Gå til innhold

Get øker hastigheten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tjener ikke stort,  alle får vell en basis på 1mbit, så kan de kjøpe seg opp derifra.  men dette varierer stort på hvilken avtale dere har med Get

Har også sett at flere borettslag har tegnet avtaler med et felles abo som duger for svært få. Sikkert mange styrer som synes det er "moderne" å kunne skilte med internett-tilgang inkludert i fellesutgiftene. 

Er i utgangspunktet skeptisk til å bake inn for mye i fellesavtaler som binder oss til "gammel" infrastruktur som coax. Tror Get og CD har et salgskorps som er flinke til å selge inn slikt, men har til gode å se at man har så mye å tjene - derfor nysgjerrig på hva slags rabatter andre får.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I mitt borettslag får alle en grunnpakke med 5/2-linje og GETbox Micro inkludert i fellesutgiftene. Oppgradering til L100 (L150 nå) koster kr 349,- pr mnd.

Takk. Vet du hva dere belastes per beboer for internett-aksess på 5/2?

Igjen avtaler har stor variasjon alt etter som styret sin kompetanse til og for handle  og størrelse, 10-50 enheter 50-100 eller 100 ++

Lenke til kommentar

I mitt borettslag får alle en grunnpakke med 5/2-linje og GETbox Micro inkludert i fellesutgiftene. Oppgradering til L100 (L150 nå) koster kr 349,- pr mnd.

Har ingen pris på det. Det ligger bare i en pakkepris med drift og vedlikehold av kabelanlegget, basis dekoder og 5/2-linje med standard modem. Mener at hele saken ligger på ca 1,6 mill pr år. Det blir ca kr 225,- ex mva pr mnd pr leilighet for alt.

Lenke til kommentar

Har ingen pris på det. Det ligger bare i en pakkepris med drift og vedlikehold av kabelanlegget, basis dekoder og 5/2-linje med standard modem. Mener at hele saken ligger på ca 1,6 mill pr år. Det blir ca kr 225,- ex mva pr mnd pr leilighet for alt.

Hadde vært billigre og kaste get ut og fått fiber :p

Lenke til kommentar

Nei. Tilbudet vi fikk fra Viken fiber var så mye dyrere at borettslaget valgt å fornye avtalen med Get.

Lenke til kommentar

Nei. Tilbudet vi fikk fra Viken fiber var så mye dyrere at borettslaget valgt å fornye avtalen med Get.

Hvor mange seksjoenr er dere? 

Lenke til kommentar

Hvor mange seksjoenr er dere? 

Ca 600 leiligheter fordelt på 21 lavblokker.

Lenke til kommentar

Igjen avtaler har stor variasjon alt etter som styret sin kompetanse til og for handle  og størrelse, 10-50 enheter 50-100 eller 100 ++

Nettopp. Sitter i styret i et mindre borettslag (12 seksjoner), derfor er det interessant for meg å vite hva andre betaler....uten annet enn coaxkabling i bygningsmassen vår har vi ikke en veldig gunstig forhandlingssituasjon.

Er jo helt klart fristende med fiber, men finnes p.t. ingen ISPer som klarer å produsere et interessant tilbud. De fleste aktørene må leie mørk fiber (for det meste fra Broadnet), og vi er ikke mange nok til å få dette lønnsomt uten at månedsprisen blir for høy per boenhet.

Homenet som allerede finnes nært oss virker som de ikke er interessert i å utvide kundemassen selv om det er "vegg i vegg".

Samarbeid på tvers av borettslag og sameier her er en utfordring - de som har fiber i dag har det bra, og savner ikke så mye, De andre som bruker Get er "fornøyd" med det de har og gidder ikke engasjere seg nevneverdig. Uansett tror jeg at samarbeid er eneste mulighet for at vi skal få reell konkurranse til Get-monopolet her, så jeg får bare jobbe videre med saken. :)

Lenke til kommentar

Har du sjekket med lynet? powertech?   det er ISP som styres av it folk , de kan ofte strekke seg noe lenger .

Jotak, jeg har meldt interesse hos de fleste: Lynet, Powertech, Bayonette, Homenet og Viken.

Responsen er variabel.

De vi har fått tilbud fra er for dyrt ift. hva folk betaler privat i dag.

De andre svarer at de ikke kan levere, eller svarer aldri på forespørselen.

Tror nok vi er for små, og samarbeid med naboene er veien å gå, selv om det er overraskende tungt å få dem interessert i et moderne tilbud med gunstig pris. :)

Lenke til kommentar

M50 < M75: 75/15 mbp/s

L100 < L150: 150/15 mbp/s

XL200 < XL250: 250/20 mbp/s

Samme pris, samme utstyr. 

"Lansering" på de nye hastigheten er i midten av Januar en gang, men rullet ut for eksisterende kunder 16/17 Desember.

:)

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått oppgradert enda, men det kommer vel.. Hva slags teknologi har dere som har mindre opplastning enn ned? Jeg har 100/100 fra get, og er på fullt ut fiber (fiberen ligger helt til sikringsskapet i min egen leilighet).

Regner med jeg kan forvente 150/150?

Alle på FTTH og HFC er oppgradert, restart Huawei'n din så kommer det. For synkron hastighet må du bestille "Ekstra opplastning". :)

Endret av Hakonnn
Lenke til kommentar

Jeg har synkron hastighet allerede... Som sagt har jeg per i dag 100/100... Jeg får ikke startet fiber-modemet på nytt fra remote. Jeg er på jobb i usa i ihvertfall 4 uker til, men jeg er storforbruker av opplastning, så kunne godt tenkt meg 50% mer opp ASAP.

Men ja, jeg har huawei router, så hvis det du sier er sant, så burde routeren laste ned ny config når jeg restarter... Får spørre broren min eller moren min å restarte routeren.

får 97/97 på speedtest.

Endret av mongojarle
Lenke til kommentar

12 er veldig lite ja, lite lønnsomt med de store investeringene som er nødvendig, slik som sprednett (TP inn til alle) ikke minst føring av selve fiberen inn til dere. 

Definitivt. Et par av aktørene har nevnt at de foretrekker singelmodus helt inn til hver leilighet hvis det først skal trekkes nytt, ser at det kan være en fordel på mange måter, men det trekker jo kostnadene ytterligere opp for internkablingsjobben.

Vet ikke hva man kan forvente av pris per punkt for den jobben, men tenker 2-3000 per boenhet. Etablering av fiber til bygget fra nærmeste skjøtepunkt (kum) i gata fra f.eks. Broadnet omfatter ca. 20 meter graving eller slissing, det er heller ikke gratis. Bare etablering av mørk fiber hos f.eks. Broadnet kommer jo på 15-30000, så kommer ISPens månedsleie til Broadnet i tillegg

Derfor stusser jeg litt på at Homenet som allerede har fiber (tidligere BBF) inn til huset vegg-i-vegg ikke en gang virker interessert i flere kunder på eksisterende knutepunkt. Her snakker vi ca. 20 meter internkabling samt 3 meter på vegg utendørs så er det på plass.

Kanskje fibernettet deres har blitt et tapsprosjekt - ikke rart hvis de er så passive at de ikke en gang forsøker seg hos nærmeste nabo. Ser jo de pusler med G.Fast på eksisterende telekabel for tiden - er erfaringene gode og dette blir kommersialisert, så blir det enda enklere for dem å levere her da vi har relativt ny (90-tallet) telekabling i huset. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...