Gå til innhold

Barton CPU på eldre hk (msi k7n420 pro)

Snorre123

Anbefalte innlegg

Klarte nettopp å ødelegge min gamle, trofaste AMD Athlon Xp 1800+ (Palomino), og må derfor se meg om etter ny prosessor. Har et k7n420 pro hovedkort som offisielt ikke støtter Barton eller Thoroughbreds med 333fsb (se her). Tvilsomt at jeg klarer å presse systemet opp til 333fsb, da rammen er en ganske dårlig pc2100, 266'MHz'.

Lurte da på om hovedkortet i det hele tatt støtter Bartons ekstra cache, og om det eventuelt da går ann å kompensere for lav fsb med å stille opp multiplier. Går det i det hele tatt ann å stille på multiplier med et nForce(1) hk?

Takker for alle svar :-)

Ps; hvis noen har en eldre AMD prosessor med 266fsb som ligger å støver, ta kontakt ;) .

Edit: Skrivefeil

Endret av Snorre123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, om ikke hk ditt støtter 333mhz fsb så IKKE å prøve å putte en barton i. En kompis gjorde dette. Cpuen virka en liten stund(30sek) og så var det kveld. Hk kjente ikke igjen hastigheten og multiplieren og klokka den feil. Og den tok kveld. Men han fikk heldigvis ny. Den var offisiellt d.o.a. *grin*

Lenke til kommentar

Jeg kjørte en XP2500+ Barton prosessor på mitt Asus A7N266-C nForce 1 hovedkort, men det hadde ikke integrert grafikkort så det gikk å overklokke til 166Mhz fsb (for å være eksakt, 165 og 167Mhz, 166Mhz var ikke et valg i biosen). Det funket utmerket.

Problemet med K7N420 Pro kortet er at det bruker nForce 1 med integrert grafikkort og det klarer nesten garantert ikke 166Mhz fsb. I "gamle dager" stoppet de kortene stort sett på 145-150Mhz med pc2700 minne. Jeg hadde nok satset på en kjapp liten mod av prosessoren slik at du får tak på >13x multiplierene også klokker du deg opp via multiplier på 133Mhz fsb. Du får valgt multiplier i bios, jeg rekonfigurerte en maskin med det hovedkortet i helgen og jeg er helt sikker på at jeg satte multiplieren manuelt.

Lenke til kommentar

Takker for svar. Er fortsatt litt i tvil om jeg skal satse på Barton, vil nødig risikere å ødelegge en til Cpu... hverfall med det første :p: . En klokkevillig T-bred 2400+ e.l. ville kanskje gjort susen.

Vet at nForce 2 kortene låser opp låste T-breder, noe jeg mener nForce 1 ikke gjør, har T-bredsene som selges idag låst multiplier?

Lenke til kommentar

Du ødelegger jo ikke noe dersom du setter i en Barton.

Kjøp en Barton 2500+ (11x166) og sett FSB til 133. CPU vil da kjøre på 1460 MHz. Så kan du enten hardcode multiplyer, eller pinmodde til 14 multiplyer. Dette gir deg 1860 MHz.

Dette innebærer skummle ting som kan ødelegge alt du eier og har, og muligens brenne ned huset ditt. Dersom noe fælt skjer er det din egen skyld osv.

www.oc-inside.de finner du ut hvordan du kan pinmodde/hardcode multiplyer/fsb/volt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare en liten "Warning"

Vet ikke om det har noe å si men på et gammelt msi kort på kt133 brikken fikk jeg ikke satt i en duron 1.3 ghz i det hele tatt. (Kortet støttet ikke officielt duron 1.3) Når jeg statet pcen kom det ikke noe bilde på skjermen.

Vet ikke om det kan skje i din sak.

KaySlay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...