høyreklikk når du høyreklikker på f.eks en diskstasjon i Explorer. Den softwaren jeg har sett gjøre dette mest er Spybot Search & Destroy. Den har jeg slettet tidligere. Merket og at Classic Shell lagde kluss på forrige installasjon. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 21. desember 2015 Del Skrevet 21. desember 2015 Du kan prøve å deaktivere shell utvidelser med ShellExView, og se om du kan identifisere synderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå